NRK2: Tekno i dag kl 2130 anbefaler hjemmekinoutstyr - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg fikk hvertfall ikke noen nyttige tips og ta med videre. var vel mer egnet til de som ikke har noe peiling i de hele tatt innen hjemmekino
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den reportasjen var ikke beregnet på Avforumere :-)
    Var nok mer for mamma her..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh.
    Hadde nok ventet meg en litt grundigere gjennomgang!:evil:

Det som nesten var mer interessant, var komprimeringsteknikken til de to eldre herrene! (hmm).
    Det var nytt og spennende, i alle fall for meg.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var lite interessant der ja...
    Jmfr teksten kokken limte inn i post nr.1 hadde jeg håpt på litt mer substans.

Synes hele programmet lukter litt "klemme-mest-mulig-inn-på-30-minutter"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det som nesten var mer interessant, var komprimeringsteknikken til de to eldre herrene! (hmm).
    Helt enig med deg her Jan!!

Ellers var det jo noen flotte bilder dedikert Akto som ble vist Å phatbull fikk vist sin flotte kino for folk i de 1000-hjem!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh.

Som ventet vil jeg si at det var. Nemlig en lite informativ begrunnelse for hva man bør velge.Var mer noe som kunne vært brukt i et program fra 1995 da surround begynte å bre om seg i stuene hos folk. Nå idag hadde det liten relevans for andre enn de som ikke vet forskjell på sennep og ketchup....LATTERLIG DÅRLIG INNSLAG MED ANDRE ORD. Som du sier så var det de to gamlingenes info som var mest interessant i dette programmet.Resten var lte matnyttig for meg så var nok første og siste TEKNO jeg så på.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var dårlig. Hadde håpt på et innslag hvor de viste hvor mye morro folk har i kjellerene sine rundtomkring. De kunne jo sagt noe om hvor lite som skal til for å få en bedre filmopplevelse hjemme enn det man får på den lokale kinoen. Og så gått litt i dybden på de kinoene som ble vist og gjort noe skikkelig på hvilke muligheter som finnes og hvor utrolig mye tid og ressurser enkelte legger i dette. Og ikke minst hvor bra de får det til!

Dessverre var dette bare bortkastet tid...

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må sies at Stig fra Soundgarden besitter atskillig mer omfattende kunnskaper enn hva som fremkom i dette programmet.
    NRK kunne vel heller bruke noen ressurser på å lage en skikkelig og seriøs programserie om lyd&bilde for entusiaster. Men kommer det noen gang til å skje?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Det må sies at Stig fra Soundgarden besitter atskillig mer omfattende kunnskaper enn hva som fremkom i dette programmet.
    NRK kunne vel heller bruke noen ressurser på å lage en skikkelig og seriøs programserie om lyd&bilde for entusiaster. Men kommer det noen gang til å skje?
    De fleste er nok såpass oppegående at man forstår dette er kraftig redigert. Det som er mest utrolig er at et program som heter Tekno har en redaksjon som er såpass lite oppegående at de ikke selv forstår at dette innslaget gir null og niks til den vanlige mann i gata, eller for den sak skyld kvinne.... Så hva NRK tror de fikk redaksjonelt ut av dette innslaget er for meg en gåte

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh.

+1

Var det "psykovisuell" enkoding - eller bløff? Synes også dette innslaget var relativt fritt for substans.

Noen som har mer info om dette?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innslaget med han karen som flyttet ut i skogen var jo kjempemorsomt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    +1

Var det "psykovisuell" enkoding - eller bløff? Synes også dette innslaget var relativt fritt for substans.

Noen som har mer info om dette?
    Ja, egentlig var også det innslaget ganske blodfattig, og skummet vel bare overflaten.

Vi får google litt, så kanskje det flyter opp noe mer info? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det som er mest utrolig er at et program som heter Tekno har en redaksjon som er såpass lite oppegående at de ikke selv forstår at dette innslaget gir null og niks til den vanlige mann i gata, eller for den sak skyld kvinne.... Så hva NRK tror de fikk redaksjonelt ut av dette innslaget er for meg en gåte
    Helt enig, innslaget er så helt uten aktuell substans at jeg kan ikke se at noen kan ta til seg denne informasjonen og brukte den til noe nyttig. Jeg vil nok tro at dem retter slike programmer mot den vanlige mann i gata eller nybegynnere, men antageligvis lager dem flere spørsmål enn at dem gir svar.

Skjerpings til NRK.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp sendt en mail til NRK med link til denne tråden. Får se om det kommer noe svar etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Enig i dette, jeg har hatt veldig god erfaring å handle med ham, en av de dyktigere selgerne rent salgsteknisk jeg har vært borti også Har hatt lengre diskusjoner med ham der man føler seg verdsatt som kunde selv om man kun er på "titte litt"-stadiet.

Nesten så man føler glede ved å svi av penger der nede når jeg først klarte å bestemme meg for anlegg

Jeg kunne tenke meg å slippe Harald Eia løs på kabelentusiaster jeg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette programmet var bedre enn det etterpå - det med CD vs.LP.

Fyren fra Soudgarden fikk ihvertfall litt tid til å forklare og dette var produkter for folk flest. Litt vel pedagogisk, men det må programlederen ta på sin kappe (først må vi ha det, så må vi ha det osv...)

Det ble konkludert med at man bør legge mest penger i høyttalere - de om det.
    Det som forundret meg litt var at det ikke ble nevnt noe om at man kanskje bør tenke på at en receiver i dag bør kunne "snakke" med det meste av annen elektronikk man har ellers i en vanlig husholdning:
    - mp3/iPOD spillere
    - nettverk
    - PC/Mac

Det burde ihvertfall vært nevnt.

De to gubbene med koprimering var spennende - men jeg frykter en ny "kabeldebatt" når (hvis) dette kommer.
    SER du forskjell
    er det målbart
    osv....

Løp å kjøp chips og cola

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg synes dette programmet var bedre enn det etterpå - det med CD vs.LP.

Fyren fra Soudgarden fikk ihvertfall litt tid til å forklare og dette var produkter for folk flest. Litt vel pedagogisk, men det må programlederen ta på sin kappe (først må vi ha det, så må vi ha det osv...)

Det ble konkludert med at man bør legge mest penger i høyttalere - de om det.
    Det som forundret meg litt var at det ikke ble nevnt noe om at man kanskje bør tenke på at en receiver i dag bør kunne "snakke" med det meste av annen elektronikk man har ellers i en vanlig husholdning:
    - mp3/iPOD spillere
    - nettverk
    - PC/Mac

Det burde ihvertfall vært nevnt.

De to gubbene med koprimering var spennende - men jeg frykter en ny "kabeldebatt" når (hvis) dette kommer.
    SER du forskjell
    er det målbart
    osv....

Løp å kjøp chips og cola
    Den debatten har vi vel hatt lenge i fall - ikke noe nytt med komprimerings teknikker 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •