Geneva L + mange enheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Geneva L + mange enheter

Hei, et amatørspørsmål fra en amatør :
    jeg har kjøpt meg en Geneva L "alt i ett hifi-system(Geneva Sound Systems at Genevalab.com) som jeg har koblet til LP-spilleren min, og er veldig fornøyd med den.
    Jeg tenkte at jeg kanskje skulle få koblet denne slik at jeg også kunne få lyden fra min blu-ray spiller, popcorn hour og canal digital tv tuner.
    Problemet med genevaen er at den kun har 1 inngang inn for lydsignal (rød/hvit kabel), og denne bruker jeg til LP-spilleren i dag.
    Det er greit nok hvis jeg må bytte kabel mellom 2 enheter de gangene jeg trenger det, men hvis jeg må bytte kabel hver gang jeg skal bytte mellom lp/blu-ray/popcorn hour/tuner så blir det litt tingvint.
    Alle enhetene bortsett fra lp-spilleren er koblet til tven min med HDMI kabler. Tven jeg har er en panasonic TH 50PZ800E (Panasonic TH 50PZ800E - 50" VIERA plasma TV - TV - Buy and sell TVs and flat screens used or new on PriceMinister.
    Det jeg lurer på er følgende: fins det mulighet på denne tven til å bruke èn felles signalkabel ut fra den til genevaen, som kan benyttes for alt hdmi-utstyr tilkoblet tven? På produsentens websider står det at den har " 1 x audio line-out ( RCA phono x 2 )", kan denne brukes til dette formålet?

Håper noen kan svare meg på dette :-D

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, den er ment for dette ja.....men det hjelper deg vel egentlig kanskje ikke likevel. F.eks. kan du da ikke se på bildet fra en film mens du lytter til musikk....
    B-Tech har noen omskifterbokser der har f.eks. 4 inn, og en ut. Da kobler du dine kilder til denne, og ut til Geneva`en.
    Hmm, bestem selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •