tekniske problemer med platespiller - hjelp ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tekniske problemer med platespiller - hjelp ønskes

Hei

har en gammel garrard platespiller som jeg kjøpte brukt for ca. 3 år siden. Den funket helt fint, helt til noe fatalt skjedde: når plata kommer til den innerste ringen (altså den siste låta på skiva) begynner platespilleren å hakke! Dette gjelder uansett hvilken plate jeg spiller, og er sinnsykt irriterende!

Hvorfor skjer dette, og er det mulig å gjøre noe med det? Hjelp!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antakelig har dette med armen å gjøre. Dersom Det ligger noe skitt i sporet til armen som gjør at den ikke klarer å svinge helt inn vil dette kunne skje.

De gamle Garrard har vel også for det meste automatisk retur. Dersom denne er ute av stilling eller på annen måte ikke fungerer som den skal kan denne også reagere og dytte på armen.

Den siste og enkleste løsningen kan være noe skitt under plata eller filt/gummimatta som gjør at plata ikke ligger helt flatt på talerkenen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i forumet, vinyl-junkie!

Har selv en gammel Garrard-spiller som nå står og støver ned på et eller annet loft. Mitt problem var blant annet at retur-mekanismen ikke fungerte i det hele tatt, noe som førte til at stiften ble stående i det innerste, sirkelformede sporet på plata. Er det dette som skjer hos deg? Det kommer en liten hakkelyd for hver gang plata roterer når spilleren står og roterer i dette sporet.
    Husker ikke hvordan auto-retur-mekanismen fungerte, men husker at jeg klarte å reparere den. Gamle Garrard-spillere er mekke-objekter. Her er det bare å skru og lære

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Snickers-is og roffe

Takker for tips!
    Jeg tror problemet ligger i armen. Har blåst og pusset støv av spilleren, både under "filtmatta" og stiften, så jeg tror ikke det er der det ligger.

roffe, ja jeg har samme problem. Da jeg kjøpte den, virket auto-funksjonen helt fint, men etter en stund klikka både auto-funksjonen og returen, så nå må jeg opere manuelt, noe som er litt slitsomt. Problemet er at den ikke bare hakker når platen er ferdig spilt men midt i den siste låta (noe som gjør at du bare kan spille en halv sjutommer..), . Det virker altså som armen ikke går langt nok inn, men bremses ned av et eller annet.

Nå er ikke jeg så veldig fingernem, så hvis du på en enkel måte kan forklare hvordan du fiksa garrard'en din hadde jo det vært superdubert. Kan få en kompis til å se på den, som er litt flinkere til å mekke.

Igjen, tusen takk!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så lenge siden at jeg ikke husker, dessuten er det nesten garantert ikke samme modell. Spilleren står på loftet hos mine foreldre 30 mil unna, så det kan drøye litt for å si det forsiktig.

Men det er ikke så vanskelig. Hent den nevenyttige kameraten din, du, så kan dere plukke Garrarden fra hverandre sammen. Det er sosialt og lærerikt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •