Feedback: Anlegg til 5-10K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feedback: Anlegg til 5-10K

Hva jeg er ute etter
    Anlegget skal primært brukes til fest, så det er viktig at det kan spille høyt og at det gir en god bass. Grunnen til at jeg går for en surround receiver er at jeg vil senere ha muligheten til å oppgradere til et fullt surround anlegg. Det jeg igrunn er mest skeptisk til her, er om forsterkeren vil kunne få frem det fulle potensialet i høyttalerene. Går ut ifra at det er mulig å hive inn en effektforsterker ved senere anledning? Er åpen for forslag til stereoforsterkere også.

Under har jeg listet forskjellige høyttalere og forsterkere jeg vurderer. Holder en knapp på QLN Artech, mtp på bassgjengivelse. Om dette har noen rot i virkeligheten er jeg ikke fullt så sikker på. På forhånd takk for all tilbakemelding!

Høyttalere
    QLN Artech 8 "black" - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
    MindTech F1-900 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Yamaha NS-777 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Forsterkere / Receivere
    DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    Yamaha RX-V565/B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Annet
    Komplett.no - Onkyo/ Yamaha HiFi pakke

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bde
    Hva jeg er ute etter
    Anlegget skal primært brukes til fest, så det er viktig at det kan spille høyt og at det gir en god bass. Grunnen til at jeg går for en surround receiver er at jeg vil senere ha muligheten til å oppgradere til et fullt surround anlegg. Det jeg igrunn er mest skeptisk til her, er om forsterkeren vil kunne få frem det fulle potensialet i høyttalerene. Går ut ifra at det er mulig å hive inn en effektforsterker ved senere anledning? Er åpen for forslag til stereoforsterkere også.

Under har jeg listet forskjellige høyttalere og forsterkere jeg vurderer. Holder en knapp på QLN Artech, mtp på bassgjengivelse. Om dette har noen rot i virkeligheten er jeg ikke fullt så sikker på. På forhånd takk for all tilbakemelding!

Høyttalere
    QLN Artech 8 "black" - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
    MindTech F1-900 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Yamaha NS-777 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Forsterkere / Receivere
    DENON AVR-1910 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    Yamaha RX-V565/B - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Annet
    Komplett.no - Onkyo/ Yamaha HiFi pakke
    Hvorfor ikke Cerwin Vega + en PA-forsterker / NAD stereoforsterker?

Spiller ræva av alt du har lista opp der hvertfall CV er jo kjempe anlegg til fest, bass, techno, rap osv.

Evt. dette f.eks?
    Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    XTZ 99 W10.16 high glossy Subwoofere | Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Yamaha RX-V465 Black Yamaha | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Vil også være ganske grei og bra lydkvalitet her som også kan duge til film + oppgraderingsmuligheter.. Evt droppe sub´en og ta en bedre amp... Er ikke like mye dypbass her da.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis stikkordet er fest så burde jo cv være et soleklart valg Det er jo kun laget for en ting, nemlig å spille grisehøyt med masse bass. Det er også billig i forhold til mye annet. cv kan faktisk være ganske morsomt i hjemmekinoen også

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med CV er bare at det trenger en forsterker av en annen verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hokeyh: Takk for tilbakemelding, var et veldig inntresant oppsett du kom med der. Siden jeg legger mest vekt på musikk, lurer jeg på om XTZ W12.16 eller W10.16 ville fungere best. Var nemlig en som nevnte at han trodde 10" var best egnet til musikk. Og en siste ting, er det virkelig nødvendig med både sub-kabel og y-split slik som det er oppgitt på surround.no? I så fall, hvorfor?

Dimacruz:
    CERWIN-VEGA Cerwin-Vega XLS-12 Høyttalere - Gulvhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    DENON AVR-2310 Hjemmekinoreceiver - Receiver - Hjemmekino | Hi-Fi Klubben
    Noe slik som dette du hadde i tankene da? Det blir jo rundt 11K. Hvordan tror dere det vil spille kontra hokeyh sitt andre forslag?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk finn.no alltid masse i denne prisklassen til salgs. CV byttes ut ofte
    eks:Cerwin-Vega anlegg - FINN Torget

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    CV byttes ut ofte
    ....da kan man jo spørre seg om hvorfor.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •