Beste øreklokkene til 3000? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eneste forskjellen er ledningen. "krølle" og "rett".

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, du ser jo ikke resten av kabelen på det nederste bildet... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    For det første så trenger Perbl og Tronic (Spesielt Tronic) en real munnvask og et kurs i hvordan man oppfører seg på nett og ellers i hverdagen.

For det andre! Er ikke å kjøpe øreklokker til 3000kr til iPod/iPhone litt som å kjøpe perler til svin?
    Jeg kommer kun med et vennlig tips om at man ved å tenke litt på kommunikasjonen på nett, vil man gjerne få flere lesere også. Dialektskriving i skriftlige medier kan fjortisforumene få ha i fred for meg, så om dette er normen her inne, finner jeg meg nok raskt andre steder å henge.

Dette er ikke noen stor sak for meg, så vi lar den ligge der framfor å ødelegge tråden om hodetelefoner.

Et apropos til de som anbefaler støyreduserende hodetelefoner. Her bør man være klar over at man betaler mye for støyreduseringen på de modellene som faktisk virker, som nødvendigvis må gå på bekostning av andre potensielt dyre komponenter i hodetelefonene. Trenger man ikke teknologi som kansellerer duren av flymotorer, dropp det og legg heller pengene i et par gode lukkede hodetelefoner som uansett fint stenger ute nok lyd i hverdagen.

Så jeg står fortsatt ved mine tips om DT-770 og Denonene, som per i dag er mine favoritter når det gjelder lukkede og lettdrevne hodetelefoner.

Inntrykket mitt av Beats er at de er litt overpriset i forhold til hva man faktisk får av lydkvalitet, selv om jeg selv har in-earmodellene (fikk dem til en veldig lav pris). De duger greit de, og bassen er formidabel, noe som passer den type musikk jeg gjerne hører på når jeg er ute og farter, men de faller raskt gjennom når jeg sammenligner med bra klokker.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perbl
    Jeg kommer kun med et vennlig tips om at man ved å tenke litt på kommunikasjonen på nett, vil man gjerne få flere lesere også. Dialektskriving i skriftlige medier kan fjortisforumene få ha i fred for meg, så om dette er normen her inne, finner jeg meg nok raskt andre steder å henge.

Dette er ikke noen stor sak for meg, så vi lar den ligge der framfor å ødelegge tråden om hodetelefoner.

Et apropos til de som anbefaler støyreduserende hodetelefoner. Her bør man være klar over at man betaler mye for støyreduseringen på de modellene som faktisk virker, som nødvendigvis må gå på bekostning av andre potensielt dyre komponenter i hodetelefonene. Trenger man ikke teknologi som kansellerer duren av flymotorer, dropp det og legg heller pengene i et par gode lukkede hodetelefoner som uansett fint stenger ute nok lyd i hverdagen.

Så jeg står fortsatt ved mine tips om DT-770 og Denonene, som per i dag er mine favoritter når det gjelder lukkede og lettdrevne hodetelefoner.

Inntrykket mitt av Beats er at de er litt overpriset i forhold til hva man faktisk får av lydkvalitet, selv om jeg selv har in-earmodellene (fikk dem til en veldig lav pris). De duger greit de, og bassen er formidabel, noe som passer den type musikk jeg gjerne hører på når jeg er ute og farter, men de faller raskt gjennom når jeg sammenligner med bra klokker.
    Helt enig i både første og andre del av innlegget. Jeg er også svært fornøyd med mine DT-770 Pro. Til prisen er de definitivt aldeles fortreffelige.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Disse er da ikke forskjellige?

Det er KUN fotograferingsvinkelen (og lysrefleksjonene) som er ulike på disse to bildene.
    Det er ikke lysrefleksjonen, nei. Specsene på denne er de samme som på Audio-Technica sine nettsider. Straight kabel markeres forresten med en `s` etter produktnavnet, coiled kabel uten.

Heller ikke er det Skullcandy-konkurrentene ATH-PRO700 eller ATH-PRO500. Kanskje er de med ring bare en tidligere batch?

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Bose QC15? Verdt å teste.

Ellers lider tråden av denne fenomenet:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Det er ikke lysrefleksjonen, nei.
    Jeg har hatt begge i hus og kan bekrefte at M50 og M50s har akkurat samme specs. OG utseende. Eneste forskjell er kabelen. Selv om "straight kabel" markedsføres som M50s er det stemplet M50 på klokken.
    Selv endte jeg med rett kabel. Til bruk i studio, DJ eller portabelt kan "krøllemodellen" være mer egnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perbl

får bare begynne med å beklage så veldi vis dysleksien min var et veldig stort problem for deg å lese. i tilleg har eg nynorsk som hovudmål, men prøver bare å skrive som alle forstår. er helnorsk selv om forkortelsen av navne mitt hørres ganske utenlansk ut. å fjortis er jeg heller ikke, nimmer meg 30... men får takke for mangen goe innlegg, tenkte å teste ut disse DT-770 Pro å kansje dr,dre studioene.å nei! veier ikke opp støyredusering mot lyd, har flyskrekk å bil... så får jeg se om jeg tar meg en tur innom stavanger der ludomann anbefalte meg å se

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt på disse også ja men disse må jeg teste først, iogmed bose blir så slaktet fra alle kanter på lyden. selv har jeg middels god erfaring, har bose i bilen, ikke noe å skrive hjemm om for å si det sånn, men har veldi god mellomtone, men pga bitteliten sub virker det litt brutalt i lyden når jeg kjører opp litt.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du mange modeller, med kommentarer fra kunder.

Full Size Headphones | HeadRoom Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Her finner du mange modeller, med kommentarer fra kunder.

Full Size Headphones | HeadRoom Audio
    bra side deder, tror jeg ender opp på en Denon AH-D2000 VS DT-770. alt etter hva som lyder minst innestenkt ut, fulldrevet på hele linja og best å ha på seg i lenger tid, sånn som jeg ser det er 770ene mye finere å se til mens denone er kraftigere å fyldigere i lyden, vanskeli valg...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på det på denne måten: Dersom du skal se på de, så må du normalt se dem i et speil da du skal ha de på hue. Jeg kjenner ingen som sitter og ser seg selv i speilet når de hører på musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha:P sant nokk

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didar
    bra side deder, tror jeg ender opp på en Denon AH-D2000 VS DT-770. alt etter hva som lyder minst innestenkt ut, fulldrevet på hele linja og best å ha på seg i lenger tid, sånn som jeg ser det er 770ene mye finere å se til mens denone er kraftigere å fyldigere i lyden, vanskeli valg...
    D2000 har mye bedre stereoperspektiv og mindre innestengt lyd enn DT770 (alle modeller inkl. Consumer og Pro modellene). Her kan D2000 sammenlignes med mange åpne konstruksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    D2000 har mye bedre stereoperspektiv og mindre innestengt lyd enn DT770 (alle modeller inkl. Consumer og Pro modellene). Her kan D2000 sammenlignes med mange åpne konstruksjoner.
    ok. var igrunnen den innestengte lyden jeg ikke ville ha, så ser igrunnen ut som vi har en vinner, men stereoperspektiv? kan ikke alle disse slang ordene

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. var igrunnen den innestengte lyden jeg ikke ville ha, så ser igrunnen ut som vi har en vinner, men stereoperspektiv? kan ikke alle disse slang ordene
    at lyden ikke føles som om den spilles av midt i hodet

Ser i første post at du ikke liker "mye" sibilanter (ssss lyder). Da kan det hende D2000 IKKE er for deg. D2000 kan gi litt for mye trykk på sibilanter på enkelte innspillinger.

Anbefaler at du prøver de før evt. kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får bare begynne med å beklage så veldi vis dysleksien min var et veldig stort problem for deg å lese. i tilleg har eg nynorsk som hovudmål, men prøver bare å skrive som alle forstår. er helnorsk selv om forkortelsen av navne mitt hørres ganske utenlansk ut. å fjortis er jeg heller ikke, nimmer meg 30... men får takke for mangen goe innlegg, tenkte å teste ut disse DT-770 Pro å kansje dr,dre studioene.å nei! veier ikke opp støyredusering mot lyd, har flyskrekk å bil... så får jeg se om jeg tar meg en tur innom stavanger der ludomann anbefalte meg å se

Har du dysleksi er du selvsagt unnskyldt. Jeg klarte ikke å kjenne igjen typiske mønstre jeg har sett hos andre.

Før du avskriver 770 helt, gå og prøv dem. Det er ikke foruten grunn at du ser Sivert Høyem stå med disse i musikkvideoer spilt inn fra studio Om du har 3000 å svi av, får du et kanonbra oppsett til rock og basstung musikk hvis du parer disse med en forsterker fra ebay til de lengre øktene hjemme, pluss at du har hodetelefoner som låter kanonbra og stenger lyd ute når du er på farten.

Stil er nok det svakeste punktet på disse klokkene, de ser _litt_ retro ut Men jeg synes de er litt tøffe jeg da, med velur og skinndetaljer med trykknapper, samt metallramme som ser ut til å være sveiset i en østblokkfabrikk (bildet viser Pro-versjonen, som er rettet mot studiobruk og ikke hjemmelytting). Inntrykket av byggekvaliteten er hvertfall formidabel.

Og igjen, ligg unna Dr.Dre og Bose hvis du ikke har særskilte behov for dyr støyredusering, kjøp heller et par bra lukkede klokker med mindre du flyr flere ganger i måneden, da kan jeg se poenget med elektronisk støyreduksjon.

Ellers mener jeg det er dumt å betale for det, da jeg drister meg til å synse meg til at lydkvaliteten står en del tilbake for bra konvensjonelle klokker. Tester jeg har lest har også forsterket dette inntrykket.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok men finner ikke noen plasser å teste dt770ene da:/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    at lyden ikke føles som om den spilles av midt i hodet

Ser i første post at du ikke liker "mye" sibilanter (ssss lyder). Da kan det hende D2000 IKKE er for deg. D2000 kan gi litt for mye trykk på sibilanter på enkelte innspillinger.

Anbefaler at du prøver de før evt. kjøp.

ok. men ser du har både d2000 og dt770ene, hvorfornoen av disse ville du sakt at passet best til mitt bruk? skal ikke se vekkifra att jeg handler meg en av didær forsterkerene også, vis ikke logitec z5500 anlegge er bra nokk til å drive det jeg evt kommer til å kjøpe:/ eller hva sier dere/du?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Logitec klarer fint å drive både DT770 og D2000 men begge vil lyde bedre med en god DAC/Lydkort/Headamp.

Personlig synes jeg D2000 lyder mye bedre enn DT770 til all musikk.
    Jeg foretrekker DT770 hvis jeg ser film/tv pga. litt overdreven bass og litt mer tilbakelent mellomtone.
    Jeg blir ikke helt enig med meg selv om hvilken av dem som er mest komfortable, blir et spørsmpål om man foretrekker (kunst)skinn eller velour.
    DT770 isolerer godt og lekker lite lyd inn og ut mens D2000 lekker ganske mye lyd (nesten som en åpen konstruksjon).
    DT770 er den som passer best til forskjellig bruk (kan brukes portabelt , kan brukes på jobb pga. lite lydlekkasje, DJ, studio, etc).
    D2000 er slik jeg ser det kun til bruk i hjemmet. Lekker for mye lyd for bruk på jobb og er ikke like solide som DT770.

Jeg liker jeg trekk ved begge og å anbefale en blir vanskelig.
    Kanskje DT770 som en bra allrounder.

(sparetips: Har du mulighet til å få lyttet til Audio-Technica ATH-M50 bør du gjøre det. Er veldig lik DT770 på mange måter og kan fåes til 900,- ved bestilling over dammen.)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •