Integrert uten pre-out/sub-out

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert uten pre-out/sub-out

Vurderer å kjøpe meg ett sett gulvstående Teufel M 520. Disse har ett sidemontert aktivt 12" element. For meg kan dette være en brukbar løsning for å få ett litt "dypt" lydbilde uten å gå til anskaffelse av separate subber. Ønsker kun fronter, siden dette brukes til musikk alene. Min forsterker ( Shengya A-206 ) har ingen andre utganger enn høyttalerutgangene ( forøvrig dobbelt sett ). Kan jeg koble denne forsterkeren til nevnte høyttalere på annet vis enn via linjeutgang?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste høyttalere av denne varianten jeg har sett har bare tilkobling for høyttalerkabler og strøm. De har høynivåinngang som endel sub'er har og det kan se ut som om at disse også er bygget sånn:

M 520 F "Stereo Set" - Lautsprecher Teufel

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel aktive høyttalere med høynivåinngang, men det må du nesten sjekke i Teufels manual om den har.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som at du kan koble dem som vanlige høyttalere og så flytte en bryter til "stereo amp". Genialt. Se vedlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelp. Har lest litt på sist vedlagte link. Lurer dog fortsatt på om høynivå-inngangen da også styrer av/påslag. Er dette forøvrig en dårligere løsning enn ett linjesignal.
    En annen ting: Jeg vet at jeg ikke kan få i både pose og sekk i dette prisleiet her, men hvis jeg ikke ender opp med disse så vurderer jeg å gå den " andre veien " og kjøper ett sett xtz 99.36. Disse vil nok ikke kunne matche Teufel på de lavere oktaver, men har en svært god bestykning. Spiller ganske variert musikk. Pink Floyd/Anastacia/Jethro Tull/Evanescence. Jeg prøver å ikke være forutinntatt, men disse tysk/kinesiske høyttalerne har faktisk fått god omtale ( i tysk presse, ihvertfall). Kommer noe rimeligere ut med xtz. Noen råd?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av løvstek
    Takker for hjelp. Har lest litt på sist vedlagte link. Lurer dog fortsatt på om høynivå-inngangen da også styrer av/påslag. Er dette forøvrig en dårligere løsning enn ett linjesignal.
    En annen ting: Jeg vet at jeg ikke kan få i både pose og sekk i dette prisleiet her, men hvis jeg ikke ender opp med disse så vurderer jeg å gå den " andre veien " og kjøper ett sett xtz 99.36. Disse vil nok ikke kunne matche Teufel på de lavere oktaver, men har en svært god bestykning. Spiller ganske variert musikk. Pink Floyd/Anastacia/Jethro Tull/Evanescence. Jeg prøver å ikke være forutinntatt, men disse tysk/kinesiske høyttalerne har faktisk fått god omtale ( i tysk presse, ihvertfall). Kommer noe rimeligere ut med xtz. Noen råd?
    Det at inngangen styrer av/på er jo naturlig, nesten en selvfølge. Men sikker er jeg ikke.

Når det gjelder 99.36 har jeg ingen erfaring, men masse positiv omtale.

Og når det gjelder musikken du spiller så nevner du her 2 av de feteste;-) Stjerne i boka

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse XTZ'ene krever vel litt power for å spille virkelig bra. Personlig så liker jeg litt fylde i musikken og 2x6,5" har nok sine begrensninger så hvis du ikke skal ha sub så kanskje 99.38 hadde vært noe? Jeg bruker ikke sub'ene konsekvent når jeg spiller musikk, men noe musikk MÅ har det.

Selv har jeg et par SVS STS-01 og Rotel klasse D effekt på 250watt/kanal og det spiller veldig bra både med og uten sub. STS'ene koster 6800kr/par og du har 45 dagers returrett på de så det koster ikke mer enn frakten å sjekke de ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett at det anbefales litt krefter til xtz,ja - men jeg tror ikke forsterkeren jeg har er spesielt daff. Har kikket på 99.38 som du nevner, men føler vel at 99.36 kanskje gir en mer for kronene. Hadde 99.38 hatt innebygd sub-amp ville jeg nok vurdert den seriøst. Når det gjelder Teufel så får jeg driften av basselementet i prisen. Vært artig om noen her inne hadde erfaring med dette merket.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på at jeg har vært inne på denne hjemmesiden (Teufel) for kort tid siden etter link/tips herfra. Prøv et søk her via google og se om du kan finne noe info. Hukommelsen min er ikke bra etter flere helligdager på rad.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den aktive bassen slås selvfølgelig på ved høynivå signal, noe annet ville være fullstendig ubrukeligt.
    Flere fabrikanter har brukt samme oppskrift til høyttalere, Definitive Technology, Audio Pro (var veldig populære for et par år siden) og så videre.
    Om du har spørsmål om høyttalerne er det jo enkelt å sende en mail til enten fabrikant eller importør.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •