En frustrert kar, hva skal vi si folkens? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det det er snakk om er gjensidig respekt. Å kvele din kjæres interesser fordi du selv ikke deler de er bad deal i et forhold.
    Meget kloke ord.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Ja ser forsåvidt poenget altså, men det er faktisk ikke rare plassen det strengt tatt tar opp. En stereobenk hadde sannsynligvis dama hatt på egen hånd med en tv oppå. De fleste av oss får plass til elektronikken i en normal stereobenk.. skru tv'en på veggen, senter på toppen av benken, bakhøyttalerne på veggen..

Jeg tror det største problemet er at de synes det er stygt og ikke plassen det opptar (kan hende du mener fyller stua annerledes enn jeg mener nå da). Men likevel... jeg veit ikke helt hva det skulle vært som ei normal dame vil ha av hobby, som kanskje fyller stua, jeg hadde nekta a hvis hu virkelig stod for det.

Og da mener jeg ikke at hu liker å lage keramikkvaser eller noe sånt for det er ikke meningen man skal ha i stua (selv om jeg hadde sikkert godtatt det og bare ikke i nærheten av høyttalerne mine.. hehe), høyttalere er jo tilnærmet møbler og mine har den klart fineste finishen av alt jeg har i stua.
    Kona synes for såvidt at hifien ser grei ut. Pen og diskret. Det er ikke det som er problemet. Det med at lyden fyller stuen, er adskillig verre. Stuen blir ganske ubrukelig for henne når jeg spiller musikk der. Selv jeg skjønner det. Derfor har jeg rigget meg til med et likeverdig anlegg nr. 2 i TVstuen - og der finner dere meg når kona er i stuen. Og omvendt - når kona vil se på et TVprogram som interesserer meg fint lite, beveger jeg meg opp i stuen og spiller der. Barn trenger vi heldigvis ikke å bekymre oss for lenger - de har forlengst flyttet ut.

Kona synes for såvidt at lyden er viktig også - når vi først har et, vel..tre, hifianlegg - det er bare doseringen av lyd vi har litt forskjellig syn på. Og det er fair enough - man kan ikke være enige om alt. Når hun har venninnene sine på besøk, hender det at hun ber meg sette på litt musikk - slik at damene kan høre hvordan et skikkelig anlegg skal låte - så hun har absolutt sansen for god lyd. Men, som sagt: i relativt bittesmå doser.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, vi tar alle vore valg. Jeg hadde kino før i egen kjeller, med crt projektor, transmisjonlinjer, vinyl med Micro Seiki klassisk klenodie platespiller osv.
    Vi måtte flytte til en leilighet 1/4 størrelsen og jeg solgte alt, angrer fortsatt, det er frygteligt deprimerende å la hobbyen gå rett i dass.
    Det jeg (eh, vi) har nå er også gjenstand for debatt, kanskje vi selger denne leilighet snart, og da blev det påpekt at høyttalerne må på loftet når der er visning.....jeg skjønner jo vitsen, men det sitter langt inne å akseptere....
    Jeg savner virkelig mtt eget rom, snurre vinyl og film, men egentlig, det interesserer ikke hende så der var ikke noen å dele gleden med for meg.
    Hun likte mine Audiostatic fuldtone elektrostater, men de blev jo solgt da jeg bygget kinoen.
    Men ja, kan ikke sige vi deler på noen hobby, det er jo egentlig ganske trist. Jeg har hvertfald vanskelig for å akseptere noen av hendes hobbies der går på klær og sko, så jeg ville gjerne "kvele de litegrann", men ok, nå er jeg også litt rar og gammeldags jo.
    Jeg må huske å logge ut nå, elles er der sikkert skilsmisse i luften.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulf-B: Ja det var sånn fylle rommet du mente ja. Det skjønner jeg selvsagt, hører aldri på musikk når jeg ikke er aleine... eller med kamerater og et par pils da selvsagt..

Enig med han over som skriver det om gjensidig respekt. Man kommer langt med det.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan jo tipse fruen hans om denne her da, om a synes Dali Helicon 800 er stygge så vet jeg ikke hva hun ville kalt disse.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/60696

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjalvard
    Syns en av de første kommentarene der er ganske festlig...

Samboer har også dratt noen helt for jævlig schtøgge høytalere inn i stua. De er DIGRE, og gjør møbleringen vanskelig. Snubler i de gjør jeg, også.

Godt gjort å snuble i DIGRE høyttalere... Trodde de skulle være mer enn synlig nok da, så man slapp å snuble i de...
    Sier mer om trollet.:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som Avforum har boltra seg på kvinneguiden, er bare å si at dette er bare helt konge da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg tror det største problemet er at de synes det er stygt og ikke plassen det opptar (kan hende du mener fyller stua annerledes enn jeg mener nå da).
    Tror det er noen kvinnfolk som leser litt for mange interiørblader - og liksom har en plan om å få til en minimalistisk stil slik som arkitektene i bladene.

- Og edeltre; stygt? :evil:

Ellers var det nå heldigvis mange av de kvinnelige deltakerne på den kvinneguiden-tråden som hadde et edruelig forhold til gubbens lydinteresse.
    Men den Wadjet dama virka temmelig respektløs...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt rart at de i kvinne forumet mener disse Dali høytaleren er så store og stygge. Ingen av bildene eller beskrivelsene av disse gir etter min mening noe godt refferanse grunnlag for å se størrelsen?

Om høyglans-edeltre og størrelsen på disse høytalerene ikke passer inn i en stue, kommer vel like mye av hvordan stuen er innredet og hvor mye plass man har til rådighet. Slike høytalere trenger vel også en riktig plassering og størrelse på rommet for å få frem ytelsene som bor i de, så jeg kan kanskje sjønne de blir for store i enkelte stuer også.

Det å foreslå å male slike tre arbeid som disse dali høytalere har, må jeg innrømme er ganske så provoserende, men man kan vel ikke ta slike personers meninger helt på alvor. De kan umulig ha sett et slikt møbbel i virkeligheten og misstenker at de vet vel litt for lite om hva de egentlig utaler seg om....

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vel... hva som er stygt og pent, kan det være delte meninger om. Jeg tror i bunn og grunn at "problemet" kan forklares psykologisk. Det damene egentlig prøver å si, er vel noe sånt som at "jeg synes jeg får for lite oppmerksomhet når det skal spilles musikk og tweakes på hifien hele tiden" - og så blir hifien med sine høyttalere, sin elektronikk og alle kablene den "store stygge ulven" her - der den står og ruver i det felles oppholdsrommet. Et oppholdsrom som det sikkert er knyttet forventninger til at man skal hygge seg i sammen. Og når ikke det skjer, blir hifien et slags symbol på at man føler seg litt tilsidesatt i forholdet.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaa...
    Mulig de synes de blir tilsidesatt...
    Men man må jo inngå kompromisser.
    Hadde vært akkurat det samme som at kjerringa skulle bli nekta å stikke ut å shoppe? Dessuten: ett bra musikkanlegg er jo til for å deles.. Og hvis hun ikke kan ta del i den samme interessen så...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jaaa...
    Mulig de synes de blir tilsidesatt...
    Men man må jo inngå kompromisser.
    Hadde vært akkurat det samme som at kjerringa skulle bli nekta å stikke ut å shoppe? Dessuten: ett bra musikkanlegg er jo til for å deles.. Og hvis hun ikke kan ta del i den samme interessen så...
    Det er dette med at "passe" er best. Hvis kona ikke gjør noe annet her i verden enn å shoppe, eller strikke, eller lese bok, surfe på nettet.... - you name it - ville jeg nok ha følt meg tilsidesatt. Slik det er nå, er det i og for seg bare fint hvis hun tar seg en handletur - det gir gode muligheter til å spille litt musikk på et volum som ellers ikke ville ha vært særlig populært. Men hvis hun ALDRI var hjemme eller ALDRI hadde tid til overs til felles aktiviteter (det trenger ikke være så mye, men NOE felles er det naturlig å ha) - da vet jeg ikke, jeg: da ville jeg nok ha tatt en liten prat om både det ene og det andre....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke skyt meg, men jeg kan fint se at de fleste ikke vil ha Helicon sin farge i stua. Den er jo åndsvakt vanskelig å matche med noe annet. Jeg synes de er utrolig fine, men kunne ikke hatt de i stua hos meg da det ikke hadde passet inn i det hele tatt. Hadde de vært i sort derimot vil jeg tro at langt flere ville synes de var "ok".

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En YouTube-video til inspirasjon og nytte. Bedre føre var enn balla bar.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Vi kan jo tipse fruen hans om denne her da, om a synes Dali Helicon 800 er stygge så vet jeg ikke hva hun ville kalt disse.

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/60696
    Tjaa, men de hornmunningene på Duoene gir jo ganske sterke assosiasjoner til noen feminine greier og sånn..8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må ting matche da? Er hele stua hvit så må høyttalerne også være vite? Så utrolig kjedelig! De som er mer opptatt av fargen på høyttalerne enn lyden kan søke jobb hos en viss patrulje på TV.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Tjaa, men de hornmunningene på Duoene gir jo ganske sterke assosiasjoner til noen feminine greier og sånn..8)
    Er ikke det WAF så vet ikke jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det det er snakk om er gjensidig respekt. Å kvele din kjæres interesser fordi du selv ikke deler de er bad deal i et forhold.
    Helt enig. Det er dette saken står om.
    Ikke lyd, farge, størrelse eller noe sånt, men respekt for sin partners interesser, og vettet til å skjønne at et svært ego ikke har noe i et forhold å gjøre...

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må ting matche da? Er hele stua hvit så må høyttalerne også være vite? Så utrolig kjedelig! De som er mer opptatt av fargen på høyttalerne enn lyden kan søke jobb hos en viss patrulje på TV.
    Enig. :-D

Ellers har man med høytalere i en ytelse og prisklasse som dette, så kan man heller bruke de til å sette standarden for hvordan stua ellers skulle innredes, ikke motsatt.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre om "den frustrerte karen" er medlem av AvForum?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •