Ingen lyd via optisk kabel (inn på Hegel H70)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd via optisk kabel (inn på Hegel H70)

Hei og hopp, første innlegg her så vær snille med meg

Har nylig anskaffet meg en Hegel H70 som del av nytt anlegg, og skulle i går koble en litt eldre cdspiller med optisk utgang inn på den innebygde DACen i forsterkeren.

Det ble egentlig forholdsvis stille, og jeg stusser derfor på om den optiske inngangen kan være gåen på forsterkeren. Jeg prøvde både utgangen på spilleren, samt den optiske utgangen på en PS3, uten noe mer lyd.

Før jeg orker å drasse med meg forsterkeren på bussen ned til Soundgarden lurte jeg på om det erfaringsmessig kan være forskjeller i de optiske kablene og tilkoblingene? Jeg føler liksom ikke at kabelen spretter like godt på plass i tilkoblingen på forsterkeren som den gjør på cdspilleren. Men dette kan gjerne være pga kontakten Hegel har på forsterkeren, og trenger ikke være noe feil i så måte. Jeg svitsjet om forsterkeren og brukte en signalkabel for å teste koaksialt digitalsignal, og dette fungerte fint, så deler av DACen funker hvertfall fint.

Jeg tenkte hvertfall å se om jeg fikk lånt meg en toslink-kabel til slik at jeg får testet om det er kabelen som er problemet, men kan være interessant å høre hvilke erfaringer folk her inne har angående kontaktproblemer på optiske kabler også.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt å prøve en annen optisk kabel. En liten bøy/knekk kan bryte signalet, noe jeg opplevde med en billig kabel fra Biltema.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld, det lyser i enden av kabelen når den er koblet til CD-spilleren, noe som gjør at jeg antar det ikke er noe knekk som ødelegger signalet. Men skal høre om jeg får låne en kabel på Soundgarden i dag, skal innom uansett for å hente et par System Audio Mantra 60 som venter på meg

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det løser seg med ny kabel, det gjorde det hos meg. Husker ikke om det var lys i den, men fikk lyd om jeg holdt kabelen og trykte den godt til i inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk lånt meg en kabel på Soundgarden, og nå ble det lyd her

Har også et par fine esker med et par Mantra 60 som venter på å pakkes opp her, dette skal bli en fin dag!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ordner seg for snille gutter, men også for perbl
    Så du fikk lånt deg bil, altså?
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, kjentfolk her og ja

Joda, fikk hentet høyttalerne med god hjelp fra en kompis med bil her. Foreløpig er jeg strålende fornøyd, og ebony-finishen var perfekt i forhold til det andre møblementet jeg har putta inn her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •