Rask, muligens enkelt spm ang. Cdspiller+forsterker kobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rask, muligens enkelt spm ang. Cdspiller+forsterker kobling

Ahooi.

Bare litt nyskjerrig, etter at jeg handlet cd-spiller og forsterker fra NAD igår. Jeg kobler slik det står på "Quick Start guiden" kalt : Line Audio out.

Men så er det 2 andre setup, man kan koble også ser jeg, kalt " Optical Digital Audio out" og siste er kalt "Coaxial Digital out". Det jeg lurer på er hva disse 2 setup innstilligene gjør? Noe som har med lyden å gjøre?

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk og coax ut er utgang for digitalt ut, dette hvis du vil bruke en annen D/A- converter en den innebygde i spilleren. De fereste stereo forsterkere har inngang for digitale signaler mens de fleste souroundrecivere har dette innebygd. så hvis du har soroundreciver kan du jo prøve å koble cd spilleren digitalt og høre om lyden er bedre.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optisk og koaks ut brukes - som hobbinn er inne på - når du skal bruke en annen DAC enn den som er innebygget i CDspilleren. Enten en DAC som står i en forsterker eller receiver - eller en av de mange frittstående DACene som har kommet på markedet etterhvert.

I gamle dager brukte enkelte av oss også disse digitale utgangene til å kopiere CDer - på egne CDbrennere - men nå som det meste av det som kopieres, skal til en eller annen harddisk, gjør man det ikke på den måten lenger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahha, selvfølgelig. Tenkte ikke så langt jeg. Takker for svar. Kjempe messig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •