Bytte ut mine gamle traver av receiver:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut mine gamle traver av receiver:)

Heisann.

Har i dag en Harman Kardon AVR 85. Den fungerer bra enda, og tilfredsstiller forsåvidt mitt behov.
    Men for å følge med på dagens digitale utvikling, så ser jeg snart behov for å få litt mer digitale inn/utganger på receiveren min.

HK AVR 85 var vel kanskje noe av det bedre man kunne få til den prisen for 12 - 13 år siden?
    Har ikke budsjett til å komme opp i den prisklassen nå. Har sett litt rundt og kommet over en Onkyo TX-SR607EB. Denne har 7 X 140w, men HK har 5 x 85w. (Vet at man ikke bare skal se på watt, så derfor spør jeg her)

Har snakket litt med folk rundt meg, som sier det er greit å bytte til den Onkyo'n, men andre sier at jeg kommer til å angre.

Dere ser hva slags høyttalere jeg har i signaturen
    Vet at HK er veldig strømsterk.
    Kommer jeg til å høre noe forskjell? Både når det gjelder film og musikk. Har ingen planer å gå over til 7.2.
    Vil jeg angre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandemann
    Heisann.

Har i dag en Harman Kardon AVR 85. Den fungerer bra enda, og tilfredsstiller forsåvidt mitt behov.
    Men for å følge med på dagens digitale utvikling, så ser jeg snart behov for å få litt mer digitale inn/utganger på receiveren min.

HK AVR 85 var vel kanskje noe av det bedre man kunne få til den prisen for 12 - 13 år siden?
    Har ikke budsjett til å komme opp i den prisklassen nå. Har sett litt rundt og kommet over en Onkyo TX-SR607EB. Denne har 7 X 140w, men HK har 5 x 85w. (Vet at man ikke bare skal se på watt, så derfor spør jeg her)

Har snakket litt med folk rundt meg, som sier det er greit å bytte til den Onkyo'n, men andre sier at jeg kommer til å angre.

Dere ser hva slags høyttalere jeg har i signaturen
    Vet at HK er veldig strømsterk.
    Kommer jeg til å høre noe forskjell? Både når det gjelder film og musikk. Har ingen planer å gå over til 7.2.
    Vil jeg angre?
    Du har ikke muligheter for å få lånt deg en av de nyere HK,Onkyo eller et annet merke i den prisklasse du er ute etter??
    Om du bor i nærheten av HF-klubben eller Soundgarden så hadde et hjemlån passet bra til over påsken. Vis du skal være hjemme da??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, har jo Soundgarden i nærheten
    Vet ikke om det er mulig å få til en sånn deal, men kan evt høre.

Det jeg kanskje også lurer på er om en receiver til 3000 kr i dag, kan måle seg med en 12 - 13 år gammel til 18000 kr? Sånn på papiret virker det jo sånn, men vet at dette ikke blir helt riktig.

Har egentlig ikke veldig peiling på dette Så hvis noen med peiling har noen formening her så hadde det vært fint. Kan jo evt. prøve å låne en receiver og høre selv, men ønsker noe proffe som uttaler seg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandemann
    Hm, har jo Soundgarden i nærheten
    Vet ikke om det er mulig å få til en sånn deal, men kan evt høre.

Det jeg kanskje også lurer på er om en receiver til 3000 kr i dag, kan måle seg med en 12 - 13 år gammel til 18000 kr? Sånn på papiret virker det jo sånn, men vet at dette ikke blir helt riktig.

Har egentlig ikke veldig peiling på dette Så hvis noen med peiling har noen formening her så hadde det vært fint. Kan jo evt. prøve å låne en receiver og høre selv, men ønsker noe proffe som uttaler seg
    Du må bare høre med de. Har god erfaring med de og utlån.
    Så får du kose deg i påsken med å sammenligne litt.

Jeg er langt ifra noen ekspert men har hørt at de nyere receivere har kommet seg meget godt i kvalitet spesielt når det gjelder musikk.
    Tror nok det er skjedd en del ang lyden på film også.

Lykke til med ev. lån og god påske. Kos deg med lyttingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •