Beste øreklokkene til 3000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste øreklokkene til 3000?

har letet en god del å lest en go del anmeldelser, men blir igrunnen bare forvirret. er bare på jakt etter et par med sjikkeli gode over ear klokker så jeg kan nyte musikken min med, å NEI! leter ikke etter et par som er veldi gode til å sitte hjemme på en lørdagskveld å høre på mozart mens jeg nipper på rødvin, jeg skal ha noen som er veldi bra på feks pop, dance å denslags, sgal selfølgeli ver bra på hele linja, klare å Ikke dendere SSSSSSSSS, det er min definisjon på dårli lyd, har hørt på dali høytalere der bara føttene kostet 25k, å det var alltformye sssss i mine ører, kjøpte et par med sennheiser 50m in ear klokker her sist måned, og disse er igrunnen bare halvparten av det di skal være, den øvre delen av liden var veldi bra, ikke en hylende s å høre, men det var igrunnen alt, kan ikke spille litt høyt engang før hele f,skapet vrenges, har sett på et par med dr,dre studioer, men her blir det også nevnt av en audiofil at disse har mye av dender sssen i seg, likevell så virker jo dr,dre sjikkeli bra ut, men noen som har noe bedre forslag?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD650 - Elektronikk - CDON.COM

Billigste sted - etter det jeg vet. Utrolig lekker lyd!

Svært godt kjøp, men det er åpen konstruksjon. Passer derfor ikke helt i rom med masse annen lyd.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det ikke er jeg som er "down with the kids" men hva i svarte er SSSSSSSSS for noe? Kan dette utdypes?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Sennheiser HD650 - Elektronikk - CDON.COM

Billigste sted - etter det jeg vet. Utrolig lekker lyd!

Svært godt kjøp, men det er åpen konstruksjon. Passer derfor ikke i rom med masse annen lyd.

om det ikke passer i rom med my lyd, er ikke så vikti, men har lest endel dritt om disse, selv om di sier di har spillt di in i 4 dager, men du vil si etter å ha prøvt endel at disse er kjempe på den type musikk jeg hører på? er veldi glad i skjikkeli bass! takk for svar btw

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Mulig det ikke er jeg som er "down with the kids" men hva i svarte er SSSSSSSSS for noe? Kan dette utdypes?
    Skarpe og vedvarende S-er i vokalen, tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    ja dette skal jeg forklare så godt jeg kan:P sibilins kaller han det på denne videoen YouTube - Beats by Dr. Dre studio headphone SOUND review from an AUDIOPHILE's perspective.

når di synger s i sanger at denne blir da så høy å skjærende at øynene vil lukke seg automatisk. fatter du mer nå?:P

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didar
    om det ikke passer i rom med my lyd, er ikke så vikti, men har lest endel dritt om disse, selv om di sier di har spillt di in i 4 dager, men du vil si etter å ha prøvt endel at disse er kjempe på den type musikk jeg hører på? er veldi glad i skjikkeli bass! takk for svar btw
    Dersom du har lest "endel dritt" om disse, er nok dette heller mer et utslag av synseri på øverste plan enn selve kvalitetsnivået på dem.
    Vi er høyt oppe i kvalitet, og da er det alltid enkelte som skal rakke ned uforsvarlig mye. Klassisk.

Det er jo bare å finne et sted som har dem inne, og så teste dem - gitt at du bor relativt sentralt... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har lest "endel dritt" om disse, er nok dette heller mer et utslag av synseri på øverste plan enn selve kvalitetsnivået på dem.
    Vi er høyt oppe i kvalitet, og da er det alltid enkelte som skal rakke ned uforsvarlig mye. Klassisk.

Det er jo bare å finne et sted som har dem inne, og så teste dem - gitt at du bor relativt sentralt... ;-)
    det er så sant som du sier, er en del som aldri har hørt lyden i det di skriver om, men di mener de di har er best, blir litt sånn egotripp, men problemet er hvor i all verden kan man prøve øreklokker? bor på jæren, kan jo reise inn til stavanger en dag, men har aldri sett en plass du kan prøve forsjellie, eventuelt på hifi klubben, men der har di ikke noe særs utvalg ser det ut til på nettet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på nettet. Deretter kan du evt. ta kontakt med importøren.
    De pleier å vite hvem de har solgt til... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk litt på nettet. Deretter kan du evt. ta kontakt med importøren.
    De pleier å vite hvem de har solgt til... ;-)
    hehe stemmer, menne? kansje den viktigste tingen er jo, funker disse med iphone? eller er imperdansen for stor?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe stemmer, menne? kansje den viktigste tingen er jo, funker disse med iphone? eller er imperdansen for stor?
    HD-650?!

Ikke i havet :wink: Disse trenger en kraftig amp.

Newcomer johante sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg veldig fornøyd med mine AKG K701. Hører på rock, metall og den slags. Men har testa de på dance og pop, og jeg må si at det låt fantastisk (selv om mange kanskje vil mene at K701 ikke egner seg til den sjangeren). Om mulig litt veik på bassen, men flott klarhet og renhet i lyden. Stram og fast over hele frekvensregisteret. Anbefales :-D .

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johante
    Om mulig litt veik på bassen
    Her er det veldig mye opp til forsterkeren hva den klarer å levere. Skal du få fart i de nedre regioner på 701/702 så trenger du en amp med power.

Har bass så det holder her.

Sitat Opprinnelig postet av johante
    Anbefales :-D .
    Kan ikke bli mer enig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Her er det veldig mye opp til forsterkeren hva den klarer å levere. Skal du få fart i de nedre regioner på 701/702 så trenger du en amp med power.

Kan ikke bli mer enig
    Ok, hører at dere har peiling på dette, men, nå veier jeg da litt opp å ned på 701 å 650hd, så er igrunnen spørsmålet hvorfornoen er det mest power i?, begge disse omtales igrunnen som øretelefoner til mer såntså skal jobbe med lyd og høre klassisk musikk på di frammfor meg som skal bruke di til litt kraftigere musikk sånn så dance å pop, og og en ting til er att eg minn amp krafti nokk? eller må jeg da invistere i en amp som er spesialtilpasset øretefoner? bruker dette på pc i tilleg til et hda 7,1 kort Logitech Z-5500 PC Speaker reviews - CNET Reviews beklager mas men er så veldig i tvil, er litt mye å hive ut 3 lapper for noe som ikke passer til meg, selvsakt burde jeg jo hørt selv på di forkjellige, men siden jeg ikke vet hvor er det så fint att folk som kan dether forteller meg hva som er best takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum

Kan ikke bli mer enig
    men... skal du ha forsterker til disse er jo hele vitsen borte, må jo ha noen så kan drives når jeg eg feks på tur.. å vis jeg skal handle forsterker til de koseter jo de 3000 til + batteripakke opplegg, aner ikke hvor mye det koster, så mitt busjett på 3000 blir pludseli 7000 skal jeg ha disse... så jeg tror att dr.dre får holde for min del, heller bare gå for soloversjonen

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en tråd å bli litt klokere på, en sammenligning av et tredvetalls lettdrevne hodetelefoner. På bunnen av innlegg #3 er det en grei tabell med de viktigste verdier. Ingen av h.tlf. i oversikten er i nærheten av 3000 kr, men 3K er likevel to tusen for mye dersom lydkilden ikke er "verre enn" iPod.

Om nødvendig, kjøp en amp i tillegg. FiiO E7 er i salg fra slutten av april, MUSIC MAX LT1 skal være god til prisen og iBasso sine minste (T3, T4) yter også. Test av nesten 40 portable amper (oversikt på slutten i innlegg #1).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado 225 burde vel ligge innenfor rekkevidde i Norge. Men tror du inkl frakt og toll kan 325i ligge innenfor rekkevidde! Fantastiske hodetelefoner, men sliter på lik linje med feks. Sennheiser at det er en åpen kostruksjon.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eeeeh... at du skulle benytte en iPod er jo av en ytterst avgjørende betydning.
    Da trenger du et langt mer lettdrevent par.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så høres det ut som Beats Studio er akkurat hva du er ute etter. Disse karakteriseres ofte som "morsomme" heller enn analytisk absolutt korrekte. De egner seg til nettopp den musikken du beskriver heller enn klassisk musikk. Og de egner seg godt til ipod/iphone. Du burde absolutt prøvelytte disse sammen med noen andre klokker for å få deg en bedre referanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at du i utgangspunktet ønsker over-ear-telefoner. Har du vurdert noen high-end in-ears, eksempelvis Shure SE530?

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •