Quistens stereo oppsettet. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 237 av 237
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Kjekt å høre at noen titter innom.

Det er nok desverre noe ganske rimelig og "kjedelig" som kommer inn. Men tanken er at det vil bli en god kontrast mot Elac.
    PSB? Eller de er ikke kjent for å være direkte kjedelig, kanskje.. Blir spennende å se :-)

At det er noe i den rimeligere enden er ikke nødvendigvis synonymt med mindre lytteglede, men det vet du jo.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brøleaper !

Jupp, det ble et par slike bøllehøyttalere til test. Måtte ha noe som spilte fra bunn til topp, som var rimelig og ga mye dynamikk. RF-52 II it is !

Hvorfor ? Les videre...

Musikklyttingen og forelskelsen til Elac BS 403 har roet seg litt i det siste. Det har gått mer over i taffel og bakgrunnslytting, det er et tegn jeg somregel ikke liker å gjør meg litt stresset. Noe må da være galt ? Hva er det nå som mangler ? I litt ren frustrasjon og med tanke på litt film-morro ble et par RF-52 II "lødd heim" som en ganske stor kontrast.

Det virker som jeg trenger en bekreftelse på hvilke kvaliteter jeg faktisk har i Elac BS 403.

Låter har blitt kjørt på begge sett høyttalere i hele dag, og ja, slikt blir det mye god trim av når man må kobler om titt og ofte. Allerede ved første dag kjenner jeg at gløden blusser opp igjen for Elac, og det er en god følelse å ha tilbake.

Jeg ønsket å sammenligne med Klipsch da de har noen egenskaper jeg kanskje savner litt / føler mangler i Elac. Det viser seg heldigvis at Elac ikke havner så lankt bak på dette med spilleglede og dynamikk. Om Klipsch er det samme som å være på scenen, så er Elac på rad 1-2-3 en plass, altså ikke så altforlankt bak i lydbildet. Klipsch har et teppe forran seg, mens Elac er glassklar. Jeg ser at oppløsningen og detaljeringsgraden på Elac er mange nivå over Klipsch. Det eneste jeg merker Klipsch kan ta Elac på er evnen til å komme litt inn i nerven på musikken. Men dette blir på ytterst få låter og når det presenteres med et greit slør forran seg så mister det litt av sin misjon. Elac drar fort ifra ved å være så glassklare og fri for alt av "feil". Bassen er nok det som skiller dem mest. Elac er, til tross for klint godt opptil bakvegg helt fri for noe som helst "romklang" Jeg foretrekker nesten Elacene fremfor min head-fi. Klipsch er Klipsch, og det virker som at det ikke er lenge før huset raser sammen. Forstår absolutt ikke hvorfor folk trenger sub sammen med disse, men kanskje jeg er en mann med ganske slank smak innen bass ? På noe er det veldig kult, det røsker og river, og det finnes ingen begrensning på volum, og det opplevers som en vegg av lyd. Føler dette er tøft og morsomt til tider, men når man setter over til Elac forstår man hvorfor man er interessert i hi-fi.

Klipsch er morsomt, Elac er sannheten.

Kommer til å koble frem og tilbake litt fremover for å ha det litt morsomt der hvor begge høyttalerne har sine egenskaper. Vet ikke om RF-52 II blir satt i stallen, prøves ut med noe billig og morsomt på forsterkersiden eller om de går videre, vi får se. Elac ser ut til å stå seg enda sterkere, og får meg i tanker på å slutte å fjase mer nå å slå meg komplett til ro å bygge videre på dette oppsettet med vinylrigg / Riia og kanskje en sub som kan kobles inn for litt gøy på film.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter mye flytting fant jeg endelig en plass hvor bassen i Klipschene roet seg. Desverre er en slik plassering ufattelig upraktisk og anti W(ife). Skal jeg nærmere bakvegg må jeg nok frem med sokker eller innføre EQ i oppsettet. Stresser ikke så mye med slikt enda da jeg ikke vet hvor lenge disse står og de for det meste er "kjerringa er borte" høyttalere.

Kveldens underholdning !

Quistens stereo oppsettet.-img_0141-jpg

Sammen med litt brunt brygg i glasset og en god dose med musikk regner jeg med kvelden skal bli ganske så grei. Hønefri har jeg også da hun er på shoppingtur i det vide utland.

*benene på bordet*

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har hatt en helg med mye god musikk, og drikke i glasset. Ser slik ut i hvertfall! Lite er som å legge beina på bordet, en kald pils i hånda, og telefonen på lydløs (Gjerne også plassere visa-kortet "out of reach").

Gratulerer igjen med Klipsch! Hvor lenge tror du disse "står"? :-)

Ellers sørgelig lite "liv" på forumet generelt om dagen. Nå har jo høsten også kommet. Folket er vel fattige etter sommerferie, tipper jeg. Ha en fortreffelig søndag videre.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikkhelgen ble ganske så ålreit den.

Har vekslet frem og tilbake mellom Elac og Klipsch. Fått svar på en del spørsmål / tanker jeg har hatt i hodet den siste tiden.

På en måte liker jeg begge to. Elac er nesten pinlig nøyaktig, men opplever diskanten som å være litt lengre frem og opp en resten av lydbildet. (Litt dominerende?) Klipsch oppfattes som varmere / dusere over hele linja. Diskanten virker mer integrert med øvre mellomtonen iforholdt til Elac. Bassen er vel det som avgjør at Klipsch havner på bruktbørsen tror jeg, det blir alt for lite kontroll og nøyaktighet i bunn. Det slørete lydbildet er heller ikke noe jeg setter pris på etter et par låter. Kan vel også si at det ikke var noen høydare når dama kom hjem å så disse "verktøykassene" stå langt utpå gulvet. Så rent plasseringsmessig passer de ikke inn. (Har W bestemt. Jeg er forsåvidt enig.)

Har noen tanker om å bygge videre på Primare / Elac komboen. Men tror jeg vil teste mer høyttalere bare for gøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kort update siden AVF fortsatt er litt ustabil i overgangen til V2.

Grunnet utvikling av lyttetretthet i oppsettet er det nå forandriner på gang. Primare I22 solgt, Dayens Menuetto på vei i posten. DAC uvist.

Vi får se hvordan høyttalerne svarer på noe nytt bak spakene og hva ørene sier.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten Vis post
    En kort update siden AVF fortsatt er litt ustabil i overgangen til V2.

Grunnet utvikling av lyttetretthet i oppsettet er det nå forandriner på gang. Primare I22 solgt, Dayens Menuetto på vei i posten. DAC uvist.

Vi får se hvordan høyttalerne svarer på noe nytt bak spakene og hva ørene sier.
    Blir spennende dette, nå er jeg endelig halveis "back on track" her på AVForum igjen. Håper virkelig du kan finne en kombinasjon nå, etter så mye prøving, og feiling som når opp til krav/preferanser uten lyttetretthet. Er jo tross alt musikk som er målet, og det blir mindre musikk til "plater", dersom man tenker at du går over til vinyl som bonuskilde (som jeg anbefaler deg å gjøre). kos deg med ny fresh start, og hold oss oppdatert! :-)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kort update siden AVF fortsatt er litt ustabil i overgangen til V2.Grunnet utvikling av lyttetretthet i oppsettet er det nå forandriner på gang. Primare I22 solgt, Dayens Menuetto på vei i posten. DAC uvist. Vi får se hvordan høyttalerne svarer på noe nytt bak spakene og hva ørene sier.
    Blir spennende dette, nå er jeg endelig halveis "back on track" her på AVForum igjen. Håper virkelig du kan finne en kombinasjon nå, etter så mye prøving, og feiling som når opp til krav/preferanser uten lyttetretthet. Er jo tross alt musikken som er (bør være) målet, og det blir mindre musikk til "plater", dersom man tenker at du går over til vinyl som bonuskilde (som jeg anbefaler deg å gjøre) ved konstant kjøp/salg.

Kos deg med ny fresh start, og hold oss oppdatert! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny forsterker og dac i hus, Dayens Menuetto og Aune X1 mk2.

Overnevnte kombinasjon viste seg å bli skivebom på mine Elac BS 403. Det låt flatt, kjedelig og med slank bass. Med ny og varmere forsterker bak spakene viste det seg at det fortsatt var noe provoserende i toppen. Elac krever nok mer oppløst og strømsterk elektronikk enn dette, en kost jeg ikke gidder å ta. Disse er nå pakket ned og selges.

Etter tips fra andre skulle Dayens Menuetto være fin match med Klipsch. Da jeg hadde et par RF-52 II i boden var det bare å prøve. Hadde egentlig pakket ned disse for godt og sakt meg ferdig med Klipsch, men var bra jeg gadd å pakke dem opp å prøve. Dette var andre boller og det låt mye bedre med disse høyttalerne. Klipsch RF serien synes jeg har litt for feit og svulstig bass, Dayens forsterkeren oppfatter jeg som litt slank og lite dominerende i bunnen. Det viser seg at disse egenskapene utfyller hverandre og Klipsch låter for aller første gang som noe helt annet en brølende Klipsch. Det føles ganske snodig å høre en Klipsch høyttaler spille så "riktig" og spille noe annet en "kun bass". Det er en helt annen mellomtone og hornet låter ikke så veldig nasalt lenger. Toppen virker greit avstem, noe skarphet kan det være på enkelte låter, men jevnt over er dette levelig, jeg ønsker det jo trossalt frempå og engasjerende. Dette låter jevnt over ganske så musikalsk og morsomt. Ikke hi-fi, luft og superdetaljer, men fengende musikk. De har dog sine grenser på volum. Presses volumet svaier kassene godt med og bakveggen begynner å farge lyden. Vanskelig å si om det er Klipsch sitt volum som forårsaker dette eller om Dayens forsterkeren mister kontrollen. Per nå står dette oppsettet en liten stund, vi får se...

Har ellers snust litt rundt og blitt veldig betatt av Genelec sin nye G serie. Morsom og nøyaktig lyd med en enorm kontroll og engasjerende driv. Er litt sugen på å gjerne prøve noe her, vi får se hvordan ting utarter seg i oppsettet mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quistens stereo oppsettet.-image-jpgQuistens stereo oppsettet.-image-jpg

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger spent med på tråden din, da du er en av de som virkelig tester ut mye og som jeg har skrevet tidligere, kan virke som at har lignende smak til lyden som meg selv.
    Lykke til videre i jakten.
    (Jeg står fortsatt ved anbefalingen min om å titte innom Audiovector om du får muligheten, jeg tror fortsatt det kan være noe innen din gate)

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar det her også ikke bare på pm for å holde liv her. Sagt det før, og sier det gjerne igjen. Er så enig med Yosh81. Hvorfor ha det største, og dyreste for å kunne høre musikk? Klart, har man plass, og råd er det jo bare å kjøre på, men mye erfaring/kunnskap går gjerne tapt i en slik prosess med mindre man prater om veteranene innenfor hobbyen.

Minimalistisk, og stilig oppsett har du så definitivt, og veit at noe spennende brått kan skje her. "Keep us posted!" :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for følgere og tilbakemeldinger sålankt !!

Desverre må jeg si at aktiviteten min etter overgang til V2 har avtatt kraftig. Fra tidligere 10 innlogginger på en dag er jeg nå nede i ca en gang i uka. Om dette vedvarer er jeg redd tråden dør hen. V2 ble for meg alt for tungvindt å navigere i og jeg har mistet helt "kontakten" med alle trådene og brukerne her inne. Jeg ser at det er flere med meg som nå hopper til andre fora, og slikt gjenspeiles på aktiviteten her inne. For mitt vedkommende er det ikke noe spennende å lese om lenger. På andre fora har jeg også funnet meg litt mer til rette med dedikerte stereofolk. Meget trist såklart men når AVF ikke lytter til brukerne sine så blir det som det blir.

Tar en liten pause på ubestemt tid fra de lengre innleggene mine her inne så får vi se hva som skjer. Jeg er å finne på annet fora med samme nick, vi som allerede har kontakt der oppretholder dette

Helt kort har jeg fine dager med Dayens og Klipsch, en veldig flott kombinasjon som spiller musikk.

Over og ut fra byttekarusellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje på tide å børste litt støv av tråden nå som AVF er litt mer stabil. Enn såleng... Snurr igang byttekarusellen !!

Endelig fått kastet Klipsch på hode og rævva ut døra for 7-8-9. gang ? Utav tellinga. Magisk med Dayens Menuetto bak roret, men Klipsch er og blir Klipsch, mye mangler om man ser på det totale lydbildet. Litt store ble de også, tror sambo smått feiret når jeg pakket de bort.

Sugen som jeg er på alt som leverer dynamikk og morro, men som helst ikke har Klipschlogo har jeg levd lenge og godt med et par Tannoy DC6. Gud bedre, hjemmebase, lydnirvana, u name it. Klangen er 100% etter mine preferanser. Dual concentric elementet er fengslende, samme er punchen, tempoet og gleden disse gir ! Var hjemme og hadde i likhet med klipschfolket anskaffet meg skylapper, med Tannoylogo på da. Jess, klar for å klatre i stigen.

Desverre slo impulsen inn og jeg kastet meg over et par B&W 685 S2. Ble litt for ny nysgjerrig på å prøve noe med bassport i front da frontveggen har en tendens til å spille med på notene. "Lødde" et par slike i hu og hast sammen med en Nad D3020. Naden trenger knapt nevnes, må være noe av det dårligste jeg har hørt, min Dayens Menuetto til bare bittelitt mere kronasjer er klasser over. Dette gjenspeilet seg drastisk på oppførselen til B&W 685 S2. De gikk fra skrikende billigkasser til å snuse borti high-end prestanda. 685 S2 matchet med Dayens ampen låter ikke lankt ifra mine tidligere Elac BS 403 på primare I22, et vesentlig dyrere oppsett.

Da jeg normalt liker livlige høyttalere er det fint å høre at B&W har tunet sin nye 600 serie 15-20% på den friske siden av nøytral. Lydbildet er nokså komplett fra bunn til topp, og det hele presenteres med god bredde og høyde på de rette låtene. De er nå under innspilling så får vi se hvor lenge jeg lever med disse skoeskene. Til nå godt fornøyd, prisen tatt i betraktning.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre slo impulsen inn og jeg kastet meg over et par B&W 685 S2. Ble litt for ny nysgjerrig på å prøve noe med bassport i front da frontveggen har en tendens til å spille med på notene. "Lødde" et par slike i hu og hast sammen med en Nad D3020. Naden trenger knapt nevnes, må være noe av det dårligste jeg har hørt, min Dayens Menuetto til bare bittelitt mere kronasjer er klasser over. Dette gjenspeilet seg drastisk på oppførselen til B&W 685 S2. De gikk fra skrikende billigkasser til å snuse borti high-end prestanda. 685 S2 matchet med Dayens ampen låter ikke lankt ifra mine tidligere Elac BS 403 på primare I22, et vesentlig dyrere oppsett.

Da jeg normalt liker livlige høyttalere er det fint å høre at B&W har tunet sin nye 600 serie 15-20% på den friske siden av nøytral. Lydbildet er nokså komplett fra bunn til topp, og det hele presenteres med god bredde og høyde på de rette låtene. De er nå under innspilling så får vi se hvor lenge jeg lever med disse skoeskene. Til nå godt fornøyd, prisen tatt i betraktning.
    Spennende å lese at du har fått inn et par med B&W 685 s2 - alltid hyggelig lesning når du tester noe nytt

Nå 1 måned etter innlegget ditt - hva tenker du om de nye 685'ene?

Hadde satt pris på om du kunne slengt inn et par bilder av hvordan oppsettet ser ut enten her eller på Min HiFi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84 Vis post
    Spennende å lese at du har fått inn et par med B&W 685 s2 - alltid hyggelig lesning når du tester noe nytt

Nå 1 måned etter innlegget ditt - hva tenker du om de nye 685'ene?

Hadde satt pris på om du kunne slengt inn et par bilder av hvordan oppsettet ser ut enten her eller på Min HiFi
    Fant tråden din på Hifisentralen, så da fant jeg noen kommentarer og bilder - takk

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •