Oppgradering av utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av utstyr

Fikk B&W DM685 i går, og er veldig fornøyd med dem, så de har jeg ikke tenkt til å bytte ut. Akkurat nå bruker jeg en MacBook Pro med iTunes og Spotify Premium rett i en NAD 3020.

Videre har jeg en liten oppgraderingsplan
    1. DAC: Cambridge DacMagic
    2. Cdspiller: forslag mottas gjerne. Vet ikke helt hvordan prisleie jeg burde legge meg i, men den bør vel matche resten av utstyret teknisk og prismessig, så 5000,- ?
    3. Forsterker: Budsjett ca. 10 000,-

Hvis noen har innspill eller kommentarer takker jeg og bukker for det

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva du skal med en cd spiller når du har biblioteket i iTunes på en Macbook Pro, da er det så bra som det kan være.
    Glem DacMagic og kjøp deg en Beresford dac, du vil ikke angre.....
    Jeg bruker MBP digitalt ut, med litt EQ fra iTunes til min Bryston dac og jeg synes lyden er helt rå....
    Din forsterker er en legende (kanskje det er du der kjøpte av meg?), og jeg ville være veldig forsiktig med å skifte. Spesiellt effektforsterkeren i 3020 er virkelig god, om du har den rette model da. Kanskje en god forforsterker er tingen? Føler du nå at du har nok effekt til dine høyttalere?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper ny, ikke selg NADen det er en slik forsterker man skulle ønske man ikke hadde solgt om noen år..
    En airport express er jo en kul og relativt billig oppgradering til dette systemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Skjønner ikke helt hva du skal med en cd spiller når du har biblioteket i iTunes på en Macbook Pro, da er det så bra som det kan være.
    Glem DacMagic og kjøp deg en Beresford dac, du vil ikke angre.....
    Jeg bruker MBP digitalt ut, med litt EQ fra iTunes til min Bryston dac og jeg synes lyden er helt rå....
    Din forsterker er en legende (kanskje det er du der kjøpte av meg?), og jeg ville være veldig forsiktig med å skifte. Spesiellt effektforsterkeren i 3020 er virkelig god, om du har den rette model da. Kanskje en god forforsterker er tingen? Føler du nå at du har nok effekt til dine høyttalere?
    Ja, har kikket litt på den Beresforden, og vurderer den også.
    Forsterkeren min fikk jeg av faren min. Jeg føler ikke jeg trenger noe mer effekt, nei. Tror du det kanskje kan være noe å hente på å kjøpe en god forforsterker?

Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Om du kjøper ny, ikke selg NADen det er en slik forsterker man skulle ønske man ikke hadde solgt om noen år..
    En airport express er jo en kul og relativt billig oppgradering til dette systemet.
    Har faktisk en Airport Express, men jeg bruker mest MacBooken siden jeg bruker Spotify en del og.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper dere Beresford DACen fra egentlig? Og hvilken modell bør man kjøpe?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finne
    Forsterkeren min fikk jeg av faren min. Jeg føler ikke jeg trenger noe mer effekt, nei. Tror du det kanskje kan være noe å hente på å kjøpe en god forforsterker?

Har faktisk en Airport Express, men jeg bruker mest MacBooken siden jeg bruker Spotify en del og.

Sjekk ut airfoil, (er på telefonen nå, kan finne link til deg senere) genial sw som sender lyd fra feks spotify til AirPort express. Bruker dette selv og er meget fornøyd!

En beresford kan brukes som forforsterker og på den måten kan du slå to fluer med ett skudd!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke sikkert du opplever den store forskjellen, men det "svake" punktet i en 3020 er forforsterkeren, så kanskje du skal prøve å finde en brukt rør forforsterker....
    Prøv din Airport og se om der er forskjell da...
    Apropos Nad, 3155 er også en glimrende forsterker, som nevnt i denne tråden: NAD 3020 DIY og info trÃ¥d , tror der i tråden også er en evaluering av de forskjellige 3020 modeller, har du en av de originale første, ikke B modeller, er du heldig!
    Nad 3020B

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En beresford kan brukes som forforsterker og på den måten kan du slå to fluer med ett skudd!
    +1

Der ville jeg også begynt før du eventuelt kjøper forforsterker også.

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut airfoil, (er på telefonen nå, kan finne link til deg senere) genial sw som sender lyd fra feks spotify til AirPort express. Bruker dette selv og er meget fornøyd!

Har allerede en plan om å anskaffe Airfoil.. Virker som et ganske kjekt program

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ikke sikkert du opplever den store forskjellen, men det "svake" punktet i en 3020 er forforsterkeren, så kanskje du skal prøve å finde en brukt rør forforsterker....
    Prøv din Airport og se om der er forskjell da...
    Apropos Nad, 3155 er også en glimrende forsterker, som nevnt i denne tråden: NAD 3020 DIY og info trÃ¥d , tror der i tråden også er en evaluering av de forskjellige 3020 modeller, har du en av de originale første, ikke B modeller, er du heldig!
    Nad 3020B
    En brukt rør forforsterker høres ganske ålreit ut.
    Jeg bruker Airporten nå, med cder rippet i Apple Lossless, og jeg synes hvertfall det høres meget bra ut.
    Utifra det som står på linken, har jeg en av de første, men Taiwanversjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående forsterker valg så er det sikkert veldig gode tips du har fått før i tråden her, men jeg vil bare anbefale deg nad 375bee(den på 2x150w) hvertfall.
    Svigers har denne forsterkeren og en nad cd spiller på 685 og det spiller helt rått selv i en ganske stor stue!Veldig bra med dynamikk og trøkk i denne komboen.denne forsterkeren koster vel 10k.

Men for alt jeg vet vil det bli bedre med en forforsterker som nevnt før her.Lykke til!

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk B&W DM685 i går, og er veldig fornøyd med dem, så de har jeg ikke tenkt til å bytte ut. Akkurat nå bruker jeg en MacBook Pro med iTunes og Spotify Premium rett i en NAD 3020.

Videre har jeg en liten oppgraderingsplan
    1. DAC: Cambridge DacMagic
    Jeg vil anbefale denne. Jeg har den selv og er meget fornøyd når en tar den forholdsvis lave prisen i betraktning. DAC'en har generelt sett fått bra kritikk. Om den låter bedre enn Beresforden vet jeg ikke (har ikke funnet noen direkte sammenligninger). Du kan jo alltids prøvelytte på DacMagic i butikken.

Her er en link til testen i Stereophile:

Stereophile: Cambridge Audio Azur DacMagic D/A converter

EDIT: Jeg fant en tråd der DacMagic sammenlignes med Beresford:

DAC: is DacMagic much better than Beresford Tc-7510 - AVForums.com

Hovedinntrykket er at de fleste anbefaler DacMagic, men at Beresford allikevel gir bra valuta for pengene. Hvis du blar litt henvises det også til gruppetesten i Hi-Fi Choice der DacMagic slo Beresford TC-7510.

Bare vær litt oppmerksom på at Stanley Beresford har drevet en form for misledende "markedsføring" som har ført til at han er blitt bannlyst på en rekke forum [1] Ikke mistolk dette som at jeg påstår at DAC'en hans er dårlig (generelt sett har de vel fått positiv omtale), men at man ikke bør tar påstandene hans (eller hans andre "identiteter") for god fisk (som f.eks. at DAC'en hans kan måle seg med langt dyrere high-end DAC'er; se link nedenfor). Hodetelefondelen har imidlertid ikke fått spesielt bra kritikk, på grunn av det relativt høye støynivået. En separat hodetelefonforsterker anbefales istedet.

[1] Han ble bannet fra bl.a. hifiwigwam.com og head-fi.org:

Link: Beresford TC-7510 bashing and Headfi Bashing? - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •