Hodetelefoner - AKG, Denon eller Beyerdynamic - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grado

Før jeg avskriver dem......hva slags musikk favoriserer Grado sine hodetelefoner? Hva er den store forskjellen mellom SR-60 og SR-80? Hvordan er de å bruke over lengre tid.

En ting til....at hodetelefonene ikke er særlig oprtable gjør ingenting.....blir brukt hjemme mot surroundforsterker, eventuelt Ipod hjemme...

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigere enn det får du det neppe (<USD90). LINK. Men problemet er å få de sendt hit. Frakta vil komme på vel USD30 dersom noen sender. Fikk mine fra beach Camera som plutsetlig har de til oversiktas nestdyreste pris. Kannene fins på eBay også til omtrent samme pris med USD30-40 i frakt. Det går vel opp i opp uansett vei.

Jau, han e`liten, sa fiskebåtskipperen om båtlasen med vel småfallen hyse, men han e`jevn.

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd!
    Jeg er i noenlunde samme situasjon som trådstarter "Steinbekkhaugen". Jeg har googlet og lest på nettet i timevis den siste uken, men ikke sett testen i Lyd & Bilde. Jeg er på utkikk etter noen høvelig lettdrevne hodetelefoner som går helt utenpå ørene (vil ikke at de klemmer) og som har god og dyp bass. Pris oppimot 1500 kr, men helst under 1000. Jeg har en kompis i USA som kan ta med seg de jeg event. bestemmer meg for.

Basert på det jeg har lest av tester og brukeromtaler, sitter jeg igjen med noen få kandidater, deriblant Beyerdynamic DT-770 Pro 32 ohm ($240 på Amazon), Sony Pro MDR-7506 ($84; ca. samme modell som den eldre MDR-V6), Sennheiser HD-555 ($99) og Audio Technica ATH-M50 (ca. $113). Sistnevnte plukket jeg opp i denne tråden. Takk :-D

Jeg har lest mye bra om HD-555, men det virker som det er en gjengs oppfatning at den er noe tynn i bassen. Sonyen er jeg også usikker på. DT-770 høres midt i blinken ut for min musikksmak (variert, men mest rock og pop, ikke jazz eller klassisk), men den koster jo over det dobbelte av HD-555 og ATH-M50, og nesten tre ganger mer enn MDR-7506, basert på USA-prisene.

Jeg er stor tilhenger av norsk garanti, så det er mulig jeg kjøper DT-770 for 1500 kr her i Norge (de norske prisene på DT-770 er forholdsvis lave sammenlignet med de andre modellene). Men først skal jeg få testet dem i butikk. ATH-M50 virker også veldig interessante, men prøvelytt av disse kan kanskje bli vanskeligere (bor i Oslo) ...

Denon AH-D1001 og Senn. HD-555 ser noe bassfattige ut på denne grafen (fra headphone.com), men for all del, frekvensresponskurver er jo ikke den fulle sannheten.

Jeg, og sikkert også trådstarter, tar gjerne imot flere kommentarer på de modellene som er nevnt over :-D Spesielt: hvordan er ATH-M50 i de nederste frekvensene?

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla, yalla. Jeg prøhøø-øver for livet å holde meg borte fra tråden, men er nok blitt hekta på lyd rett inn i øret. Av kannene du nevner har jeg bare Beyer DT-770 (80 Ohm). Og de henger bare og samler støv, ble nok for bassheavy de, ja.

Ville glatt valgt A-T M50 i stedet dersom de var ute da jeg skaffa Beyerne og jeg visste det jeg vet i dag om impedans, lydsignatur, bruksområder og lydgjengivelse. Men de får henge på kroken. Av samme grunn som jeg tar vare på Cerwin-Vega! V12F-ene og forsterkermonsteret Denon POA-2400 med sine 2x200W. En gang skal man jo åreforkalkes. Forhåpentligvis er det lenge igjen for deg, så..

jeg stemmer på A-T ATH-M50. De skal være i stand til å gjengi mer definert bass enn stålskjønnhetene fra den tyske presisjonsindustri. Samtidig er de jo markedsført som studio-/DJ-kanner, vel? Altså definert og kontrollert lyd om enn litt basstunge. I dette YouTube-klippet får man bra inntrykk av byggekvaliteten. Men gå etter eget kompass ved avgjørelse.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge men bruker 770 mest til film og M50 mest til musikk.

M50 er mer nøytral enn 770 og lyden er varmere. Men samtidig kan de være litt skarpe på enkelte innspillinger. M50 er lettere å drive enn 770 og lyden er bra selv sammen med "billig" mp3 utstyr. M50 er mer portabel (kan foldes sammen). 770 er mer komfortabel og passer også de med store ører.
    M50 er billigere. 770 er lettere tilgjengelig her i Norge og er ikke overpriset.

Newcomer yallaman sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe gammel tråd dette, men tenkte bare å fortelle at jeg gikk for Audio Technica ATH-M50, pga. ekstremt mange gode brukeranmeldelser og tester her og der, og fordi jeg fikk dem for latterlige 750 kr via en kompis i USA Så nettopp at de fikk topptest og tittelen "Årets øreklokker" i Lyd & Bilde, basert på en pris av drøyt 1600 kr.

Har hatt dem siden i fjor våres. Putene legger seg utenpå ørene, så de klemmer ikke. Lyden er meget bra: detaljert, balansert og med dyp bass. Solid konstruksjon. Jeg bruker dem tilkoblet en MacBook Pro.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •