kjøpe nå eller vente ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøpe nå eller vente ?

Hei, har planer om å bruke ca 15-20k på stereo/surround og 10k på tv. Men jeg lurer på om jeg skal vente til disse 3d produktene kommer ut eller like greit og kjøpe nå ? Får jeg kjøpt noen av de nye produktene med mitt budsjett i det hele tatt ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godt å si, men av erfaring vet vi at alle nye greier er dyre i begynnelsen. Leste om en bruker på dinside.no som kjøpte hd-ready flatskjerm for avbetaling for noen år siden til 39000,-, altså 80000 med renter. Han holder på med nedbetaling fortsatt,mens man i dag kan kjøpe flatskjermer til 5000 som er mye bedre.

I tillegg vil det nok ikke komme allverden med 3d-filmer, produsentene har visst mer enn nok med å få ut blu-ray utgivelser. Det at ringenes herre trilogien ikke har kommet på blu-ray før nå, sier det meste...

3D er tøft det, men man må jo vente noen år før det blir ok priser og et brukbart utvalg i 3D-filmer.

Newcomer Metalviking sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg er litt i samme situasjon som deg.Skal oppgradere på alle fronter,men velger å vente litt for å se hva som skjer med 3D.
    Så langt jeg har fått med meg skal 3D kompatibelt utstyr være i salg i løpet av 2010,og det skal ikke bli nevneverdig dyrere enn eksisterende utstyr(time will tell).
    PS3 skal visstnok bli 3D klar med bare en software oppdatering.Dette vil jeg se før jeg tror det.
    Men slår dette til vil nok ditt budsjett kunne holde.Bare husk at brillene som må brukes for å få utbytte av 3D vil koste mellom 1000 og 2000 kr(etter hva jeg har hørt).8)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde en 50" LG plasma innom i noen timer.
    50PS8000

Den ble returnert, og vi kjøper heller Panasonic sin 3D tv VT20 når den kommer.
    Så med dine 20.000,- får du nok råd til en tv i den stil, og da er det bare å kjøre på i mine øyne.

Mange skriver at det ikke kommer særlig mange filmer i starten, og det er korrekt.
    Men jeg har lest at mye innenfor konsollspilling (PS3, Xbox360?) kan lett konverteres til 3D spilling, og det er et stort poeng for meg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.

Trådstarter indikerer at det skal avsettes 10.000 til flatskjerm og opp mot 20.000 på lyd (stereo).

At man da anbefaler han / hun å vente og putte 20K i flatskerm virker litt søkt.

Jeg ville brukt 20K til lyd og kjøpt en av klasselederne innen flatskjermer i dag til 10K. Hvorfor? Jo, fordi for det beløpet får man særdeles god lyd. Utviklingen på bildefronten går usannsynlig mye fortere, så 10K investert i dag er OK, og om 2-3-4 år ... situasjonen er en helt annen ... men ikke innen lyd.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tja.

Trådstarter indikerer at det skal avsettes 10.000 til flatskjerm og opp mot 20.000 på lyd (stereo).

At man da anbefaler han / hun å vente og putte 20K i flatskerm virker litt søkt.

Jeg ville brukt 20K til lyd og kjøpt en av klasselederne innen flatskjermer i dag til 10K. Hvorfor? Jo, fordi for det beløpet får man særdeles god lyd. Utviklingen på bildefronten går usannsynlig mye fortere, så 10K investert i dag er OK, og om 2-3-4 år ... situasjonen er en helt annen ... men ikke innen lyd.
    ...vet ike om det var noen som så den kjempetesten på flatskjermer på "TV2 hjelper deg"? Var jo en billig Panasonic (ca. 6000) som slo modeller til det dobbelte... Så enig: Lite nytt som skjer innen lydfronten så det er lite å hente på å vente!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ... Lite nytt som skjer innen lydfronten så det er lite å hente på å vente!
    Hmmm, lurer på hva de som kjøpte nye fronter hos HFK klubben for 2-3 uker siden sier til det, nå som HFK har satt ned prisene.

Eller de som kjøpte Denon receivere hos HFK for 2-3 mnd siden, før priskrigen med Elkjøp - de er nok ikke helt enige med deg.

Jeg har fått se en heller begredelig oversikt over elektronikkbransjens omsetningstall 2009 og den første måneden i 2010....
    Om ikke bransjen gjør noe drastisk, vil 2010 bli et annus horriblis.
    Ned med prisene og/eller færre tilbydere (det siste liker jeg ikke, men slik er desverre situasjonen).
    Det vi ser av de siste ukers priskrig/reduksjoner spår jeg bare er begynnelsen!

Her er noe om 2009 tallene:
    Elektronikkbransjen - Bransjetall 2009: Omsetningen ned til 2005-nivå

Og som sagt, januar 2010 er enda verre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •