Har jeg misforstått squeezebox?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Har jeg misforstått squeezebox?

Hei alle. Jeg er ny på forumet her. Følger litt med i Hifi-verden uten at jeg har noe stort/avansert anlegg selv. Normalt "familieanlegg".
    Det jeg vil spør om her, dreier seg om squeezebox. Jeg har begynt å rippe familiens cd-samling til .flac -filer via EAC. Mest pga at ungene rett og slett greier å ødelegge cd'ene sakte men sikkert.
    Tanken er å kjøpe en squeezebox touch når den kommer... Men jeg har ikke tenkt så mye på Nas-løsning, evt pc. Jeg kjøpte nylig en nettverkshub, denne: Belkin Network USB Hub - Device server - F5L009EA - Forsiden - Amentio for å kunne få skriver, samt div harddisker på det trådløse nettet.
    Spm: Kan squeezebox touch "snakke" med en slik, og spille av musikk fra hdd som er koblet til? Eller trenger jeg en egen pc, eller en Nas, eller spes. software???
    Alle svar mottas med takk:?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off-topic kanskje, men med den hubben der, kan du begrense tilgangen til de eksterne harddiskene da, slik at ikke hvem som helst på nettverket kan bruke dem?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en NAS hvor du kan innstallere softwaren til Squeezeboksen, ellers går det ikke.
    Der er en egen tråd om Squeezebokser under mediaspillere...http://avforum.no/forum/av-prosessorer-mediaspillere/
    Ellers kan du jo lese om Squeezeboksen på Logitech sin nettside.....

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg roter her nå, men er ikke Squeezebox Touch utstyrt med usb-port og sd-kortleser for å kunne spille av mediafiler direkte?

Logitech Squeezebox Touch
    [...] Access your music and photos directly from USB drives and SD cards [...]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takk for innspill. Jeg tenkte meg nok at dette ikke var en løsning.
    Evelen: Den belkin-boksen får man kontakt med gjennom egen software. Om den softwaren er fritt tilgjengelig vet jeg ikke. Men uansett kan bare en pc koble seg til en enhet av gangen.
    ...Hm, dette utelukker jo egentlig det jeg selv spurte om...ops:
    Hvis det stemmer at Touch har både usb-port og sd-leser, så har man jo en kjemeløsning med bare å ha enten en hardisk rett i nærheten, via usb, eller store sd-kort, evt en kortleser med flere kortplasser.
    ...Tror dette blir min løsning, og at jeg bare glemmer det trådløse nettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •