Yaquin rørbuffer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle spor slutter her, hos Yaqins avdeling i frankrike, yaqin-europe. Der etterlyser de også forhandlere for produktene sine. Produsentens hjemmeside er ·ðɽÊÐìø³ÇÇøÑÅÇÙÒôÏìÆ÷²Ä³§ (yaqin.cn med valg for "engrersk" tekst).

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing sammen med en kamerat kom vi frem til at det ikke er noen forskjell i lyden med andre rør heller.

Jeg åpnet bufferen min og sammenlignet med en annen som jeg fant på nettet.
    Der fant jeg en forskjell på innmaten. Min har 100kOhm motstander (markert med rød ring) hvor den jeg fant på internett har 30kOhm.
    Kan dette være grunnen til at noen rapporterer om stor forskjell, mens andre ikke hører noe?

Min:

En random fra nettet:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet Yaqin-en fra og skal skru opp bunnplata i morgen. Tar bilde og legger inn her for å avdekke om det skulle være forskjeller. Føler meg litt "medskyldig", men rart er det at forandring i lydbildet uteblir. Og placebo er det ikke fra min side! Jeg hører da forskjell på "ooomph" og "bump"; lydbildet blir fyldigere m.a.o. og får "bunn".

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder fra det indre av min Yaqin rørbufrer. Mener det er modell CD-2, kjøpt i 2006 en gang. Rørene fra fabrikken er 6J1, Mullard CV4010/M8100 sitter i.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Bilder fra det indre av min Yaqin rørbufrer. Mener det er modell CD-2, kjøpt i 2006 en gang. Rørene fra fabrikken er 6J1, Mullard CV4010/M8100 sitter i.
    Takker for bilder, du har også andre motstander enn meg. Jeg har dessverre ikke nok kunskap om elektroteknikk til å kunne avgjøre hvor stor (om noen) forskjell dette kan gi, men siden den er koblet i serie med en pinne på røret, skulle man tro at det var litt forskjell.

Du trenger ikke å føle deg "medskyldig" for jeg bestilte bufferen før jeg hadde lest denne tråden.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •