Streame lyd til forskjellige rom!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Streame lyd til forskjellige rom!

Hei

jeg har mac og har Air-Tunes som jeg har koblet høytalere til i forskjellige rom. Nå har det seg slik at det systemet ikke er stabilt hele tiden. Av og til så kobler den ut musikken og det er irriterendes.

Finnes det et annet mer stabilt system som jeg kan gjøre det samme på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å fremstå som en fanboy av Mac, men alle di klientene jeg benytter her hjemme virker knirkefritt ettar at jeg satte opp en kanal som ingen naboer brukte:

- Hvilke klienter bruker du? aTV eller AE.
    - Har du sjekket om andre (naboer) benytter kanal som ligger nær den du benytter på det trådløse nettverket? Skift i så fall kanal.

Poenget mitt er at det ikke vil hjelpe å skifte til f. eks. Sonos dersom det er det trådløse nettverket som er problemet...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til avbruddene er forstyrrelser på nettet. Det finnes en lang, og flere mindre tråder om dette her på forumet.

Kortversjonen:

Et trådløst nettverk "konkurrerer" om radiofrekvensene med andre trådløse nettverk, og med trådløse dingser av alle slag. I tillegg kan mikrobølgeovner forstyrre, og bygningsmessige forhold kan lage problemer.

Sjekk om andre trådløse nettverk i området bruker samme kanal som deg, og bytt kanal om nødvendig. Begrens bruken av annet trådløst utstyr, og sørg i alle fall for at slikt utstyr ikke står i nærheten av AirPort-utstyret. Bare det å flytte utstyret litegrann kan i mange tilfeller hjelpe.

Det finnes dyrere utstyr enn AirPort -- men forstyrrelser på nettverket vil ramme dette også...

Newcomer baiaz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal jeg flytte

Dvs. jeg har nettopp flyttet i ny leilighet. Har ikke fått pakket opp alt enda.. skal sjekke på nytt her.

Tusen takk for svarene sålangt. kommer tilbake med kommentarer ut i april når jeg har fått satt opp alt igjen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •