Hodetelefoner - AKG, Denon eller Beyerdynamic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner - AKG, Denon eller Beyerdynamic

Hei!

Etter at mine gamle Sennheiser HD 320 har tatt kveld, er jeg på utkikk etter noen nye hodetelefoner.

De jeg har sett mest på er AKH K530. Mye på grunn av testen i Lyd og Bilde og så klart, prisen.
    Var og fikk høre Denon AH-D2000 og ble mektig imponert, men prisen gjør nok dem uaktuell. Derimot er Denon AHD1001 en kandidat.
    Håpet er jo at jeg i utgangspunktet skal slippe en egen hodetelefonforsterker nå i første omgang. Musikk jeg nå for tiden hører på er Thomas Dybdahl, Norah Jones, Pink Floyd, Peter Gabriel, Leonard Cohen osv....

I tillegg bruker jeg hodetelefonene når familien har lagt seg og jeg ser en film, så det er vel kanskje noe å ta med når jeg vurderer nye hodetelefoner?

Når jeg først vurderer Denon AHD1001, er jo Sennheiser 555 en kandidat også...

Så hva anbefaler dere? Noen som har hørt alle tre? Er AKG k530 så bassfattig som noen sier? Eller er det andre jeg bør vurdere?

Er en fordel om de kan benyttes på Ipod (hjemme i huset)

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD555 er fin den, men er kan ikke sammenlignes direkte med Denon AH-D1001. Helt forskjellige konstruksjoner der HD555 er åpne (større/åpnere lydbilde og mer lydlekkasje og lydinntrenging).

I tillegg til D1001 bør du sjekke Audio Technica ATH-M50 og Beyerdynamic DT770Pro (1500 til 1600 Nkr).
    770 er solid bygget og med mest BASS, noe tilbaketrukket øvre mellomtone.
    M50 er mer lettdrevet, noe mer analytisk og frempå, men fortsatt mye underholdning. M50 kan klappes sammen og kan under tvil kalles portabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekket ut Beyerdynamic DT-770 pro 32 ohm.

Vil tippe den basstunge tuningen på disse vil egne seg veldig bra til filmbruk innimellom. Samtidig er de også helt ok til musikk. Ellers er de veldig lydtette, komfortable og ikke minst ekstremt solid bygget. Kan lett drives av ipod/pc, eneste minus er litt lang kabel da, men dette er igjen ok til filmbruk !?

prolyd.no har ok pris på disse.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk for svar

Har tenkt på Beyerdynamic DT770Pro også......men håpte å komme meg under tusenlappen......virker som om mange er fornøyd med dem...

Når det gjelder Audio Technica er de ukjent for meg....men kanskje undersøkes nærmere?

F.eks. Goldring ble uaktuelle for meg da Thomas Dybdahl ikke hørtes bra ut på dem...ikke detaljert nok?

Vanskelig...

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra HeadRoom:

Men frekvens er jo ikke alt. Åpen/lukket, materiale og størrelse/plassering av driverne ("høytalerne") og motstand i kannene spiller også inn. Graf for AKG K530 var ikke en mulighet (et hint?). De skal være en ombygd K301 Xtra, som iflg. denne kilden ikke var vellykka. I tillegg har AKG en Ohm-verdi på 55 som blir litt drøyt uten bruk av (portabel) amp til iPod. Vurdering av to av tlf., Senn og AKG. Ohm`en på Senn og Denon ligger vel på rundt 30. En av de som mest lønnsomt kjøp?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Technica ATH-M50 får gode tilbakemeldinger på head-fi.org for tiden...

Du bør undersøke priser på alt av hodetelefoner over dammen. Jeg fikk f.eks. M50 for 900,- (inkl. frakt, mva og tollgebyr), tilsvarende 770 for like over 1000,- og D2000 til rundt 1500,-
    Amazon og ebay.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Fra HeadRoom:

Men frekvens er jo ikke alt. Åpen/lukket, materiale og størrelse/plassering av driverne ("høytalerne") og motstand i kannene spiller også inn. Graf for AKG K530 var ikke en mulighet (et hint?). De skal være en ombygd K301 Xtra, som iflg. denne kilden ikke var vellykka. I tillegg har AKG en Ohm-verdi på 55 som blir litt drøyt uten bruk av (portabel) amp til iPod. Vurdering av to av tlf., Senn og AKG. Ohm`en på Senn og Denon ligger vel på rundt 30. En av de som mest lønnsomt kjøp?
    Takk for det. Var vel den bekreftelsen jeg ventet på (når det gjelder AKG k530)

Må si at da jeg hørte på Denon D2000 gikk jeg rett over på D1001....og ble ikke helt overbevist av D1001....har vel en del å si at jeg fikk høre dem rett etter hverandre.

Men da er i alle fall AKG ute av bildet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Audio Technica ATH-M50 får gode tilbakemeldinger på head-fi.org for tiden...

Du bør undersøke priser på alt av hodetelefoner over dammen. Jeg fikk f.eks. M50 for 900,- (inkl. frakt, mva og tollgebyr), tilsvarende 770 for like over 1000,- og D2000 til rundt 1500,-
    Amazon og ebay.
    I utgangspunktet hadde jeg tenkt å handle fra en norsk butikk...men hvis det er så mye å spare, så må jeg nok revurdere det ja.

Ser at du har både Sennheiser HD555 og Beyerdynamic 770....hvilken av dem foretrekker du? Er Beyerdynamic verd de ekstra kronene?

Til typen musikk som jeg hører på (se første post), hvilke hodetelefoner anbefales det? Lyden skal være detaljert og så klart ha bass.....MEN ikke overdreven bass....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prolyd - Beyerdynamic DT-770 pro 32 ohm.

500 over det jeg hadde tenkt.....men.....samtidig så overlever jeg vel det....

Det blir nok Denon 1001 eller Beyerdynamic DT-770 pro. Sennheiser er vel litt mer tungdreven?

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foretrekker 770 foran HD555 men som du ser av mine hodetelefoner liker jeg litt pondus i bassen (770, M50 og D2000). HD555 bruker jeg nå kun på "sart akustisk musikk".

770 er fantastisk til film, tror ikke det finnes noe bedre uansett prisklasse.
    Til musikk er dem også bra men der er kanskje D1001 mer sammenhengende (men samtidig kjedeligere).
    På komfort er det likt mellom D1001 og 770. Kommer an på om man foretrekker skinn (imitasjon) eller velour pads.
    Byggekvaliteten er unik Beyerdynamic og stiller D1001 i skyggen. Tror jeg kunne kjørt over 770 med bilen uten at dem ville tatt skade

Foreslår at du får lyttet skikkelig på D1001 og 770 før du bestemmer deg. Gode hodetelefoner får du uansett hvem av disse du velger.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm..

Skulle gjerne ha fått lyttet på Beyerdynamic, men det er rett og slett for langt å dra for lytting.....

Jeg følte vel også det slik da jeg hørte på Denon 1001.....de virket ikke særlig solid........Blir nok Beyerdynamic.....

Liker også det dere sier om film på disse hodetelefonene.....og at de er så lettdreven at jeg kan bruke dem på Ipod....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K530 er ekstremt bassfattig, enkelt og grett fordi de ikke er i stand til å gjenngi for mye bass.
    Ved en amp (som man uansett burde benytte seg av) så vil man få opp bassnivået til et nivå som er brukbart. Men blir det for mye bass da så kneler de ganske så lett.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG K530

Jeg har disse og syns de låter bra. Hvis du sjekker cdon så ligger de til 419,- nå.
    Jeg syns det er nok bass i dem egentlig, mulig folk vil ha mye men..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    AKG K530

Jeg har disse og syns de låter bra. Hvis du sjekker cdon så ligger de til 419,- nå.
    Jeg syns det er nok bass i dem egentlig, mulig folk vil ha mye men..
    Har sett prisen på dem på CDON ja.....derfor jeg ble veldig interessert. Men hva er nok bass? Der er vi folk nok forskjellige.....liker bass, men ikke sånn som i Koss pluggene...hvis dere forstår..... f.eks. bassen på Norah Jones låt Sunrise skal være tydelig, men ikke ta over for piano og gitar.....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K530 er på alle måter gode øreklokker, og til prisen så er de ett kupp. (Selv om de ikke akkurat er direkte portabel pga størrelsen)

Bassen er presis men ligger langt bak i lydbildet og er ikke så tydelig markert.
    For noen så vil det være bass nok, så en prøvelytting burde bli gjort før man bestemmer seg for å hate K530.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lytta til både 555 og 595 og vil påstå at siste er ett bedre valg sånn sett.. 555 blir litt for upolert for din musikksmak... Derimot.. Har heller troen på at Grado SR-60/80 evt. AKG kan være ett bedre valg. Beyer bør vel også vurderes.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har lytta til både 555 og 595 og vil påstå at siste er ett bedre valg sånn sett.. 555 blir litt for upolert for din musikksmak... Derimot.. Har heller troen på at Grado SR-60/80 evt. AKG kan være ett bedre valg. Beyer bør vel også vurderes.
    Jeg har HD595 selv, og kom tilfeldigvis over denne videoen nå nettopp:
    YouTube - 555 mod make it a 595

HD555 er visst bare litt kosmetisk forskjellig og kan mod'es til å låte akkurat som HD595 ved å fjerne en skumbit i hver øreklokke...
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Trodde Grado var mer Rocka? Hvis du forstår......og de ser ikke så veldig behagelige ut heller....

På Ipod'en idag bruker jeg pr idag AKG 420 når jeg er på jobb eller reise.....grei nok, men ikke mer.....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Jeg har HD595 selv, og kom tilfeldigvis over denne videoen nå nettopp:
    YouTube - 555 mod make it a 595

HD555 er visst bare litt kosmetisk forskjellig og kan mod'es til å låte akkurat som HD595 ved å fjerne en skumbit i hver øreklokke...
    Takk for den linken......så ikke så ille ut.....har fikset på de gamle Sennheiserne mine før....så den jobben skal ikke være så ille :-)

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    K530 er på alle måter gode øreklokker, og til prisen så er de ett kupp. (Selv om de ikke akkurat er direkte portabel pga størrelsen)

Bassen er presis men ligger langt bak i lydbildet og er ikke så tydelig markert.
    For noen så vil det være bass nok, så en prøvelytting burde bli gjort før man bestemmer seg for å hate K530.
    Jeg er enig i beskrivelsen av bassen, jeg syns det blir litt for mye med koss. Men K530 er nok ett hakk under middels, hvis Koss er ett over.

Smaken er som.. Delt!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •