Quistens stereo oppsettet. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 237
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Hei igjen Quisten. Jeg får bare hoppe innom her med resultatet av min søken som det er snakket om tidligere på denne denne siden. Jeg havnet tilfeldigvis på å gå for Audiovector, noe jeg ikke har angret et sekund på.

-Så om du skal teste noe nytt ved en senere anledning, så anbefaler jeg deg å få tatt en lytt til dette merket, for etter hva jeg leser her inne, tror jeg de kan passe deg utmerket.
    Takker for tipset. Ser der er en del god omtale og litt skriverier om disse for tiden så er noe å ta me di vurderingne ja om jeg vil ha noe nytt, absolutt !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kan du skrive litt mer om Mantra 50 og hvordan de er i forhold til Mantra 60? Har du hørt Mantra 70?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Hei
    Kan du skrive litt mer om Mantra 50 og hvordan de er i forhold til Mantra 60? Har du hørt Mantra 70?
    Har desverre ikke nihørt på disse, bare en helt kort lytt bare for å høre om dette var noe. Frisk og fin SA lyd men som avogtil kan virke noe slank i større rom. For min del blir de nok kanskje litt mer mot det hifi korrekte da jeg somregel liker en litt fremoverlent og ivrig / engasjerende spillestil. Oppmot Mantra 60 tviler jeg på det er snakk om natt og dag.

Edit : Ikke hørt M70.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst på nye høyttalere igjen. Trenger noe som spiller litt fyldigere. Prøver gjerne noe nytt for å trigge nysgjerrigheten da jeg ikke har skylapper. Forsterker : Primare I22(dac)

Merker jeg har vært innom og som ikke frister så mye : XTZ, Klipsch, Dynaudio, System Audio.

Titter på : Triangle, Sonus Faber (venere), B&W (600 og CM), Krix, Audiovector, Elac osv... Fyll på med gode tips.

Budsjett 5-10-15k, helst hvit ifølge W (men pene saker i svart kan om mulig gå). Er desverre låst til plassering tett inntil bakvegg, så modellene må funke der, evt ha bassport forran. Hovedsaklig stativmodeller, evt smakfulle slanke gulvmodeller.

Har hatt en del HT med fremoverlent og ivrig spillestil i det siste, prøver gjerne noe som er litt mer laidback, men da gjerne med god/fyldig mellomtone.

Kom med synsing og hva du selv evt ville valgt for pengene og hvorfor.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig dette her med hi-fi, hos meg er det trangt, så høyttalerene har blitt mindre og mindre.
    Nå blir det enten ny forsterker, eller overgang til Klipsch med meg, RB-81, tenkte jeg på.(har en liten NAD på 40watt mens min 150watter er på rep.)
    Har tenkt på en NAD C390DD, svindyr, men moderne
    Syns du bør teste CM serien.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/tobkas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva i granskauen fordfiesta, Klipsch ?? Må si det var noe overraskende gett. Men alltid kjekt å prøve noe annet.

CM serien til B&W er flotte å se på, og jeg føler B&W legge litt fokus på god mellomtone og rund klang.

Men så sitter jeg her da å sikler som det holder på Sonus Faber Venere 2,5
    For et nydelig stykke høyttaler og så mye godt å lese om dem. Midlene har jeg også, men den som tørde å trykke på "kjøp" knappen....

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Hva i granskauen fordfiesta, Klipsch ?? Må si det var noe overraskende gett. Men alltid kjekt å prøve noe annet.

CM serien til B&W er flotte å se på, og jeg føler B&W legge litt fokus på god mellomtone og rund klang.

For et nydelig stykke høyttaler og så mye godt å lese om dem. Midlene har jeg også, men den som tørde å trykke på "kjøp" knappen....
    Det er vel bare og hoppe i det,trykk kjøp:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med vienna acoustics? Haydn grand SE, evt Mozart grand fra brukten skulle passe budsjettet.
    Fine, slanke høytalere med litt laid back klang.

Ellers støtter jeg forslaget om SF venere, selv om jeg ikke har hørt den modellen. Virker spennende.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du midlene er det vel bare å trykke "kjøp"
    Savner av og til litt konsertlyd, så da kan klipsch muligens være midt i blinken, men CM1 skal ikke selges.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte jo bare prøve !

--- Skoeskeduell i dynamikkland mellom Triangle Color Bookshelf og Klipsch RB 51 II ---

Et par RB-51 II har blitt "lødd" litt i det stille, jitt litt juling og lyttet litt frem og tilbake i det siste oppmot mine "stayere" Triangle. Vil si disse merkene og modellene (som er nesten nøyaktig like store) er ekstremt like hverandre, samtidig som de er milevis ifra. Triangle burde være pensum for hele Klipsch mafiaen, jeg tror mange hadde fått seg en virkelig a-ha opplevelse og sett med rynket nese tilbake på sine apekister fra K-merket. Problemet jeg har hørt her nå med Klipsch er bassdriveren, den klarer ikke å henge med hornet. Øvre mellombass med sine basslinjer og driv er mudrete og henger ikke med, det blir udefinert. Klipsch har jo sin karakteristiske punch, men den blir nesten utrolig "treg" iforholdt til Triangle, de smekker til med en hurtighet og presisjon av en annen verden. Klipsch har litt mer dynamikk, men for meg blir det litt upresist og kjører på uten "tøyler". Triangle er "minst" like spretne og energiske, men balanserer det hele på et helt annet, ja mer naturlig plan. Klipsch har også en veldig kjedelig egenskap med å trykke lydbildet fult i punch og dynamikk for så å kaste det ut i fleisen på lytteren som en (smørje)kanon. Triangle derimot blir som en mesterkokk, som kutter bitene (les: instrumentene) opp i enkeltstykker og serverer det på sølvfat til lyttere, slik at en kan smake og vurdere hver enkelt bit av helheten. Men denne mesterkokken har en litt sløv kniv, jeg har hørt / og hatt, bedre seperasjon, dybde og 3D lydbilde før, men for prisklassen og regne (4,5k) er dette meget bra av Triangle. Knoketesten er jo også litt morsom, Klipsch, ja de ER virkelig pappesker. Trist og si det men ettersom dette er mitt 5. par Klipsch har jeg på samtlige modeller funnet "frynsete" finish her og der. Triangle høres ut som et godt stykke knallhard eik, og oppleves som komplett resonansdødt under bruk. Og ja, høyglanslakken og finishen er top-notch.

Det lydmessige :
    Bassen er hardere og med litt mer ivrig trykk på Klipsch, men Triangle har mer detaljer, nyanser og er mye raskere. Mellomtonen er litt inntrekt i lydbildet på begge modeller, men Triangle har mest detaljer og opplevels som mer naturlig. Diskantene er utrolig nok veldig like, veldig frempå og aggresiv på Triangle tross den ikke har horn, men over lengre tid så er det ørlige mer luft på triangle og den blir ikke skjærende på samme måte som Klipsch sin.

Det bør vel ikke være noen tvil om hvem som får stå videre i heimen her.

Triangle er blitt mitt "nye" Klipsch.

Har noen "rørete" og "snurrende" tanker i hodet som vanlig. Ellers vurderes et sett høyttalere med laidback / annen lydsignatur fortsatt for å ha litt kontrast her i heimen. Tråler brukten også. Men på et vis stresser jeg ikke heller da jeg har det så utrolig morro med Triangle, rett og slett et godt tegn.

@ fordfiesta :
    Om du skulle lese dette og siden du vurderer Klipsch RB-61 II så utfordrer jeg deg sterkt til å ta med Triangle Color Bookshelf, eller Floorstand om du kan ta deg råd til det i dine vurderinger. Jeg vil påstå Triangle vil bli en god utfordrer mot dine B&W CM1, Klipsch vil nok i dine ører bli flere steg tilbake ifoholdt til CM`ene. Just saying !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant. Får selv veldig lyst å prøve Triangle, men vurderer også Krix Equinox som får veldig mye skryt.
    Jeg spiller selv på Klipsch F1 gulvstående. Digger bassen, og kombinasjonen Burmester og Klipsch er jo helt rå! Tror nok Burmester og Triangle også kan være en bra kombinasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xnn3882
    Meget interessant. Får selv veldig lyst å prøve Triangle, men vurderer også Krix Equinox som får veldig mye skryt.
    Jeg spiller selv på Klipsch F1 gulvstående. Digger bassen, og kombinasjonen Burmester og Klipsch er jo helt rå! Tror nok Burmester og Triangle også kan være en bra kombinasjon.
    Jeg mangla bare å trykke "kjøp" knappen på Krix her for et par dager siden, hehe.

Ang Triangle er det bare å kjøre på, tror det vil være et kvalitetsmessig løft oppmot F1, uten å gå på bekostning av spillegleden selvfølgelig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ fordfiesta :
    Om du skulle lese dette og siden du vurderer Klipsch RB-61 II så utfordrer jeg deg sterkt til å ta med Triangle Color Bookshelf, eller Floorstand om du kan ta deg råd til det i dine vurderinger. Jeg vil påstå Triangle vil bli en god utfordrer mot dine B&W CM1, Klipsch vil nok i dine ører bli flere steg tilbake ifoholdt til CM`ene. Just saying !

Ok, takk for info.
    Blir nok å beholde CM1 uansett, tenkte mer på¨Klipsch som et nr.2/fest anlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig trykket på "kjøp" knappen ! (lenge siden sist nå)

Godt forelsket i Triangle lyden siklet jeg lenge etter noen gulvmodeller ifra dem, men med litt angst for å "overmøblere" (kall meg gjerne kjerring) så ble det desverre ikke slik. Det har seg også slik at jeg faktisk liker stativhøyttalere.

Jeg var også innpå tanken på å bytte ut Primare I22 med en AV-reciever og sub for litt filmlyd. Men en plastikkboks fra østen gir meg ikke den enkle og solide følelsen Primare gir meg, så det får bli en annen gang. Regner også med lyden hadde blitt mange hakk ned om jeg hadde gått for noe slikt, neitakk.

Primare har jeg sett på bilder titt og ofte ifra hifi messer oppkoblet med det som nå skal inn. Så da er det bare å krysse fingrene for en god match.

Elac BS 403 i hvit høyglans er på vei i posten !

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger med videre her

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Elac BS 403 ankommet postkontoret og hentes imorgen. Innspiling/lytting tiltrer snarest. Er også så heldig at dama skal ut på syforening kommende dager så da er det fred og ro i heimen, kunne ikke blitt mer perfekt enn det.

Har en mistanke om at dette høyttalerkjøpet kan slå litt begge veier. Enten gir det meg den ekstra fylden og størrelsen i lydbildet jeg mangler samt plenty med 3D, luftighet og detaljer, altså jeg lander dit jeg ønsker. Er jeg uheldig blir det overanalytisk og innspillinger/lydkvalitet blir et irritasjonsmoment, morrofaktoren flater ut og foten stopper. Jeg vil i det minste ha LITT fot !

Spisser ørene og dukker opp igjen på den andre siden, forhåptenligvis et par erfaringer rikere !

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livet som Hi-fi nørd er for tiden veldig veldig godt !

Vedlegg 105921

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livet som Hi-fi nørd er for tiden veldig veldig godt !

Vedlegg 105921
    Ble det stort, og fyldig med rockefot på auto-pilot, eller ble det analytisk og skjærende?

Ser griselekre ut Elac'ene, og er selv etter hvert blitt meget glad i stativ-høyttalere. PMC'ne flyr uansett ikke ut av døra, selv om det er fristende å prøve ett par av disse.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ble det stort, og fyldig med rockefot på auto-pilot, eller ble det analytisk og skjærende?

Ser griselekre ut Elac'ene, og er selv etter hvert blitt meget glad i stativ-høyttalere. PMC'ne flyr uansett ikke ut av døra, selv om det er fristende å prøve ett par av disse.
    Det balanserer seg veldig fint på den siden jeg liker det. De spiller lett fremoverlent, energisk og engasjerende, og samtidig veldig STORT. Kanskje noe utypisk en high-end høyttaler å spille engasjerende ? Analytisk vil jeg ikke si, men detaljert, ekte og musikalsk. Dårlige innspillinger merkes, men er lyttbart. Primaren legger nok til litt sødme men beholder det samtidig oppløst og detaljert.

Fot ? Javist !
    Detaljer og gåsehud ? I bøtter og spann !
    Frempå, engasjerende og livlig ? Jepp.
    Skjærende og skrikete ? Nei, slikt tar Klipsch klubben seg av

Hvite stativer er på vei, mer testing og innspilling skal utføres før det kommer en noe farget kommentar på disse høyttalerne.

Edit : Hvite stativer matchet ikke fargemessig, fant ut det var penest med svart alikevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatert "min-hifi" profil med nye bilder.

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •