Beste øreklokkene til 3000? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For det første, på norsk skriver vi DE, og ikke DI Jobber man litt med språket får man straks flere som orker å lese innleggene også.

For det andre, skal du bruke dem veldig universelt, og til musikk med en del bass (ser du skisserer dance&pop), ville jeg f.eks vurdert Beyer Dynamics DT-770.
    Beyerdynamic DT-770-32 Pro Lukket HI-FI / Gamer Hodetelefon - Beyerdynamic - MicroPlex (Pass på at du går for 32ohms-versjonen med mindre du skal bruke dem på ting med litt utgangseffekt)

Disse er endel rimeligere enn prissjiktet du skisserer, men jeg synes det virker som en bra match i forhold til det du skisserer av bruk. Jeg synes både Sennheiserne og AKG-ene virker som litt overkill til din bruk, og de vil sannsynligvis låte dårligere fra en iPod framfor en mer lettdreven sak med mindre du setter en forsterker imellom. Om du er veldig bestemt på å bruke 3000, bruk de resterende pengene på en forsterker fra Ebay? Får mye bra til ikke altfor mange penger.

Vil du heller legge penger i hodetelefonene, er en het kandidat jeg personlig vurderer Denons AH-D2000, som etter mitt skjønn også virker som bra til universalbruk og lar seg drive av bærbare ting.

Alternativene jeg skisserer er også lukkede, noe som er en fin ting når du skal bruke det på bærbart utstyr, da du ofte vil forstyrre omgivelsene minst mulig, og ikke minst det at det er veldig kjekt å høre musikken sin uten å bli forstyrret av pratende folk og skrikende unger.

Begge alternativene som er nevnt her så langt (HD650 og Akg 701) er forholdsvis seriøse saker som krever mye av både signalkilde, og ikke minst effekt. Skal du traske rundt med en iPod, er det mye mer å hente ut av alternativene jeg nevner med mindre du gidder å drasse med deg en separat hodetelefonforsterker til de tungdrevne hodetelefonene dine. Jeg synes hvertfall det er greit å slippe å ha med seg mange dingser når man er ute på tur.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    For meg så høres det ut som Beats Studio er akkurat hva du er ute etter. Disse karakteriseres ofte som "morsomme" heller enn analytisk absolutt korrekte. De egner seg til nettopp den musikken du beskriver heller enn klassisk musikk. Og de egner seg godt til ipod/iphone. Du burde absolutt prøvelytte disse sammen med noen andre klokker for å få deg en bedre referanse.
    +1

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter perbi.
    Skal du ha noe som kan drives rett fra iPod el.lign. bør du holde deg borte fra HD650 og K701/2.
    Selv har jeg erfaring med BeyerDynamic DT770Pro (32 og 80), Audio Technica ATH-M50 og Denon D2000.
    Alle er lukkede med forholdsvis lav impedans og kan med letthet drives av portabelt utstyr.
    Her er en test som inkluderer HD650, K701/2 og D2000:
    Hodetelefoner: TEST: Hodetelefoner i særklasse - DinSide Data

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville anbefalt bose quiet comfort 15

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Beats by Dr.Dre Studio, har selv disse med ipod touch, meget fornøyd Disse har innebygget forsterker, og er noise-cancelling, en funksjon som virkelig fungerer.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Anbefaler Beats by Dr.Dre Studio, har selv disse med ipod touch, meget fornøyd Disse har innebygget forsterker, og er noise-cancelling, en funksjon som virkelig fungerer.
    hehe, tydelig at folk har forskjellige ører, for disse beats greiene er noe jeg personlig ikke kan anbefale til noen, da jeg føler resten av lyden praktisk talt drukner i bass,(mellomtone og diskant er heller ikke mye å skryte av) og generelt ikke er gode hodetelefoner til den prisen de koster, men for all del, om du liker å høre på hip hop lignende musikk og mye bass er det bare å kjøre på

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    ville anbefalt bose quiet comfort 15
    tenker du på noen av disse med støy reduksjon? broren min kjøpte noen slik bose hodetelefoner for 1 år siden til 3.5k eller noe slikt med aktiv støy reduksjon. støyreduksjonen var noe som funket svært bra, noe min bror har god bruk for da han tilbringer svært mye tid på reise og i fly generelt. men når du snakker om ren lydkvalitet i disse, så var det mildt sagt ikke noe å skryte av, ullen bass, og virket som mellomtonen var puttet inn i bomull.

selv har jeg grado sr125, og syntes disse har svært bra lydkvalitet. ulempen med disse er at de er litt åpne, så lyd lekker lett inn og ut, men de er svært lettdrevne, og jeg har brukt dem på iphone og lignende uten problemer...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips til moderne, rytmisk musikk med punch og bass blir Beyerdynamic DT-770 Pro 32 Ohm.

Prolyd.no har fin pris på disse. Så har du penger til overs du kan bruke på en forsterker.

Lykke til !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler DT-770 Pro + et norskkurs.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hehe, tydelig at folk har forskjellige ører, for disse beats greiene er noe jeg personlig ikke kan anbefale til noen, da jeg føler resten av lyden praktisk talt drukner i bass,(mellomtone og diskant er heller ikke mye å skryte av) og generelt ikke er gode hodetelefoner til den prisen de koster, men for all del, om du liker å høre på hip hop lignende musikk og mye bass er det bare å kjøre på
    Dette er ikke slik jeg oppfatter dem
    Synes ipod er noe slank i lyden men med oppløst mellomtone, så jeg synes ipod + beats = killer. Hadde før creative, meizu, iRiver, philips, osv, noen av disse hadde for mye bass, men det var de med overdrevent bruk av EQ.
    Jeg hører IKKE på hiphop og R'n'B, går mest i prog, metal og hard rock

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så trenger Perbl og Tronic (Spesielt Tronic) en real munnvask og et kurs i hvordan man oppfører seg på nett og ellers i hverdagen.

For det andre! Er ikke å kjøpe øreklokker til 3000kr til iPod/iPhone litt som å kjøpe perler til svin?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    For det første så trenger Perbl og Tronic (Spesielt Tronic) en real munnvask og et kurs i hvordan man oppfører seg på nett og ellers i hverdagen.

For det andre! Er ikke å kjøpe øreklokker til 3000kr til iPod/iPhone litt som å kjøpe perler til svin?
    Ipod touch 32gb 2800kr, beats 3000kr, spotify 1000kr året, 320kbps, OGG-Vorbis....
    Så... nei

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Ipod touch 32gb 2800kr, beats 3000kr, spotify 1000kr året, 320kbps, OGG-Vorbis....
    Så... nei
    Bare tenkte på det med om kilden er bra nok :P Spotify er råbra altså, så det er jo en super ting å bruke penger på. Jeg har nå iPhone og bruker den flittig som portabel lydkilde, men den har sålangt ikke imponert noe spesiellt hva lydkvalitet angår. Men dette skyldes helt sikkert også øreklokkene mine som er av typen Koss Porta Pro og de låter jo ikke spesielt bra, samme om jeg kobler de til hodetelefonutgangen på forsterkeren eller til iPhonen... De er derimot veldig praktiske

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er i Stavanger kan du jo ta en tur innom Maxwell HiFi
    noen bygninger nedenforbi HiFi Klubben. Han her et greit utvalg.
    Har selv Beats By Dr. Dre settet som har høy morrofaktor.
    Er vanskelig og holde tilbake smilet når telefonene begynner og
    riste i takt med bassen på ørene.
    Minuset med settet er mangel på oppløsning i øvre register.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    For noe tøv! Og hva mener du med "ellers i hverdagen"? Kanskje du heller skulle ta det kurset selv?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Anbefaler DT-770 Pro + et norskkurs.
    for å nevne først, så skal det mer en litt til før jeg begynnere å reagere på hva folk skriver da jeg har ganske stor toleranse her inne og kan svært godt forstå at temp og slikt kan bli litt høy, men her er den grensen oversteget kraftig

hva i all verden er det du driver å maser om norsk kurs osv. folk må da jammen få lov å skrive som de vil enten det er på dialekt eller bokmål eller hva det nå måtte være. bare skjerp deg med en gang med å leke norsk lærer her inne, da dette er er avforum, dvs forum for folk som liker å diskutere hifi og hjemmekino mm... så om du har planer om å fortsette med å belære folk hvordan de ønsker å skrive, noe jeg har store problemer med å forstå hvordan kan hjelpe trådstarter med å finne hvilke hodetelefoner som passer ham best, kan du bare logge av og la være å skrive her inne mere.
    mener du det blir for vanskelig å forstå hva en person sier, kan du prøve å få ham til å forklare bedre eller bare hoppe over tråden og la være å kommentere det. er ikke så vanskelig...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    For noe tøv! Og hva mener du med "ellers i hverdagen"? Kanskje du heller skulle ta det kurset selv?
    Vi har alle godt av å bli holdt i tønnene en gang i blant, Dette kurset blir vel mest anbefalt dersom du ikke ser at du har gått over noen grenser med uttalelsen din...

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret. Jeg kan varmt anbefale Audio-Technica ATH-M50. Fikk de i posten i dag.

90 dollar på Ebay (via make offer), 130 dollar totalt cirka med ekspress frakt fra USA. Tok cirka en uke så hadde jeg de i henda.

NEW Audio Technica ATH-M50s Headphones AT ATH-M50 s M50 - eBay (item 350320803162 end time Apr-24-10 12:39:29 PDT)

Fantastiske hodetelefoner. Krystallklar lyd, kjellerdyp bass, lettdrevne. Et av de beste kjøpene jeg noen gang har gjort, helt klart. Bare å søke på Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio og lese hva folk sier om de. 8)

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    [...] Jeg kan varmt anbefale Audio-Technica ATH-M50. Fikk de i posten i dag. [...]
    Grattis med nytt utstyr! Ganske sikkert topp kanner, all positiv omtale tyder på det. Har selv hatt lyst på de, spesielt etter at jeg røkka av ledninga i Y-splitten på mine ATH-ES7. Finner likevel ikke dét som tung nok grunn, så her må nok loddejernet fram.

Har lurt på om det er noe annet enn bare utseendet som skiller disse utgavene, begge er Audio-Technica ATH-M50:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er da ikke forskjellige?

Det er KUN fotograferingsvinkelen (og lysrefleksjonene) som er ulike på disse to bildene.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •