Poenget med tråden din er?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Poenget med tråden din er?

En stor del av trådene på det eminente forumet her går ut på at en kar lurer på hvilke høytalere som passer sammen med forsterkeren han har, eller omvendt.
    Eller å fortelle andre hva man har kjøpt i det siste, tydeligvis for å få skryt for hvor flink man var når man kjøpe akkurat en sånn..

Jeg personlig syns det gjør avforum mindre og mindre attraktivt.

Ikke misforstå, det er selvsagt lov å spørre når man vil tilegne seg kunnskap om interresssen sin.

Men jeg tenker; er det interressen min så liker jeg å utforske selv og prøve ulike kombinasjoner til jeg kommer frem til resultatet jeg liker best selv. Hva andre har og har gjort betyr egentlig ganske lite..

Litt høyttenking siden jeg var innom forumet for en gangs skyld og lurte på noe, men fikk så mange treff på søket at jeg ga opp til slutt..

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ,men Qrt ... det er kanskje en av grunnene til at det florerer i tråder som omhandler samme emnet ,og at man dermed lager en ny tråd for egen problemstilling

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok..

Skal ikke sparke feks den yngre garde i knærne pga at de syns cerwin er kult, men alle disse ganske like trådene gjør at jeg stort sett aldri er innom avforum lengre..
    Jeg syns selv at det er litt dumt siden man blir litt sånn halveis kjent med bra folk her etterhvert. Regner ikke meg selv som en fasit når det kommer til lyd, men har hatt myye forskjellig i hus siden jeg begynte å interresere meg for sånt for rundt 25 år siden.
    Så jeg vil tro at feks jeg, og mange andre, har noe å bidra med, hvis ikke alle trådene var like. Da blir jeg bare lei av å scrolle..

Bruk søkefunksjonen folkens, den virker..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Qrt... noen liker dattra, mens andre liker morra'
    Problemet er vel kanskje det at "hifi" er et såpass vidt aspekt at det blir et skille' ,både ifht prisklasse /komponenter. Samtidig forstår jeg frustrasjonen din over forumdelen ,delvis grunnet overflod av tråder med samme tema, samt delvis håpløst å utføre søk i forumdelen for og finne nevenyttig info på problemstillingen.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hehe Qrt... noen liker dattra, mens andre liker morra'
    Problemet er vel kanskje det at "hifi" er et såpass vidt aspekt at det blir et skille' ,både ifht prisklasse /komponenter. Samtidig forstår jeg frustrasjonen din over forumdelen ,delvis grunnet overflod av tråder med samme tema, samt delvis håpløst å utføre søk i forumdelen for og finne nevenyttig info på problemstillingen.

Nei, der mener jeg at du tar litt/ganske så feil. "hifi" er en forkortelse av high fidelity, som oversatt til norsk blir noe sånt som "høy troverdighet" altså skal lyden hjemme hos deg være mest mulig lik lyden i studioet der musikken ble spilt inn.

Skal man være realistisk så kommer det aldri til å skje, og man står igjen med personlige preferanser. Ikkesant?

Jeg har feks ca samme høytalere som Abbey Road studios hadde tidligere, men jeg syns musikken til Beatles suger selv om de ble spilt inn og mikset der..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, kanskje jeg formulerte meg litt klossete. Det jeg mener er at "bra lyd" har såpass vidt aspekt at noe som er rett for deg blir helt feil for andre. Siden ørene sitter på ditt hue og ikke alle andre "synsere"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Greit, kanskje jeg formulerte meg litt klossete. Det jeg mener er at "bra lyd" har såpass vidt aspekt at noe som er rett for deg blir helt feil for andre. Siden ørene sitter på ditt hue og ikke alle andre "synsere"

10 poeng til deg pga klossete, det er ordet sitt det..

Og jeg er fremdeles med på hva du mener.. Har hatt to runder med cerwin i stua selv og en 15" fra dem i bilen tidligere.
    Men jeg leser det du sier som at du er enig med meg også.
    Altså preferanser..

Ikkesant?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Stemmer det. Jeg får vel skylde på urverket som tusler mot 05.00.
    Så over & ut

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    10 poeng til deg pga klossete, det er ordet sitt det..

Og jeg er fremdeles med på hva du mener.. Har hatt to runder med cerwin i stua selv og en 15" fra dem i bilen tidligere.
    Men jeg leser det du sier som at du er enig med meg også.
    Altså preferanser..

Ikkesant?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruk søkefunksjonen folkens, den virker..
    Du skriver litt lengre opp i tråden at du gav opp å søke siden du fikk for mange treff...

Ikke alle har råd til å kjøpe masse forskjellig utstyr for å prøve seg fra. Derfor er det kjekt å spørre om andres erfaringer. Hvis det er så forferdelig plagsomt for deg å bruke forumet så er det en veldig enkel løsning på det...

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du skriver litt lengre opp i tråden at du gav opp å søke siden du fikk for mange treff...

Ikke alle har råd til å kjøpe masse forskjellig utstyr for å prøve seg fra. Derfor er det kjekt å spørre om andres erfaringer. Hvis det er så forferdelig plagsomt for deg å bruke forumet så er det en veldig enkel løsning på det...
    +1

Veldig glad for all hjelp jeg hår fått her, som har sørget for at jeg har et ganske så bra hjemmekinoanlegg.

Kudos til alle som hjelper

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba

Takk, vi er ganske mange studenter her, som alle ønsker go'lyden hjemme hos oss. Og vi har liksom ikke råd til å kunne kjøpe en ting for å finneut av om vi liker det eller ikke.
    Jeg feks har dårlig råd, kjøper sjeldent komponenter, men når jeg kjøper, vil jeg være sikker på at det er noe for meg.

Så til ts, dette er et forum, om folk ikke finner en tråd som er formulert riktig for dem, så lager de en ny en.
    Her skal man dele det man kan, og kanskje spørre om det man vil vite. Det er poenget. Vi som ikke er så veldig inn i dette, ser dette som en informasjons portal. Noen å se opp til og søke kunnskap hos. Noe jeg har gjort i noen år hvertfall.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har feks ca samme høytalere som Abbey Road studios hadde tidligere, men jeg syns musikken til Beatles suger selv om de ble spilt inn og mikset der..
    Det er jo en så teit ting og si for en som har "vært i bransjen i 25 år".. Kansje Beatles ville ha lyden sin slik i studio? Det er tross alt bandet som selv velger backline og er en stor del av produksjonen.. Han som sitter i studio skal bare informere og hjelpe til.. Band er "kunder" for dem og sier bandet at de vil ha det slik blir det slik.

Ørene dine er ikke like noen som helst andres ører. Noen liker kanskje den mixen, mens andre synes den er ekkel?

NETTOPP av denne grunnen er det så jævla mange tråder. Folk vet ikke hva som passer med hva. Man kan vel også kanskje si at 30-40% av folkene her er godt under 30 og kanskje ikke har massevis av penger på å "prøve seg frem"?

Derfor spør de om hjelp. De vil ha best mulig, lavest pris til SITT bruk og SITT rom. Akkurat som bandene vil ha SIN lyd og ikke lik alle andre sin.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det var en teit ting å si :-D
    Og det er forøvrig 28 år siden jeg kjøpte mitt første "anlegg"

Men å starte en tråd for å surve over hvor mange som har startet en tråd, uten å skjønne poenget, får meg til å lure på hva poenget med denne tråden er...................

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er desverre enig i svært mye av det @Qrt skriver her.

Er ganske lei av og lese f.eks; hvilken forsterker passer til rf-82, er rf-63 bedre enn 83, hvilken klipsch er aller best osv.
    Og det er nye tråder angående det samme emnet heeele tiden. (ta dette med klipsch som et eksempel, før dere hudfletter meg)

Og det går fint an og prøve/låne komponenter selv om man er student. (nei vel så kan ikke alle det )

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må heller ikke glemme at en del hifientusiaster bor litt utenom allfarvei - mange av spørsmålsstillerne kan ha lang vei til de fine hifi-butikkene hvor man kan finlytte til forskjellige kombinasjoner av utstyr. Selv bor jeg rett utenfor Oslo - og har sånn sett ingen problemer - men også jeg har startet og benyttet meg av slike hva-passer-sammen-tråder. Skader aldri å få litt innspill slik at man kan bli litt målrettet i prøvelyttingen - sparer mye tid på den måten.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Vi må heller ikke glemme at en del hifientusiaster bor litt utenom allfarvei - mange av spørsmålsstillerne kan ha lang vei til de fine hifi-butikkene hvor man kan finlytte til forskjellige kombinasjoner av utstyr. Selv bor jeg rett utenfor Oslo - og har sånn sett ingen problemer - men også jeg har startet og benyttet meg av slike hva-passer-sammen-tråder. Skader aldri å få litt innspill slik at man kan bli litt målrettet i prøvelyttingen - sparer mye tid på den måten.
    Jeg er også enig i det.

Men det er ofte noen som lurer nøyaktig på det samme som 20 andre. Og samtlige starter ny tråd.....man kan hvertfall prøve og ta ett aldri så lite "søk".

EDIT: For all del, jeg spør om mye rart....men søker alltid først. Noen ganger er det umulig og finne svar, og da er jo saken grei.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo dette muligens ikke akkurat hva trådstarter mente, beklager for det i så tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ørene dine er ikke like noen som helst andres ører. Noen liker kanskje den mixen, mens andre synes den er ekkel?
    Vel, hvis du leser innleggene til Qrt så er vel dette poenget hans.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Jeg er også enig i det.

Men det er ofte noen som lurer nøyaktig på det samme som 20 andre. Og samtlige starter ny tråd.....man kan hvertfall prøve og ta ett aldri så lite "søk".

EDIT: For all del, jeg spør om mye rart....men søker alltid først. Noen ganger er det umulig og finne svar, og da er jo saken grei.
    Husker at under kåringen i 2007 så var det spørsmål om hvilke kategorier:
    Da var vel noen som på spøk som foreslo " Avforums mest undervurderte funksjon" den "søke" knappen eller noe sånt?

Litt synd at folk ikke bruker søkinga litt oftere. Vet at dette ble ett såpass stort problem for "DIY-audio" at de innførte en boks som dukka opp hver gang man trykte på "New thread", hvor man spurte om man hadde prøvd å søke først med direktelink til søkefunksjonen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Er desverre enig i svært mye av det @Qrt skriver her.

Er ganske lei av og lese f.eks; hvilken forsterker passer til rf-82, er rf-63 bedre enn 83, hvilken klipsch er aller best osv.
    Og det er nye tråder angående det samme emnet heeele tiden. (ta dette med klipsch som et eksempel, før dere hudfletter meg)
    Jeg er også ganske enig i problemestillingen, men siden det er et "offentlig" forum så blir det for dumt om vi skal legge rettningslinjer på åssen tråder man får lov å lage. Forumet skal jo passe for alle og ikke bare "superbrukere", jeg tror det beste man kan gjøre er å oppfordre folk til å bruke søkefunksjon.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •