Quistens stereo oppsettet. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 237
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    42 K for Dynaudio Focus 160 og Hegel H300, er det ok pakkepris ? Eller kan man prøve seg på litt mer avslag ?
    Er ikke det en knallpris? Normal utsalgspris på Dynaudio mener jeg er 19 990 og H300 går vell for 30 000.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Er ikke det en knallpris? Normal utsalgspris på Dynaudio mener jeg er 19 990 og H300 går vell for 30 000.
    Fikk ordnet meg noe jeg tror burde være en ok pris på en slik pakke, men valgte å slå det fra meg i denne omgang.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der røk Mantra 30 i retur. Rett og slett litt for pent og kjedelig etter min lydsmak

Så da ble de byttet mot et par JBL 530 og Primare I22 som nå står her å spiller seg inn. Rosinen i pølsa er at en Velodyne SPL-800 Ultra er i bestilling :P

Noen som har noen gode linker til tips og triks om kalibrering av subwoofer ? (skal ta en runde her inne også å lese litt)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva synes du om JBL 530 da?
    Har du hørt Dynaudio Focus 160, og hva syntes du om den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei

Hva synes du om JBL 530 da?
    Har du hørt Dynaudio Focus 160, og hva syntes du om den?
    JBL 530 er en morsom høyttaler. Ivrig og spilleglad i samme gate som Klipsch, men med en roligere og mer samstemt presentasjon. Den dominante hornklangen som Klipsch har er det ikke på disse, så i min bok er det et veldig stort pluss da jeg har vært på jakt etter en høyttaler som spiller like dynamisk og morsomt som Klipsch, men med en litt roligere presentasjon og litt mer detaljer. Har desverre ikke helt topp match mot forsterkeren så er sugen på å prøve noe annet på disse.

Dynaudio Focus 160 hørte jeg på H300. Det er rett og slett en magisk kombo. Utrolig ren og naturlig lyd. Fikk et ok pristilbud på den pakken der, men vet ikke om det var så veldig mye bedre en Focus 110A og Hegel HD20 som jeg har hatt tidligere.

Apropos Focus 110A, så har det gitt meg en mersmak på aktive høyttaler. Makan til golyd for pengene har jeg ikke hørt før hvertfall. Så det blir muligens et sett med Elac AM180 snart, gjerne i kombo med Veldyne suben som er på vei

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt råd her.

Skal rigge opp en 2.1 løsning. En Velodyne SPL800 Ultra sammen med muligens et par Elac AM180.

Ser det er mye gode dac/pre løsninger der ute så til musikk bør det kunne gå an å finne mye bra. Men til film får en da ut det dypeste bass signalet (LFE?) med en slik løsning ? Eller må en ha en surround pre for å få dette ? Har da sett litt på f.eks Marantz NR1603. Denne har 2.1 pre out.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, og jeg skal liksom være hifi interessert ?

Følte det var noe missmatch med JBL530 på Primaren... vel, der lå feilen på meg gitt.

Skulle til å tyne dem litt med å sette dem i motfase, sette dem mot hverandre og ta dyne over. Idet jeg kobler i motfase, jaggu hørtes ikke dette mye mer naturlig ut ?

Viste seg at + og - bak på forsterkeren var koblet feil på ene høyttaleren. Så helt siden jeg fikk dem har den ene spilt i motfase. Ikke rart jeg fikk unaturlig og rar lyd.

Lærer sålenge man lever !!! *selfslap in face*

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det vist et par Dynaudio DBM50 på vei gett (aktive studiomonitorer). Disse er tiltenkt litt kombibruk som stuestereo og DJ/musikkproduksjons brølere. Regner med de stiller opp på en fest i ny og ne også.

Etter tiden med Dynaudio Focus 110A i hus er jeg rett og slett litt for imponert over disse aktive løsningen. Har vel også fått sansen for Dynaudio sin klang da det er så hinsides musikalsk og ekte i mine ører.

Disse kommer til å bli utprøvd på Primare I22, Aune X1 DAC og DJ riggen min.

Håper såklart på godlyd. Er også spent på hvordan det vil fungere som mid-field stereo oppsett. Forventer klar og god lyd og ser bare klare fordeler ved bi-amping av elementene og digitaler filter, begge deler har jeg hørt og forstått kun gjør sluttresultatet bra. Skulle dette fungere ok som stuestereo så er det mulig det blir oppgradert på DAC siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det endelig Dynaudio i hus igjen. Merker dette er en lyd jeg virkelig har savnet. Blir rett og slett lettere småforelsket hver gang jeg hører noe Dyns. Naturlig, fyldig og åpen klang all over, for ikke å snakke om den deilige mellomtonen.

Ang. DBM50 så er dette en desktop monitor, men du verden den funker på tv benken som stuestereo også. Oppleves som kanskje noe "flatere" i lydbildet en Focus 110A som jeg eide, men med litt mer punch og sprut noe jeg savnet på focus. Til nå lover det veldig bra så er spent på videre innspilling og diverse matching på pre/dac utstyr.

Ellers sitter jeg med tanken på hva i pokker en skal med gamle passive høyttalere og svære stereorigger når en får så mye godlyd i aktive høyttalere. Bi-amping, aktive delefilter og filterjustering som gjør at de takler de fleste plasseringer du kaster dem inn i uten det helt store akustikkhysteriet. Her ser og hører jeg bare vinn vinn.

Kanskje på tide å kaste ut det gamle passive rælet på brukten å snuse opp en kvalitetsdac og vinylrigg å pensjonere seg fra AVF... Tanken blir mer og mer virkelig merker jeg, og spesielt med tanken på at jeg føler meg litt "hjemme" med Dynaudio.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne SPL-800 Ultra på plass, gud bedre og stakkars naboer !! Gleder meg til å tyne denne fremover :P

Ellers er det aktive høyttalere som er hovedfokus for tiden, blir mest sannsynlig et par Elac AM150 eller 180 for å matche Velodyne suben. Passive løsninger skal bort.

Er på jakt etter DAC med analoge innganger og fjernkontroll, noen tips ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er muligens i markedet etter et par små musikalske høyttalere, i hvit.

Titter på ting som Def Tech Promonitor 800/1000, B&W CM1, Dali Mentor Menuet, Dynaudio X12. Tips til andre høyttalere jeg bør sjekke ?

Om jeg kommer over noe som frister er planen å drive dem med Primare I22, plugge bassporten bak om de har det å la sub ta seg av bunnen.

Newcomer HiFi-Mathias sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er muligens i markedet etter et par små musikalske høyttalere, i hvit.

Titter på ting som Def Tech Promonitor 800/1000, B&W CM1, Dali Mentor Menuet, Dynaudio X12. Tips til andre høyttalere jeg bør sjekke ?

Om jeg kommer over noe som frister er planen å drive dem med Primare I22, plugge bassporten bak om de har det å la sub ta seg av bunnen.

Kef R100 finnes i hvit .
    Eventuelt Kef LS40 hvis du kan nøye deg med sort.

Dynaudio X12 er også en veldig bra høyttaler.

Lykke til med valget!

Edit: skriveleif

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke Kef med et par nye aktive saker i disse dager til ca 8 K? Skal være meget kapable. Elac 180 er jo også interessante.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kommer ikke Kef med et par nye aktive saker i disse dager til ca 8 K? Skal være meget kapable. Elac 180 er jo også interessante.

Jo, men usikker på om de fåes i hvit, som herren ønsker.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF R100, i hvit var jeg og hørte på. Kanskje ikke helt overbevist der og da. Disse, og LS50 tror jeg også blir litt for store etter mine ønsker. Planen er å finne noe som er så lite som mulig, men med god lyd som er tiltenkt å stå ved siden av tv på en stereobenk.

Ett annet alternativ jeg vurderer er B&W Panorama 2 lydplanke, men synes kanskje den er litt kostbar og er litt vaklende til prestandaen dens.

Medlem siden
    May 2011
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KEF R100, i hvit var jeg og hørte på. Kanskje ikke helt overbevist der og da. Disse, og LS50 tror jeg også blir litt for store etter mine ønsker. Planen er å finne noe som er så lite som mulig, men med god lyd som er tiltenkt å stå ved siden av tv på en stereobenk.

Ett annet alternativ jeg vurderer er B&W Panorama 2 lydplanke, men synes kanskje den er litt kostbar og er litt vaklende til prestandaen dens.
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - KEF X300A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det et lettere impulskjøp på et par B&W M-1. Og i sort da de som skulle være hvite helte mer mot grå. Per nå skal de matche svart tv anyway så det får gå.

Det ble et kompromiss mellom størrelse, pris og lydkvalitet. Kommer muligens til å nedgradere på forsterker og sub også da anlegget nå er flyttet til dama sin kåk og bruken blir litt mer allround. Evt tips til en ok surroundreciever som er kraftig nok til å drive M-1 og som støtter airplay mottas.

Ellers blir det nok mer head-fi fremover for den kritiske lyttingen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda, Mageplask for B&W M-1. Dette ble totalt skivebom for meg. Musikken fikk et stort hull i midten, totalt mangel av punch og mellombass. Fikk ikke integrert de godt nok med suben heller. Lys topp og treg bunn. Meget pen vokal for all del, men det hjelper ikke når musikken mangler så mye annet.

Dynaudio DBM50 på plass igjen, punch og basslinjer i bøtter og spann, og en helt annen evne til å skyve musikken fremover i rommet.

Er nå sugen på å teste et par ELAC BS253 på Primaren min.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du savner på Dynaudioene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva er det du savner på Dynaudioene?
    Litt mer åpenhet, detaljer og dybde i lydbildet kunne jeg ønsket meg. Er nok litt å hente på bedre pre/dac. Til prisen leverer de veldig ok, men er også begrenset hva en kan forvente. Men disse boksene er hovedsaklig litt backup og allround løsning for meg da de brukes litt rundtom.

Planen er å finne en liten, passiv høyttaler i hvit som skal matche med Primaren min.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •