Skal kjøpe surroundforsterker,trenger råd!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe surroundforsterker,trenger råd!

Jeg er igang med jakten på nytt anlegg,men føler meg litt druknet i ett hav av muligheter!

I utgangspunktet så er første pri surroundforsterker og det er i prisklassen 8-10.000.
    Slik jeg ser det er HD-lyd noe jeg MÅ ha.jeg er også ganske blank innen dette her så trenger litt hjelp.
    Har hatt H/K stereoforsterker tidligere og liker lyden godt,men er blitt litt eldre og vil ikke bare ha en rocka forsterker.
    Vet ikke hvordan de nye er nå da.. Har kikket litt på AVR 355.
    Noen som har erfaringer her??

Skal ha en PS3 som dvd-spiller,så lurer også på hva som passer til denne,selv om jeg kan vurdere en annen blu-ray spiller.

Høyttalere er vanskelig og finne,men i begynnelsen skal jeg kun ha
    gulvstående så får jeg utvide med resten senere.
    Kjøper gjerne brukte,og tenker rundt 8-10 her også.

Håper noen der ute kan hjelpe meg slik at jeg kommer igang på en bra måte :razz:

"Anything the mind can conceive and believe, the mind
    can achieve."

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!
    Bortsett fra en håpløs trådtittel, så hadde det vært greit med litt info om hva du skal med anlegget Film? Musikk? Hva liker du å høre på?
    Av receivere så virker det nesten som om man ikke kan gå feil nesten uansett hva man velger... Spesiellt Yamaha og Onkyo virker å ha fått de største overskriftene siste par åra.
    Av høytalere blir det veldig vanskelig å anbefale noe uten å vite noe om bruken. Klipsch er jo en gjenganger på kino, noe jeg selv har prøvd. Veldig morro, men fallt totalt igjennom på stereo etter min smak! Selv kjører jeg B&W på Onkyo i film, og samme ht på Lyngdorf i stereo. Kanskje ikke like morro på film, men veldig mye bedre på stereo!
    Mao man må nesten høre litt rundt hva man liker, og ta sine valg derfra... I denne idretten kan som kjent det som er gull for noen, være nederlag for andre (ok, en litt trøtt OL-metafor på slutten der)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp..

Ok,den tittelen blei litt dum,men føler meg litt der..
    Jeg skal ha det i stua,men skal først kun ha fronter,og resten senere.
    Blir bruk til tv,noe film( ser ikke så mye på film) og det blir til musikk som det blir endel av.
    Og selvfølgelig fotball :lol:

Vil jo gjerne at anlegget skal takle både musikk og film..
    Er glad i og litt "tung" musikk som hip hop,rap,techno/trance og annet som litt lett pop/rock Mest av det første da! Hvis du skjønner??

Ja har fått med meg at Yamaha stiller bra,hva med Pioneer f eks?

Lønner det seg og legge mest i forsterker også litt mindre i høyttalere hvis lommeboka tilsier det?

Takk for svaret ditt

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv hører jeg på en helt annen type musikk, så akkurat hvilke ht som passer til hip hop,rap,techno/trance kan nok andre svare bedre på, men mulig Klipsch ikke er det dummeste valget. Ville nok ha lagt en krone eller to mer i forsterker ja... En god forsterker som får ut potensialet i en litt billigere ht er nok bedre enn en billig forsterker på dyrere ht.
    Kanskje er en ren stereoforsterker tingen for deg? Det er ALLTID kjøpers marked, så kan brukten være et alternativ, så dukker det stadig opp snadder der. Sjekk også børsen på hifisentralen.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kikket litt mer og det aner meg at dette er det rette kjøpet :-D
    Det er en Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiver,tror det også er nok kraft i denne =)

Noen med erfaringer med denne,og hva slags høyttalere kan være en god match med denne her?

Takk for hjelpen føreløbig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye erfaring med Pioneer receiveren du spør om men Onkyo TX-NR807 som ligger i den samme prisklassen, kan iallefall anbefales på det varmeste.
    Den har også bi-amp funksjon som passer bra hvis du har noen høytalere som har mulighet til dette.:-D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enur80
    Nå har jeg kikket litt mer og det aner meg at dette er det rette kjøpet :-D
    Det er en Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiver,tror det også er nok kraft i denne =)

Noen med erfaringer med denne,og hva slags høyttalere kan være en god match med denne her?

Takk for hjelpen føreløbig
    Har selv hatt forgjengeren Pio LX 51,og det er bra med krefter i den ja!
    På grunn av en liten pengepremie har jeg nå oppgradert til LX 82
    Holder meg til Pioneer,da jeg synes de er absolutt de lekreste reciverne på markedet,og det ser også ut til å vere veldig lite trøbbel med disse produktene,forhold til en del andre!
    Og i tillegg er de veldig musikalske,og ser at i de fleste tester,så kommer de "best" ut på musikk,mens andre konkurenter trekker det lengste strået på film!
    De mangler også muligheten for ekstra "effektkanaler" i høyden,som noen liker veldig bra til film!
    Når det gjelder høytalere,så brukte jeg Monitor Audio RS 6 på min,og det synes jeg spilte veldig bra sammen! Hadde en periode et Rotel effektrinn på 2 x 100 w,men det ble solgt da Pio'en spilte bedre alene,så det sier jo litt
    Nå er jo RS serien utgått,og nå er det RX 6 som er etterkommeren til denne!
    HI-FI Huset AS - RX 6 Det er også veldig fin finish på MA,og de er ganske lette å drive for en surroundforsterker!
    Vil ambefale å ta kontakt med HIFI-huset for demo hvis det er mulig!
    Du får også veldig gode priser og service der
    Har selv oppgradert til MA GS 20,og er kjempefornøyd! (Ikke fått dem ennå,men hatt dem hjemme for demo)

Dette var mitt lille inspill,og lykke til med valget
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill.
    Har ikke rukket og kikke på noen annen enda,men skal i allefall
    på soundgarden for lytting i morra og er ganske spent
    Synes denne,sammen med H/K er de lekreste receiverne og det spiller jo en rolle.
    Onkyo er litt "ukjent" men skal selvfølgelig titte på hva den har og tilby :-D

Disse RX 6 høyttalerne virker spennende,men har ett par til jeg vurderer.
    Skal lese litt tester og se hvordan den kommer ut!

Uansett,takk igjen,bare gi meg flere tips hvis dere har noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mitt nye anlegg!

Da har jeg endt opp med en H/K avr 355,som jeg får ny til 5990 på soundgarden jeg er veldig fornøyd med prisen og type forsterker og det følger med en Ipod-docking

Jeg endte også opp med B&W 683 som imponerte meg veldig,er det beste jeg har hørt per dags dato!
    SÅ alt dette skal hentes i morgen.Noen som har erfaring med dette anlegget
    sammen og er forsterker strømsterk nok for HT? jeg ser det slik at dette skal være godt nok,frem til jeg oppgraderer(noe som vil skje)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel sikkert bra til et visst volum,men du får nok ikke hentet ut potesnialet i disse høytalerne kun med den H/K'en!
    Disse høytalerne er virkelig strømkrevende!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enur80
    Da har jeg endt opp med en H/K avr 355,som jeg får ny til 5990 på soundgarden jeg er veldig fornøyd med prisen og type forsterker og det følger med en Ipod-docking

Jeg endte også opp med B&W 683 som imponerte meg veldig,er det beste jeg har hørt per dags dato!
    SÅ alt dette skal hentes i morgen.Noen som har erfaring med dette anlegget
    sammen og er forsterker strømsterk nok for HT? jeg ser det slik at dette skal være godt nok,frem til jeg oppgraderer(noe som vil skje)

Jeg har akkurat samme oppsett som deg, avr355 og 683, og synes det spiller bra. Ingen tvil om at det er mer å hente ut av høyttalerne med mer kraft, så jeg har også planer om å oppgradere med effektforsterker senere. Jeg ville nok spedd på med en sub, for det er nok i bassen det merkes at høyttalerne gjerne kunne fått litt mer strøm.

Men jeg er ihvertfall fornøyd med forsterker og høyttalere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •