Tips til nye hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til nye hodetelefoner

Hei

Jeg er ute etter noen nye hodetelefoner. Jeg har ikke så mye peiling, så hadde vært fint med noen anbefalinger. Vil ha noen hodetellefoner ala Bose on ear (helst ikke hodetellefoner som går rundt øret). Jeg har tenkt til å bruke dem til vanlig bruk når jeg er på bussen, skolen eller når jeg er ute å går.
    Kravene:
    - Komfortable
    - Helst ikke dyrere enn 2000kr
    - God lyd

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Koss Porta Pro.
    De koster vel 249-, eller der omkring.
    Mye god lyd for en billig penge spør du meg.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser px100 eller px200 er gode valg her syns jeg. Både px100 og px200 ligger på ca 500 kroner og leverer etter min mening bedre lyd enn portapro.

MEN

Lyd er og blir en subjektiv smak, så det riktigste er nok å gå til dine nærmeste hodetelefon-pushere og be om demonstrasjon. Ta gjerne med din egen lydkilde så du hører hva slags lyd nettopp din spiller får ut av de forskjellige hodetelefonene.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse bruker jeg til portabelt:

Audio Technica ATH-FC700 Headphone 4 Color FOR IPOD MP5 - eBay (item 160409569111 end time Mar-12-10 01:54:23 PST)

Jeg liker dem klart bedre enn Koss Porta Pro (som jeg har brukt i årevis og hvert fornøyd med). Høy komfor og veldig bra lyd. Lekker veldig lite ut og demper bra inn. Er i tillegg grisebillige:-D

Mvh
    Peter

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker disse:

AKG K518 LE

AKG K518 LE Hodetelefon | Soundgarden

fåes i en rekke farger, også sort.

meget god lyd til prisen, bruker disse til Nokia 5800 og min bærbare pc, har funket upåklagelig.
    Fin og klar i toppen, og de har endel skyv nederst.

mvh
    stian

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ordet `hodetelefon` er for meg som honning for Ole Brumm. Jeg tror jeg har en score på 80 % på tematrådene om emnet i det siste. Jeg bruker disse - lekre, nokså dyre og god på lyd. Nesten ekte skinn. Ikke så komfortable før tweaking (litt bøying og bending). Info.

Tweak: Bend bøyla utover i knekken der armeringa synes, MENS POSISJONEN ER SOM AVBILDET. De tåler det, men GRADVIS OG MED ET JEVNT PRESS. Om nødvendig: bøy til en spissere topp øverst i bøyla. Det er gjerne der at det et ubehagelige trykk kommer ved lengre bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Ordet `hodetelefon` er for meg som honning for Ole Brumm. Jeg tror jeg har en score på 80 % på tematrådene om emnet i det siste. Jeg bruker disse - lekre, nokså dyre og god på lyd. Nesten ekte skinn. Ikke så komfortable før tweaking (litt bøying og bending). Info.

Tweak: Bend bøyla utover i knekken der armeringa synes, MENS POSISJONEN ER SOM AVBILDET. De tåler det, men GRADVIS OG MED ET JEVNT PRESS. Om nødvendig: bøy til en spissere topp øverst i bøyla. Det er gjerne der at det et ubehagelige trykk kommer ved lengre bruk.

Jeg syntes disse ser meget innteresante ut. Fant de til 400 kr her:
    JR.
    Mens de kostet 450 her med free shipping(dette blr vel da billigere totalt sett?):
    Beach Camera.
    Noen som har noe erfaring med å kjøpe ting fra en av disse nettbutikkene?

Takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Respons ned i 5 Hz ?
    Lurer på hvor seriøse målinger de egentlig har da :'D *Se useriøst på produsenten*

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MattaS
    Jeg syntes disse ser meget innteresante ut. Fant de til 400 kr her:
    JR.
    Mens de kostet 450 her med free shipping(dette blr vel da billigere totalt sett?):
    Beach Camera.
    Noen som har noe erfaring med å kjøpe ting fra en av disse nettbutikkene?

Takk for alle svar.
    Jeg kjøpte mine gjennom Beach Camera men det var via Amazon, uten at jeg vet hvilken forskjell det egentlig gjør. For forskjell er det visstnok: da jeg labba inn på butikkens egen nettside for å bestille noe lignende en annen gang, fikk jeg vite at "nei, vi sender ikke utenlands".

Frakta på hodetelefonene gjennom Amazon kom jo på de vanlige $30-40. Det var billigere enn alle andre steder jeg fant de til salgs og sørvisen var upåklagelig, rask respons og forsendelse og presis tilbakemelding. Husker ikke om sporingsnummer. Også en tidligere handel fra samme butikk, via Amazon - den gang A-T ATH-AD700 - gikk helt fint. Så butikken anbefales, den.

Moddetråden hos head-fierne, ikke rare greiene men det funker. En opplysning til slutt, hvis ikke avgjørelsen er uigjenkallelig: Du får ikke det rette inntrykk av deres (litt manglende) komfort fra bildene. Men når du først får de rigget til på knollen så sitter de støtt. Lyden er jo viktigst og der gjør de det bra (med 42 mm drivere). Skulle være tester og poetiske tilbakemeldinger i fleng hos "de fortapte" på head-fi. Lykke til!

Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Respons ned i 5 Hz ?
    Lurer på hvor seriøse målinger de egentlig har da :'D *Se useriøst på produsenten*
    5 ideelle, laboratoriemålte, ingeniørpåståtte Hz ja, målt i vacuum en finværsdag med sola i ryggen. Ikke se deg blind på det. Man hører uansett ikke så dypt. Synes ikke det forteller at A-T er et dårlig merke.

Fanboy von Gulløre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

Når man skal bøye de, skal man da rette de litt mer ut så de ikke presser inn eller skal man bøye de inn så man lager en liten "knekk"?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet fram til noe valg av hodetelefon?

Ser du har et relativt romslig budsjett, men hvilke preferanser har du lydmessig?

Hva skal du eventuelt drive dem med?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    jeg bruker disse:

AKG K518 LE

AKG K518 LE Hodetelefon | Soundgarden

fåes i en rekke farger, også sort.

meget god lyd til prisen, bruker disse til Nokia 5800 og min bærbare pc, har funket upåklagelig.
    Fin og klar i toppen, og de har endel skyv nederst.

mvh
    stian

Må henge meg på denne.
    Bærekomforen er litt dårlig de 2 første ukene, men når den blir litt slakkere i fisken så blir de veldig goe å ha på også. =)'

Edit: Å kjøp de for gudsskyld hos cdon.no
    Mye billigere der

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på her jeg også Jeg kan anbefale Grado sine SR 60. De er meget behagelige på og fungerer veldig bra sammen med bærbart utstyr (min erfaring). Koster ca 1000kr, men de er åpne så de slipper ut en god del av lyden til omgivelsene. Slipper også inn støy utenfra, ikke så praktisk på bussen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MattaS
    Når man skal bøye de, skal man da rette de litt mer ut så de ikke presser inn eller skal man bøye de inn så man lager en liten "knekk"?
    Beklager, har ikke sett denne. Modifiseringa her går ut på å bøye "koppene" utover. Linken til Head-fi med eksakt beskrivelse er dau etter omlegginga og redisignet av sida deres ser jeg. Det er viktig å beholde glippen under operasjonen så liten som mulig, glippen der de to stålbøylene som skal bøyes blir synlig. Og husk, gradvis!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •