HIFI-anlegg for metal - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har aldri forstått hvordan en bestemt høyttaler kan være bra til enten det ene eller andre. Om den er bra til klassisk eller pop så spiller den vel metall akkurat like overbevisende? Høyttaleren vet jo ikke om det er gitaren til Hetfield eller fela til Mozart som tyter ut av mellomtona.

Men ja. Når budsjettet ditt er såpass stort bør du helt sikkert jobbe med akustikk også. Går du høyt nok i pris på forsterker og høyttalere er jeg redd forskjellene etterhvert blir minimale. Angående kabler blir du nok ikke overbevist før du blindtester. Jeg er redd du blir lurt når du vet hva du lytter på. Folk har blitt lurt før deg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynn med rommet. Og så ville jeg uten tvil investert i en equalizer / konfigurerbar romkorreksjon så man kan få lyden slik man vil ha den og f.eks kan booste bassen og dempe toppen slik ta 80talls-favorittene låter skikkelig saftig og fett uten at ørene blør.
    --
    Thorbjørn

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hiver meg inn i denne tråden..

Hører en en på hardere rock inn i mellom... Tannoyene mine klarer det med glans! Men om du har mulighet til det test en haug med forskjellige ting.. Velg gjerne ut noen høyttalere du liker.. Så test en del forskjellig elektronikk på dem.. Bruk noen kroner på akustiske tilitak på lytterommet ditt .. Dette er viktig!

Er veldig nyskjerrig på hva vi må ta hensyn til med anbefalinger..

Hvor stort er rommet ditt?

Må vi ta hensyn til WAF?

Hvilket område bor du i? (så vi kan anbefale steder å dra for å lytte)

Newcomer manenzza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for din del at du får høre på noe fra Piega før du bestemmer deg.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv i søken etter omtrent noe lignede , men i en lavere prisklasse. Jeg har Hegel h200 som skal parest med noen høytalere . De jeg har mest tro på er Audio Physic (scorpio for min del) , Vienna acoustic og Focal 1027Be..

Skal metal låte bra så trenger man stålkontroll på bassen , og det synest jeg Hegel klarer fint . Selv er jeg lysten på å prøve kraftige rørforsterker med tiden, jeg tror de vil gjengi gamle rockeskiver veldig bra om de er parret med rette signalkilde og høytalere.
    Jeg har foresten brukt Satyricon age of nero og Godsmack Awake til testing av hardere rock da de er reltivt gode innspillinger samt de krever litt utav både forsterker og høytaler når man spiller høyt.

Feil og prøving blir det nok sikkert da slikt er indiviuelt , men er det ikke jakten som er målet? Lykke til .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Palladium og Parasound, som fungerer bra på stort sett all type musikk.
    Ville kanskje annbefalt Palladium P38 eller P39 og en Krell effekt. Du må også sjekke ut de større seriene til B&W som også spiller med veldig bra trøkk. Vil også annbefale Wadia cd-spiller, som spiller med mye bedre bass-dynamikk enn de aller fleste spillerene på markedet. Har vært rundt i div platestudioer, og der står det ofte B&W og JBL som på rette elektronikken låter fantastisk.
    Men ville absolutt sjekket ut disse:
    Wadia
    Krell
    Pass Labs

Og lykke til med "problemet" for hva du skal ha

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Hører en en på hardere rock inn i mellom... Tannoyene mine klarer det med glans!
    Har hørt Maiden på Glenair og det trøkka bra!

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har hørt Maiden på Glenair og det trøkka bra!
    Det tenker jeg Morro høyttalere det!

Må bare få meg et (eller 2) skikkelige rør effekt trinn nå... Så skal det rocke skikkelig i heimen!!!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Jeg har aldri forstått hvordan en bestemt høyttaler kan være bra til enten det ene eller andre. Om den er bra til klassisk eller pop så spiller den vel metall akkurat like overbevisende? Høyttaleren vet jo ikke om det er gitaren til Hetfield eller fela til Mozart som tyter ut av mellomtona.
    Forsåvidt ikke, men forskjellige typer musikk stiller tildels forskjellige krav til utstyret. Et anlegg som høres flott ut på akustisk jazz klarer ikke nødvendigvis å spille Tool spesielt bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror definitivt du burde sjekke ut Respons Grand Dimension for et anlegg som skal spille metall. En klassisk kombinasjon er jo denne høyttaleren sammen med Dynamic Precision DPA1S:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •