Poenget med tråden din er? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må nok også si meg ganske enig med Qrt.

Folk spør jo stort sett om det samme.
    Er jo altid at man har feks en høyttaler eller forsterker i tankene, og lurer på hva som passer til den. Og det er jo ikke noe galt i det, men det er bare at hvis man ser litt ned på siden så er det nesten garantert 5 andre som har spurt om de samme produktene.

Ja rommene til folk er selvfølgelig veldig forskjellig, men å få noe fasitsvar om "det" vil fungere bra i "min" stue blir jo umulig.

Så derfor er det som nevnt over lurt å prøve å få med seg noe hjem til låns, eller stikke innom en Hifi butikk og få sitte og teste litt for seg selv

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Så derfor er det som nevnt over lurt å prøve å få med seg noe hjem til låns, eller stikke innom en Hifi butikk og få sitte og teste litt for seg selv
    ..mange i distriktene har ikke akkurat den samme luksusen som deg at de kan gjøre det

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg alltid hadde hatt muligheten til å høre alle komponenter, så hadde jeg ikke hatt behov for forumet til noe som helst... Kan jo være greit å høre litt hva andre har å si også, før en eventuelt bestemmer seg for hva en skal prøve hjem.

Syns i grunn det er greit om det ikke er så høy terskel for å starte tråder eller skrive innlegg. Høy aktivitet på forumet syns jeg bør være det viktigste, og så er det jo opp til den enkelte hva en ønsker å lese.

Litt O.T:
    Vi bør også være tolerante i forhold til at det fins både eksperter, nybegynnere og de midt i mellom som tror vi kan mye, men som egentlig er amatører (oss er det nok mange av her), som uttaler seg i tråder. Det må være en jobb for leseren selv å være kritisk til det som står, og jeg liker heller mange svar enn noen få ekspert/fasitsvar på det jeg spør om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Hvis jeg alltid hadde hatt muligheten til å høre alle komponenter, så hadde jeg ikke hatt behov for forumet til noe som helst... Kan jo være greit å høre litt hva andre har å si også, før en eventuelt bestemmer seg for hva en skal prøve hjem.

Syns i grunn det er greit om det ikke er så høy terskel for å starte tråder eller skrive innlegg. Høy aktivitet på forumet syns jeg bør være det viktigste, og så er det jo opp til den enkelte hva en ønsker å lese.

Litt O.T:
    Vi bør også være tolerante i forhold til at det fins både eksperter, nybegynnere og de midt i mellom som tror vi kan mye, men som egentlig er amatører (oss er det nok mange av her), som uttaler seg i tråder. Det må være en jobb for leseren selv å være kritisk til det som står, og jeg liker heller mange svar enn noen få ekspert/fasitsvar på det jeg spør om.
    Jada, jeg mener ikke at folk ikke skal spørre. Er mer det at det samme spørsmålet er blitt stilt uendelig mange ganger hvis man hadde sett igjennom side 1 og 2 på forumet.

Er ingen ekspert selv jeg, har faktisk bare et enkelt Logitech Z-5500 sett og en Sony s550 blu-ray spiller. Er bare at man faktisk blir litt lei av å lese tråd på tråd om det samme.

Vet at ingen tvinger meg til å lese det, men man er jo alltid nysgjerrig på nye "spennende" tråder.

Svarene folk får i trådene er jo også de samme hver gang. Surround-sett? Kjøp Klisch høyttalere, Onkyo-reciever og SVS/XTZ-sub.
    De trådene der er det mange av....

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarene folk får i trådene er jo også de samme hver gang. Surround-sett? Kjøp Klisch høyttalere, Onkyo-reciever og SVS/XTZ-sub.
    De trådene der er det mange av....
    Er enig med deg i at svarene ofte er enfoldige.
    Og spør man for eksempel om forsterker til et par System-Audio høyttalere, så får man bare svar på forsterkere som Soundgarden forhandler. Tilsvarende er det for andre forhandlere...

Mangfold og stor aktivitet syns jeg uansett er det viktigste ved et slikt forum, men det krever også en viss toleranse fra brukerne.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsåvidt enig med trådstarter på et par punkter. Det verste i mine øyne er folk som poster hundrevis av tråder som; "Hvilken tv i klassen 8-10 tusen". For her finner man mye hvis man søker. I tillegg til enkelte høyttalere eller forsterkere.

Men man må heller ikke glemme at det skjer mye på kort tid i denne bransjen. Hvis man skulle innført noen regler for dette, ville nok store deler av forumet tatt kvelden. Hva er poenget med forum, når folk ikke kan spørre eller drøfte en problemstilling? Skrytetråder forstår jeg, for mange av oss er alene i vennekrets og familie med tanke på interessen. Der er tross alt gøy å diskutere innkjøpte produkter med andre som faktisk har en interesse av utstyret?

Diskusjon.no har gode regler for å forhindre dette, og det fungerer svært bra. Det er ikke verre enn at trådstarter VET! at man må klikke SØK før man trykker "Opprett ny tråd".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Diskusjon.no har gode regler for å forhindre dette, og det fungerer svært bra. Det er ikke verre enn at trådstarter VET! at man må klikke SØK før man trykker "Opprett ny tråd".
    På dette forumnet tror jeg ikke alle vet at man bør søke først! I tillegg fungerer ikke søkefunksjon optimalt, det kan være vanskelig å finne det man søker etter, noe som jeg håper blir rettet opp i V2.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    Takk, vi er ganske mange studenter her, som alle ønsker go'lyden hjemme hos oss. Og vi har liksom ikke råd til å kunne kjøpe en ting for å finneut av om vi liker det eller ikke.
    Jeg feks har dårlig råd, kjøper sjeldent komponenter, men når jeg kjøper, vil jeg være sikker på at det er noe for meg.
    +1.

Er derimot også enig i at det blir opprettet altfor mange tråder her da. For eksempel så er det vel ikke få "hvilke høyttalere skal jeg velge (max 10.000)" tråder her inne.

Edit: Ser Bj-h var inne på dette før meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter og ha kjent deg på forumet her en stund Kurt er jeg litt usikker på hva du er ute etter? På en måte så lurer jeg på om du bare er ute etter og provosere for morro skyld, eller om du er oppriktig i denne tråden?

For min del syns jeg det er både underholdende og interessant og lese andres sine meninger, utprøvinger og diverse, om det er vanskelig og finne frem på forumet er det isåfall søkemotoren sin feil.

At det blir mange like tråder er vel så godt som umulig og kontrollere mtp at antall medlemmer stadig øker og de færreste orker og sette seg inn i systemet før de spør et enkelt spørsmål...

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at folk skal forsøke å gjøre research på egenhånd før man lager en ny tråd, men søkemotoren finner ikke alltid frem til de mest relevante trådene dessverre.
    Når det kommer til skryting tror jeg man får finne seg et annet forum hvis man ikke takler det som foregår her. Syntes de fleste er flinke til å moderere seg med tanke på at dette er en lidenskap/hobby. Jeg har mange hobbyer og det er en fellesnevner i alle at praten kan bli svært entusiastisk og til tider overdreven :P

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •