Quistens stereo oppsettet. - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 237
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Da Messias entret stuen, Elac BS 403 :

Livet er deilig, det er ferie, tiden står stille og opplevelsene står i kø.

Har badet meg i musikk morgen som kveld de siste ukene. Fruen er snart tom for lange blikk og skuldertrekk. Ja kjære, jeg kommer snart, skal bare lytte ferdig. 10 min, 30 min, 2 timer. Hun gir opp, kan ikke forstå, men alikevel forstår hun min lidenskap og gir meg den friheten jeg trenger, deilig. Det legges klar et par nye artister i spillelisten, en ny kopp kaffe, det ropes fra soverommet, crap, dagen er over.

Vel, som dere kanskje leser mellom linjene har det vært en god og lang reise igjennom musikksamlingen de siste ukene. Jeg har faktisk kost meg mer med musikken enn å "lytte" nitidig.

Musikk, det er det det handler om. Elac BS 403 presenterer virkelig musikk, og det i god og balansert lydkvalitet. Her legges ikke til eller trekkes fra noe, høyttalerne fungerer som en lupe, en ser rett inn i forsterkeren og så inn i musikken. Det er detaljer, nyanser, dynamikk og det meste ørene måtte begjære.

Detaljer. Jess, her låter det veldig detaljert og naturtro, sannheten ? Ikke langtifra virker det som. Det er god forskjell mellom kvaliteten på det man setter på. Man hører også godt hvordan låter er mixet. Skulle den basslinja vært litt mer fremtredende kanskje ? Detaljert, igjen ja, men jeg føler det hele klarer å balansere seg hårfint fra å bli analytisk, noe jeg synes er kjempefint. Dårlige innspilling er spistbart, gode innspillinger låter STORT !

Apropos STORT. Jeg tror ikke jeg kunne funnet en fysisk mindre høyttaler som makter å spille så stort. Men igjen, lydbildet virker til å vokse med prislappen, også på små stativmodeller, smak av high-end er gøy.

Smaker det litt high-end så må også ørene vokse litt merker jeg. Ting låter ikke så likt lenger, det er mye mer nyanser og flere inntrykk en må ta inn over seg. Opplevelsen med å lytte til musikk blir desto mye større.

Timene flyr !

- - -

På tide å få ned litt mer konkrete inntrykk her nå. Diskant, mellomtone, bass, dynamikk og holografi, here goes :

Diskant :
    Faktisk et lite ankepunkt for meg vedrørende Elac. På tidligere demoer har jeg sittet igjen med at jeg synes diskanten kanskje hadde litt for mye energi og var anmasende. Mulig forsterkermatch har spilt inn på dette, eller det bare hjalp å prøve et par hjemme i egen stue ? (legger til at dette var modeller med Jet3 diskanten, kanskje den nye jet5 er noe mer begersket) Jeg trodde jeg skulle oppleve en veldig luftig og balsamerende diskant (les: analytisk), heldigvis ikke. Her er den litt kontant (hard) og lett frempå. Dette får ting til å låte litt live og engasjerende. Jeg liker dessuten at diskant har litt snev av hardhet, det får hvertfall symbaler til å høres så metalliske ut som de skal. Det er såpass fremoverlent at det blir morro å lytte til musikk, men det blir aldri skarpt eller anmasende, meget fint balansert med andre ord etter min personlige smak. Ja og superdetaljert, må ikke glemme det.

Mellomtone :
    Her låter det STORT og krystallklart. Stemmer trer GODT frem i lydbildet. Faktisk enkelte ganger veldig godt frem, regner med det er high-end egenskapene som slår til her, fantastisk. Damestemmer er glassklare og operere fint i øvre mellomtone og sklir lett over i diskantområdet uten problemer. Mannestemmer har godt definert brystklang og en kan høre hvilken whiskey de liker. Skarptrommer, lysere basslinjer og melodier, alt låter "som det skal" Det er nesten litt vanskelig å beskrive, men jeg sitter på gode innspillinger med komplett gåsehud og fryder meg over detaljgraden, spesielt på stemmer. Konsert i egen stue, jepp. Det er også i mellomtonen som med diskanten lett fremoverlent og engasjerende, foten går.

Bass :
    403 har en spennende løsning med bassporten under, og selve høyttaleren på en slags kakeplattform. Det viste seg at dette skulle fungere over all forventning. Jeg tok av mine gamle Triangle høyttalere og satt Elacene på stativene, mer har jeg ikke gjort, og bassen sitter som et skudd. Bassen i disse skoeskene er helt enorm. Den er autoritær og tilstedeværende, men samtidig detaljert og tight. Bassen later til å bre seg godt ned og utover gulvet og virker stor, den påvirkers heller ikke mye av bakveggen. Bassen har godt med nyanser. Der hvor en billigere / annen høyttaler smører på med samme volum og styrke på bassen er det her stor forskjell på låter og innspillinger. Den ene låten er litt bassfattig og avkortet (faktisk veldig mye av musikken) mens andre igjen klinker til med "hvor i helsikken kom den bassen fra" ? Jeg har en del låter som jeg vanligvis "torturerer" mine nye høyttalere med under innspilling / testlytting, Elacene spiste det meste. Det var overraskende lite porstøy og ane, og det er stort sett bare til å "mate på" med volumet. Har forstått det slik at de bedre basselementene til Elac ikke går an å ødelegge heller da de tåler enorme mengder tortur og strøm. Gummiopphenget alene er nok til å skremme de fleste. Absolutt godkjent med basstrøkk størrelsen tatt i betraktning.

Dynamikk :
    Dynamikk er for de fleste synonymt med Klipsch. Det jeg har hatt av Klipsch (snart det meste i reference serien) blekner totalt på dette området sammenlignet med Elac. Der hvor Klipsch har av og på og 0 nyanser har Elac10-15 dynamikktrinn å operere på. En låt kan starte utrolig rolig, for så å blåses kjempestor og roes et-to trinn ned igjen. Dette gir seg også godt utslag på stemmer. Har man vært på litt livekonserter eller hørt folk synge a cappella kan man fint kjenne igjen de samme nyansene via Elac høyttalerne. Jeg synes dette er utrolig vanskelig og beskrive med ord, men det merkes at disse dynamikktrinnene gjør utrolig store utslag for den totalte musikk og lydopplevelsen.

Holografi :
    Elacene presenterer som tidligere sakt et stort lydbilde. Det er godt med bredde og høyde, en STOR vegg av lyd på de rette låtene. Dybdemessig er det kanskje litt og gå på, jeg opplever ikke ting like "lagvis" som når jeg hadde Dynaudio Focus 110A på Hegel HD20 i hus. Instrumenter separeres greit og kan tegnes ut hvor de står hen, således vokalen. Jeg har til gode å jobbe litt med "toe in/ut", har rett og slett blitt så fengslet av den totale opplevelsen at jeg ikke har våget å tulle for mye under lyttingen, men noe å prøve ut på sikt. Som før erfart, er det gode 3D egenskaper på en høyttaler låter det fantastisk på film ! Hvem trenger vel surround ?

- - -

Oppsumerer med at jeg er ekstrem fornøyd med valget av nye høyttaler. Hadde nok egentlig siktet meg inn på noe ifra Triangle, men hadde også Elac i bakhodet. Så det hele ble litt tilfeldigheter, men jeg anger ikke !

En liten morsomhet oppmot de gamle Triangle høyttalerne så blir Elac faktisk slått på attack og rytmikk, det hele låter litt rundere der på Elac.

Er fornøyd med både høyttaler og forsterker per nå, begge deler oser av kvalitet og sans for opplevelser. Skal jeg trekke for noe så er det kanskje et ørlite snev av ekstra energi i øvre mellomtone / diskant på enkelte låter, og bassen kan / om mulig ønskes enda mer detaljert og nyansert, kanskje noe mer autoritær også. Alt dette er igrunn bagateller, men mulig det vurderes / prøves annet forsterkeri på sikt.

Vil ellers si at jeg savner stereofolket her inne, det er ikke mange igjen av dem ser jeg. Merker jeg distanserer meg meg og mer og henger på andre fora da jeg er utrolig mettet av å lese om AV-recivere, Klipsch, streamingprodukter og kinobyggeblogger. Jeg tror ikke jeg er alene.

Nå skal tiden nytes fremover med Elac i hus, håper og tror at disse kommer til å stå en stund. Det sies Elac med sin AMT diskant er det nærmeste man kommer elektrostatlyd, fantasier om Martin Logan siger inn merker jeg, kanskje i et fremtidig hus med dedikert lytterom ?

Snurr musikk !!
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sommerferie, gladmatfestival i stavanger, og en tur innom den lokale hifi-pusheren. Et par timers drøs og et par kaffekopper ble det.

Fikk kudos for nymoderne og spenstig oppsett med bra komponenter, kjekt og høre. Fikk ellers rimelig slakt for spotify og APTV3 som kilde, så her var det mye å jobbe med kontra annet forsterkeri mente han. Høyoppløste filer eller LP spiller ville nok gi meg det siste løftet i lydkvalitet på oppsettet. Dette er noe jeg egentlig har vist men ikke jobbet noe med. Jeg skimter en god LP spiller i fremtiden når det er nye midler til rådighet.

Fikk ellers tatt en lytt til de nye Sonus Faber Venere 3.0 Kjekt å endelig få hørt noe som har vært i kikkerten min. Rom og plassering var ikke optimalt såklart, og jeg følte lyden ikke forlot høyttaleren godt nok. Innehaver var enig i mine oppfatninger og følte hele serien var noe oppskrytt og at jeg hadde valgt en mye bedre høyttaler med mer å gå på en SF Venere.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig morro å lese! Alltid så gøy å lese om lyd-entusiaster som har prøvet, og feilet mye, og når man skyter gullfuglen, og i tillegg gidder å skrive så mye om det i en, og samme post. Ja, da tyder det som regel bra. Bare så synd du ikke bor i Oslo-området, for tror vi hadde likt hverandres lyd, da vi har veldig like lydpreferanser virker det som. "Dynaudio blir for kjedelig, mens Klipsch blir for frampå, og regelrett "vondt" for våre ører.

Må jo si at de høytallerne ser fantastiske ut utseendemessig. Må få hørt de enn gang bare for og ha gjort det. Kjenner meg ellers godt igjen angående smaken av high-end. Man har prøvd, og feilet, ofte er man fornøyd ved første tone, men som ukene går ny-forelskelsen gradvis over, og man innser at det finnes andre, og bedre valg. Det at du føler øvre mellomtone kan bli litt skarp på enkelte innspillinger må du bare leve med dersom du ønsker lett frempå. Skal det låte helt smooth på absolutt alle ss'r som har gått gjennom mikrofonen i studioer, og live.... ja, da blir det en så dørgende kjedelig høyttaler at rockefot er forlengst forsvunnet.

Primare er i hvertfall en reddene engel på dette punktet. Aldri vært borte i ett merke som fører signaturen sin så likt over såpass mange år ved å glatte ut mellomtonen så den blir varm, og vakker. Fleste annen lavere, og også dyrere high-end elektronikk svikter her. Det kan høres forbanna imponerende ut. Bassen slår hardt, tørt og riktig, og diskant er detaljert, og skarp som en kniv uten å skjære... men hva hjelper det når sibilantene er aggressive i nesten alle innspillinger - lyttetretthet. Lyttetretthet er ett ord jeg ikke bruker om mitt oppsett lenger, og det er jeg meget fornøyd med.

Videre har jeg også latt meg bemerke i at stereo-folket på AV-forum begynner å bli ikke-eksisterende. Trist egentlig, da AV-forum tidligere har bidratt til mye glede, og åpenhet om enhver interesse innenfor lyd (-og bilde).

Man skal ikke glemme at det er sommer da, så mulig det forandrer seg utover mørketiden. Ola Hifi-Nordmann er ute i sola, eller på hytta. Bare oss gærneste (merk: meg, og deg), som ikke klarer å forlate anlegget fordi det spiller MUSIKK! Ellers får du ha en god musikk-sommer videre med mye god musikk, vin, og øl!
    Bare pass på at du ikke mister kjerringa på grunn av det ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kommentaren americanFord !!

Jeg er nok ganske nær ved å ha skutt gullfugelen hva allround egenskaper angår. Men det er jo alltid et men........ (Kommer nok noen tanker om det)

Ang stereofolket her inne tror jeg mange som meg, roer seg ned og evt forsvinner med tiden. Henger selv på begge forum som deg, men det er AVF stereo folkene jeg søker, HFS blir litt over i det relgiøse slaget for min del.

Ellers har det blitt greit med både øl, vin og god sommermat, med sangfuglene surrende i bakgrunnen, eller som hoved underholdning. Ang samboer er hun meget tolerant for musikk og har også reisejobb som gir nok tid alene til å herje på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur litt av grunnen til at det vert stillare rundt stereo oppsett etterkvart, kan vera at surround ofte er langt meir innvikla å setja seg inn i for folk flest. Samtidig mykje meir arbeid. Derav meir postar.

For meg sjølv er det utan tvil det beskjedne stereooppsettet mitt det kjem mest lyd ut av i løpet av ei veke. Samstundes er det surroundoppsettet som tar mest tid/hodebry.

Ser ut som det vert flytting i framtida. Då vurderer eg sterkt å gå over til rein stereo. Rett og slett for å bruka meir tid til lytting og mindre tid til å riva meg i håret, "optimalisera" rom og posta "gjelm meg med ..." tråder her

Føorøvrig einig med AmericanFord. Veldig artig å følgja med her for å få eit inntrykk av oppsett eg sjølv ikkje får testa

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Komlo

Ser din frustrasjon ang surround, derfor jeg aldri har gått ned den stien, holder lenge nok å hjelpe kompiser i kinoene dems. De er fornøyde de selv om det låter som et omreisende tivoli.

Er det ikke så at du har Klipsch RF7- II i oppsettet ditt ? (En av de få klipschene jeg har lyst å høre, evt kanskje teste hjemme en dag) Det kan sikkert være morsomt å bygge en 2.0/2.1/2.2 kino med dem. Det du nedskalerer på surroundbiten oppgraderer du på elektronikken, kanskje noen vindusviskere ? (McInTosh) + nok rom til høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, eg har RF-7II i oppsettet mitt no. Eg er veldig godt nøgd med dei. Problemet er nok at det er plassen og kanskje akustikken i rommet mitt det skortar på. Tankegangen var slik at sjølv om ikkje rommet er ideelt for å få ut potensialet i såpass vaksne høgtalarar, ville ikkje det verta dårlegare enn dei mindre modellane. Så når sjansen baud seg, vart freistinga for stor. Om det var eit klokt valg, er endå uvisst (var veldig nøgd med RB-81II til film, og spelar nok mest musikk på SM65 i stova oppe).

Dersom eg flyttar om eit år eller to, vil det mest sannsynleg verta vanskeleg med dedikert film/musikk- rom. Då vert det nok heller eit stereooppsett i stova, kanskje med mulighet for eit moderat/diskret 5.1 anlegg etterkvart, dersom det vert sakna.

Men til musikk, kan eg absolutt sei at RF-7II var eit løft opp frå RB-81II, på alt. Det hadde vert artig å fått testa RF-7II i stova oppe, med anna elektronikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Komlo
    Selv har jeg nok hatt best resultat for hver gang jeg har nedskalert på størrelsen til høyttalerne, mye lettere å integrere og få til å spille bra. Selv ville nok ikke jeg satt inn så store høyttalere i ditt rom, men når du først ar RF-7II så ville jeg holdt på dem å gitt dem kanskje noe bedre kriterier med tiden. Et stueanlegg med dem på god elektronikk hadde vært heftig !!

-----

Triangle forlot idag boden til en forhåpentligvis lykkelig ny eier. Kudos til han som våget seg på Triangle fremfor Klipsch som også var med i vurderingen. Mer detaljer og nynser her sa jeg. De skulle vist få kose seg på rørforsterker, tommelen opp !

Tenkte det kunne være morsomt å se seg litt tilbake. Har blitt en del utstyr innom på besøk nå. Noen har gjort seg bedre inntrykk enn andre. Er nok spesielt høyttalerne som har hatt mest og si for lyden. Sitter igjen med et par stykker som alle har gjort et vist inntrykk på meg, here goes :

Klipsch RF-52, du verden så tøft og heftig på film og "dra på musikk". Tight, autoritær og hinsides spinnvill høyttaler i et passe slankt kabinett og til fin pris. Hadde mye morro med disse, spesielt til film, alltid morsomt med folk på besøk og actionfilm i spilleren.

Definitive Technology SM55, du verden for en dypbass, og til en latterlig lav pris. Aldri før hørt en så dyp og autoritær bass fra noe så lite og billig før.

Dynaudio Focus 110A, holografimesteren ! Har ikke hatt en mer detaljert høyttaler enn disse. Helt sinnsyk holografi, film på disse og den romfølelsen de presenterte var bare helt spesielt. Musikk også, hinsides detaljert. Husker det var en opplevelse å pløye igjennom Yello sine album med disse. Frysninger. Tenker og savner fortsatt disse litt, men manglet noe sjarm og ble litt kliniske. Skulle gjerne hørt de på noe varmere elektronikk enn den Hegel H20 jeg brukte som Dac/Pre på dem. Litt styr var det også med doble kabler til hver høyttaler da disse var aktive.

JBL 530. Kanskje den høyttaleren jeg faktisk savner mest. Det hornet, aj aj aj, her har Klipsch virkelig noe å måle seg etter. Den nærhetsfølelsen til musikken og spillegleden !! Masse flott dynamikk, hurtighet og attack, punch, mye som minner om Klipsch, men det hornet, komplett fløyelsmykt samtidig som det er knivskarpt. Jeg vil faktisk våge å påstå mine nåværende Elac er ikke så myke som de horna der engang. Konstruksjonsmessig også, kassen med skrådde flater som hindrer mye uønsket kasseresonsans og gjorde kabinettet ganske dødt. Alt dette til en latterlig pen pris. Savnes !!

Noe elektronikk har også gjort bra inntrykk. Rega Brio R, liten og søt men blytung, ja både i vekt og lyd. Formfaktoren på den tiltalte meg veldig, den ble glodvarm, og den lød utømmelig på et par Klipsch RB-81 II. Jeg var ved test skråsikker på at jeg skulle blåse vinduene den ene gangen. Det låt hinsides autoritært. Jepp, 50watt, men sikkert ingenting mot folk flest sine recievere... Ho ho ho !

Vel, som dere nå har lest er det litt ting jeg savner. Dynaudio og JBL kanskje mest. Det irriterer meg at Dynaudio slipper ny exite serie om få strakser, med endelig magnetfestet støvgrill, velkommen til 2013 Dynaudio. På et vis liker jeg Dynaudio lyden, det er detaljert og litt rundt, det mangler dog litt sjarm og spilleglede. Et annet minus er at de alle som en, også stativmodellene helst skal en god meter fra bakvegg. En slik plassering er ikke aktuelt her, men en lytt skal jeg hvertfall ha meg når de kommer. JBL lyden fra 5 serien kjenner jeg at jeg savner veldig. Det kan være at jeg snuser brukten etter noen nye 530, evt 580. Haken er at disse er portet bak, og kan gi basstrøbbel, ikke fås dem i damevenlig hvit heller. Men et par 530 på lur i boden, DET hadde vært noe det.

Ang bass som for det meste blir det største problemet ved høyttalere så er ikke det noe problem med Elac, de fungerer 100%. Er det noe jeg synes "mangler" ved dem så er det en, til to seterader lengre frem i "salen". En tanke mer spilleglede hadde absolutt gjort seg, men da er jeg vel over i en "farget" og ikke "hifi korrekt" høyttaler ? Jeg har en mistanke om at mine rimelige høyttalerkabler kan gi en litt bremsende effekt på det siste sprutet, så tenkte å prøve med andre kabler.

Jeg er også nysgjerrig på Tannoy, lyst til å få litt demo fra den kanten etterhvert.

Elac gis ikke opp, tror ikke jeg finner en mer bassvenlig og bedre allroundhøyttaler med slike gode egenskaper hverken til størrelsen eller prisen. Det hadde vært morsomt med en nr 2 høyttaler på lur med litt mer spilleglede, jepp, en gjenganger det der når det gjelder min lydpreferanse. Brukten jaktes.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL 530 og Tannoy DC6 på listen for en dynamisk og engasjerende nr 2 høyttaler / utfordrer.

Føler ikke helt jeg sitter på riktig seterad med Elacene, føler for å utforske litt, vi får se hvor nysgjerrig jeg blir på dette.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lett det der. I pose, og sekk får man ikke med mindre man går for PMC!!!

Hehe, det er nok mer subjektivt enn som så, men hadde vært morro om at du hatt tatt deg en lytt av en av monitorene dems. Artig å hørt hva du hadde syntes.

Tannoy ja.. Holdt på å kjøpe DC8, men ble for store. Lydmessig syns jeg de ligna mye på Klipsch i rytme, driv, og fot, men snillere i øvre mellomtone, uten å miste spruten øverst som nesten bare Triangle har etter min mening. Kanskje den perfekte høyttaler? Nja, da hadde den blitt kjøpt på flekken. Glad jeg gikk for PMC, men var veldig nære på med Tannoy, og hadde nok vært fornøyd (dersom jeg aldri hadde hørt om/på noen PMC'r). Men klart, Tannoy har mange modeller. Er veldig nysgjerrig på å høre de små Cyber_Vison har/har hatt. Husker ikke modellbetegnelsen i farta.

Neh, nok skryt av mine elskede 22'r, og god natt!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har/Hatt?

Du tenker på Precision 6.1? De har blitt byttet ut med DC6T SE. Litt kjipere finish, men mye av det samme lydmessig og med vesentlig mer slagkraft.

Meget gode høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har/Hatt?

Du tenker på Precision 6.1? De har blitt byttet ut med DC6T SE. Litt kjipere finish, men mye av det samme lydmessig og med vesentlig mer slagkraft.

Meget gode høyttalere.
    Hei

Så noen bilder på HFS hvor jeg så du hadde disse ja. Hvordan vil du kort beskrive lyden i dem ? Hvor havner de om du setter dem opp mot Klipsch RF-52 II ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ikke lett det der. I pose, og sekk får man ikke med mindre man går for PMC!!!

Hehe, det er nok mer subjektivt enn som så, men hadde vært morro om at du hatt tatt deg en lytt av en av monitorene dems. Artig å hørt hva du hadde syntes.

Tannoy ja.. Holdt på å kjøpe DC8, men ble for store. Lydmessig syns jeg de ligna mye på Klipsch i rytme, driv, og fot, men snillere i øvre mellomtone, uten å miste spruten øverst som nesten bare Triangle har etter min mening. Kanskje den perfekte høyttaler? Nja, da hadde den blitt kjøpt på flekken. Glad jeg gikk for PMC, men var veldig nære på med Tannoy, og hadde nok vært fornøyd (dersom jeg aldri hadde hørt om/på noen PMC'r). Men klart, Tannoy har mange modeller. Er veldig nysgjerrig på å høre de små Cyber_Vison har/har hatt. Husker ikke modellbetegnelsen i farta.

Neh, nok skryt av mine elskede 22'r, og god natt!
    Det var da voldsomt til PMC propaganda, hehe. Kommer jeg over noen skal jeg ta en lytt til dem. Tittet faktisk litt på PMC, men følte det ble litt for kostbart der og da. Jeg mistenker de hadde våre absolutt bra, men tror nok en domediskant er feil etter min smak, liker nok litt mer energi i diskanten enn en dome kan gi.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Too much of PMC to handle? Neida, er bare så fornøyd. Var egentlig litt for dyre for meg, men kasta meg over noen få måneder gamle, og strøkne til en bra pris så var heldig med den. Tro meg, ikke mangel på energi i diskant her i heimen altså. Ikke etter min smak i hvertfall. Også litt artig med høytallere som ikke er så utbredt her til lands.

Og - nå har jeg langhelg, og har maaange timer forran meg med noe godt i glasset, og bra musikk. Yello-lp'n har kommet, men mangler fremdeles snurrer, arghh!

(Snart) God helg til deg også, Quisten!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @americanFord

Kontanter og plastikk-kort er vel til for å brukes ? Må få gang på en snurre nå. Regner med Riia`en også er i hus etterhvert ?

-----

Lakt inn litt mer bilder på "min-hifi", for det meste litt historie.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok med å holde meg selv hardt i skinnet for å unngå nok ett impuls-kjøp nå, så at i tillegg forumedlemmer begynner å mase er ikke bra dene gangen! Er nok ikke lenge til det blir snurre.

Fine bilder du har på "minhifi" nå! WAF'n i sweetspot'n er noe av det mest stilrene, og moderne på forumet spør du meg. Men hvordan blir det med øl/brunt i glasset med hvit sofa? Men veldig pent!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. WAF er nok en kombo av at det er dama sin leilighet, og at jeg selv som tømrer har et øye for detaljer. Det er kanskje en anelse "interiør blad" men ganske mykt og koselig i denne tiden hvor alt skal være funkis og firkantet. Sofatrekk kan vaskes, men cluet er å ikke sløse / søle med edle dråper, eller la t-sjorten ta støyten, hehe. Har forresten et lokalt bryggeri som har mye snasent jeg skal prøve ut om litt, satser på fine smaksopplevelser og god musikk da ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å muligens kunne få i både "pose og sekk" er et høyttalerpar nr 2 på vei.

Gulvstående brøleaper nærmere bestemt.

Elac spiller til tider kanskje litt for godt og med litt lite sjarm, så da kan det være fint å bytte litt tenkte jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    For å muligens kunne få i både "pose og sekk" er et høyttalerpar nr 2 på vei.

Gulvstående brøleaper nærmere bestemt.

Elac spiller til tider kanskje litt for godt og med litt lite sjarm, så da kan det være fint å bytte litt tenkte jeg.
    Spennende å se hva du får i hus denne gang!

Er en trofast leser av tråden din

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at noen titter innom.

Det er nok desverre noe ganske rimelig og "kjedelig" som kommer inn. Men tanken er at det vil bli en god kontrast mot Elac.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •