Lydkvalitet på Radio (parabol vs. internett)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkvalitet på Radio (parabol vs. internett)

Heisann:grin:
    Har sittet å sammenlignet radiolyden her idag! Slo på P4 på parabolen som vanlig når jeg sto opp og satt med morgen kaffen! Synes lyden er litt spinkel på p4,så jeg tenkte å prøve en annen variant!
    Slo så på P4 internettradio via nettverksinngangen på Pio LX 82,og det låter helt klart bedre - spesielt mye bedre bass!
    Og dette selv om det står at det er en bitrate på 96 kbps!
    Noen andre som har sammenlignet dette??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt normalt, selv Radio Norge måtte i begynnelsen ta deres eget signal ned fra parabol i begynnelsen og sende det ut over internettet, det var ganske dårlig lyd der også. Jeg sendte mail til de og klaget, det var forklaringen jeg fikk.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Helt normalt, selv Radio Norge måtte i begynnelsen ta deres eget signal ned fra parabol i begynnelsen og sende det ut over internettet, det var ganske dårlig lyd der også. Jeg sendte mail til de og klaget, det var forklaringen jeg fikk.
    Ok,så da er det nomalt da altså!
    Mener å huske at jeg har lest el. hørt at via parabol skulle vere den beste måten å høre radio på,men dette er da rett å slett feil med andre ord!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert litt forskjellige kvaliteter på de forskjellige kanalene.
    Jeg pleier å ta opp dj friendly om torsdagene å hente ut mp3 strømmen.
    Der er kvaliteten 256kb. (Nrk)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •