Hjelp! Volumet rett til topps... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se det ja!
    Jeg "visste" jo at de ville gi en positiv tilbakemelding! Jeg har i alle fall tidliger opplevd svært god service fra den kanten, i annen sammenheng.
    Hyggelig å høre at det ser ut til å løse seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempemessig, da blir det vel eventuelt en tur ned på soundgarden å snakke med Stig Aune, så får man se om man får sendt inn Hegeln til en liten oppdatering

Spm mitt er om det var hegel direkte som sa seg villig til å løse det, eller om man måtte gå gjennom soundgarden/utsalgssted?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiuuu
    Kjempemessig, da blir det vel eventuelt en tur ned på soundgarden å snakke med Stig Aune, så får man se om man får sendt inn Hegeln til en liten oppdatering

Spm mitt er om det var hegel direkte som sa seg villig til å løse det, eller om man måtte gå gjennom soundgarden/utsalgssted?
    Jeg sendte mail til Hegel direkte, og det var ikke dumt. men det er vel forhandler man i utgangspunktet skal forholde seg til. Var litt vanskelig for meg ettersom det var et bruktkjøp... Men Stig Aune hjelper deg nok også.

De har nok rett i det med strømnettet, for det er først etter å ha ommøblert slik at jeg bruker kursen som går på kjøkkenet i stedet for stua, at dette skjedde hos meg. Ser på det som velvilje at de vil hjelpe meg.

God lyd og god service i skjønn forening er jo bra:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten

Problemet ligger i at strømnettet i huset, på den aktuelle sikringskursen, ikke er "stivt" nok til å "drepe" transistenter ved av/påslag av andre kilder og at mikroprossessoren som styrer lydvolumet blir forstyrret.
    Makan til patetisk og svevende svar, skylde på strømnettet! Jeg fatter ikke at du kjøpte den forklaringen. De burde ha baller nok til å vedgå at det er en svakhet ved volumkontrollen deres. Har alltid vært skeptisk til Hegel, og nå er jeg sikker. Takk

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var bra. Det er nok en konstruksjonsfeil som de nå retter opp. Syntes ikke det er patetisk i det hele tatt.
    Harman Kardon på sin side bare toet sine hender og ville ikke innrømme at det var noe galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Ja, det var bra. Det er nok en konstruksjonsfeil som de nå retter opp. Syntes ikke det er patetisk i det hele tatt.
    Harman Kardon på sin side bare toet sine hender og ville ikke innrømme at det var noe galt.
    Det er bra at de ordner opp, men den forklaringen er jo helt hinsides. De skylder jo direkte på strømnettet, og vedgår ikke feil på eget produkt. Utrolig svakt og uredelig.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Det er bra at de ordner opp, men den forklaringen er jo helt hinsides. De skylder jo direkte på strømnettet, og vedgår ikke feil på eget produkt. Utrolig svakt og uredelig.
    Da vil jeg gjerne høre din forklaring på hvorfor dette er helt hinsides, utrolig svakt, og uredelig?
    For jeg tar jo for gitt at du kan underbygge dine påstander på en saklig og forståelig måte. Eller hva?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de hjelper meg med å få dette fikset, så er begrunnelsen egentlig helt uinteressant for meg!

Hvis dette er et problem som oppstår oftere på dette produktet enn på andre produkter, så er det jo klart at det er noe som produsenten bør ta alvorlig! Men det føler jeg da også at de gjør.

Er sikker på at mange andre ville vært mer avvisende... Jeg har jo ikke en gang kvittering på produktet!

Målet mitt med tråden var å få råd i forhold til hva jeg kunne gjøre. Har ingen intensjon om å sette noen i et dårlig lys. Ser forresten at det er andre her som har opplevd lignende også med andre produkter (HK, Nad...)

De som er skeptisk til merket får bare være det, men jeg som er utsatt for dette selv har fått styrket tiltro på grunn av måten de har behandlet meg på så langt.

Newcomer shesmovedon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at volumen gikk i taket på min H200 også etter at den var modifisert hos Hegel. På dedikert kurs til anlegget.
    Håper dere er heldigere enn meg, for dette problemet kan fort bli kostbart.
    Ønsker dessuten Hegel lykke til med løsning på problemet de har, veldig gode produkter sett bort i fra pot-kortet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette tilfelle på flere H200?
    Jeg er eier av en og har aldri opplevd det problemet,
    eneste gangen volumet går til maks her er på HF inngangen...
    Den er jo for god til å kvitte seg med!

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    En kompis opplevde akkurat det samme med en Harman Kardon AVR. Fikk byttet enheten, men samme problem med den andre.
    Kanskje fellesnevner er samme underleverandør av optisk dekoder for volumkontroll, eller noe slikt.
    Hadde akkurat det samme problemet med min HK AVR 80, her ble den digitale volumkontrollen byttet på garanti! :-D

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Er dette tilfelle på flere H200?
    Jeg er eier av en og har aldri opplevd det problemet,
    eneste gangen volumet går til maks her er på HF inngangen...
    Den er jo for god til å kvitte seg med!
    1) Ser ut som det er et par til her som har vært borti dette med H200
    2) Hvis du ikke har hatt noe problem med det, så har du heller ikke noe problem slik jeg ser det.
    3) Det siste du sier er den tanken jeg hele tiden har hatt også!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet kan plutselig oppstå eller ?
    Virker ufattelig kjipt med nye høytalere brukt som kinaputter,
    akkurat handla meg ett par Usher-6371 som jeg skal teste opp mot
    Gallo'ne... mojjo..!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aasmund
    Makan til patetisk og svevende svar, skylde på strømnettet! Jeg fatter ikke at du kjøpte den forklaringen. De burde ha baller nok til å vedgå at det er en svakhet ved volumkontrollen deres. Har alltid vært skeptisk til Hegel, og nå er jeg sikker. Takk
    Hehe.. er vel strømnettet som er problemskaperen, mens Hegel har latt dette problemet komme inn i sitt produkt ved å ikke beskytte seg tilstrekkelig imot det. Men å si at svaret er patetisk og svevende tolker jeg mer som at du endelig har fått noe du kan "ta" hegel for.

Hvis slike ting går innpå deg, så kan du heller gå inn på acoustictuning.com og prøve å få prisen på Krell MRS subben til å stemme. En (bort)forklaring på den summen der hadde vel vært ganske underholdene å høre på :-D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •