Ønsker god lyd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker god lyd!

Hei folkens, er ny på forumet og trenger råd.

Jeg begynt å ta opp interessen for musikk igjen, både cd og LP. Jeg har en HK AVR 245 som forsterker og synes det mangler noe) Har tenkt på å evt kjøpe en ren stereoforsterker i tillegg for bedre lyd.

Fronthøytalere som er montert er hylletype av merket Chario, ønsker gjerne større men frua setter foten ned. Men jeg er faktisk rimelig fornøyd med disse.

Så jeg ønsker gjerne innspill på hva jeg bør/må gjøre for å få god lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du spør slik så vil du få svar alt fra det billigste og dyreste. Så i hvilken pris klasse snakker vi om? Jeg har et oppsett i det tyngre sjiktet. Og hvis du bor i nærområdet, Indre østfold så er du velkommen til en lytt. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Når du spør slik så vil du få svar alt fra det billigste og dyreste. Så i hvilken pris klasse snakker vi om? Jeg har et oppsett i det tyngre sjiktet. Og hvis du bor i nærområdet, Indre østfold så er du velkommen til en lytt. ;-)
    OK, jeg tenkte på alt fra 0-15K, kanskje helst noe midt i. Brukt er også et alt.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hdpluggen
    OK, jeg tenkte på alt fra 0-15K, kanskje helst noe midt i. Brukt er også et alt.
    Gryphon Tabu
    DOXA 140 signature
    Electrocompaniet PC-1
    Atoll AM200 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Har sjekket disse alternativene og lurer på hva som er mest kurant av en ren integrert forsterker eller å koble opp en effektforsterker på min HK.

Her er mine deler:
    HK AVR 245
    HK DVD 37
    HK HD 970
    ProJect RPM1 m/ ProJect Riaa
    Pioneer 50" plasma
    CAnal digital PVR
    Chario Premium 1000
    SA front, bak og sub.

Til å styre alt har jeg en Logitech Harmony.

Hvis jeg setter opp en int. forsterker går det da an å koble sub´en opp på både AVR og int. forsterker?? Og samtidig koble to sett ledninger på Chario´ene. De har bare et sett innganger bak. Ledningene nå er med plugger men det bør gå an å kabelsko av U-type i tillegg??

Eller hvis jeg setter opp en effektforsterker må da alt av høytalere kobles til denne?

Dere får unnskylde men er som sagt fersk.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En effektforsterker kan fås som monoblokk, stereo, 3 ,5 elelr 7 kanaler, du kjøper den du trenger, Man kan jo ikke koble 5 høyttalere på en stereo effektforsterker.....da kobler du dine fronter på denne og lar din receiver drive resten som den gjør nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    En effektforsterker kan fås som monoblokk, stereo, 3 ,5 elelr 7 kanaler, du kjøper den du trenger, Man kan jo ikke koble 5 høyttalere på en stereo effektforsterker.....da kobler du dine fronter på denne og lar din receiver drive resten som den gjør nå.
    Joda, jeg kom på det rett etter jeg trykte enter) Men med en effektforsterker koblet til HK´en, er det da slik at den gir bare mer effekt eller forandrer den lydbildet?

Og hva med mitt spørsmål ang. en ren int. forsterker. Kan man koble sub´en både på AVR og stereo-forsterker??

Jeg tror jeg har lyst på en ren musikk-bit og en film-bit men med samme fronter og sub.

Hva er best av alternativene??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •