Ny sub og receiver, småproblemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny sub og receiver, småproblemer

Hei. Er nyregistrert på forumet, men har nå lest endel tidligere også

Til det vesentlige, jeg kjøpte for et par uker siden en Onkyo 607 receiver, med Yamaha NS9900 høytalere, og her om dagen kjøpte jeg inn en sub som kunne bidra litt ekstra. Jeg kjøpte da en XTZ 99 W12.16, og etter litt justering så er det mye liv i den, og tror nok den vil være mer enn nok for å lage liv i stua.

Jeg leste litt på forumet her igår, og etter det skrudde jeg Frequency på ca. kl 2. Level står på kl.11, så det er jo endel å gå på. Får mye bass når sub'en er aktiv.

Mitt problem er at jeg syns den hjelper selv om jeg ikke har på annet enn "bakgrunnsmusikk", men etter en stund med litt lavt volum så kobler sub'en ut. Hører klart når den kobler ut. Om jeg skrur opp volumet litt på forsterkeren så kobler sub'en inn igjen.

I forsterkeren står det meste av cross-over-frekvensene nå på 100hz, dvs. front, senter og surround-høytalerne. Har prøvd litt forskjellig, med å ha fronthøytalerne på "Full band" og double bass on, men syns ikke det hjalp noe på problemet med at den kobler ut. Det virker jo som alt er i orden sånn lydmessig, men syns det virker litt rart at den kobler ut. Andre jeg har lest og hørt med så er sub'en stort sett aktiv når forsterkeren er på (etter hva jeg kan forstå).

Alternativet blir vel å ha den med "Always on" på sub'en, men trodde ikke det skulle være slik.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å justere ned følsomheten til subben (f.eks. til kl. 9-10) og øke signalnivået fra AV receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, ser jeg har postet to ganger... fikk feilmelding da jeg hadde postet først. Skal prøve ut forslaget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •