Hvilke komponenter anbefaler du?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke komponenter anbefaler du?

Hvilke komponenter anbefaler du til ett hjemmekinoanlegg?
    Kriteriene er:
    Bra lyd til både film og musikk, High-End er selvsagt å foretrekke
    Pris, ikke noe budsjett, men helst til lavest pris som mulig
    Flere enn 7 høytallere, jeg er ikke så dreven på dette, som jeg var en gang, så om noen kan forklare hvordan man får flere enn 7 høytallere så blir jeg takknemlig for det

Jeg har tenkt på Pioneer 50" eller 60"+LX01(inkludert Blu-Ray),nå har jo de sluttet å produsere TVer, men blir eventuelt å kjøpe brukt.Ville dere ha fortsatt med Pioneer-komponenter, eller hadde dere kompletert med andre merker?

Har også tenkt i andre baner, med B & W CM9 i front+Paradigm Sub25, men har ikke funnet noen forhandlere for Paradigm i Norge, og jeg er usikker på resten av komponentene.

Har dere tips og råd til en full pakke med komponenter enten av samme merke eller forskjellige, så takker jeg på forhånd Eller om mine ideer hørest greie ut å bygge på, så kom gjerne med tips til videre komponenter.
    Takker på forhånd

Lars T.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars_toreh
    Hvilke komponenter anbefaler du til ett hjemmekinoanlegg?
    Kriteriene er:
    Bra lyd til både film og musikk, High-End er selvsagt å foretrekke
    Pris, ikke noe budsjett, men helst til lavest pris som mulig
    Flere enn 7 høytallere, jeg er ikke så dreven på dette, som jeg var en gang, så om noen kan forklare hvordan man får flere enn 7 høytallere så blir jeg takknemlig for det

Jeg har tenkt på Pioneer 50" eller 60"+LX01(inkludert Blu-Ray),nå har jo de sluttet å produsere TVer, men blir eventuelt å kjøpe brukt.Ville dere ha fortsatt med Pioneer-komponenter, eller hadde dere kompletert med andre merker?

Har også tenkt i andre baner, med B & W CM9 i front+Paradigm Sub25, men har ikke funnet noen forhandlere for Paradigm i Norge, og jeg er usikker på resten av komponentene.

Har dere tips og råd til en full pakke med komponenter enten av samme merke eller forskjellige, så takker jeg på forhånd Eller om mine ideer hørest greie ut å bygge på, så kom gjerne med tips til videre komponenter.
    Takker på forhånd

Lars T.
    Hei hei og velkommen til avforum. Det blir litt vanskelig å anbefale noe når du ikke sier noe om budsjett, men går ut ifra cm 9 som du ser på som alternativ til fronter. Nå vet jeg heller ikke hvordan type lyd du liker. cm 9 og tilsvarende surround høyttalere er en meget god pakke. B&W har jo en meget god mellomtone.

Jeg ville i den prisklassen også sett på klipsch reference serien, med f.es rf 63 i front. Klipsch slår det meste til anstendig pris ned i støvlene når det gjelder film. De har en veldig dynamisk og kul spillestil på musikk og, men er ikke like "korrekte" som b&w.

Hvis du absolutt vil ha flee kanaler enn 7 er i grunn ikke dette noe hokus pokus. Mange produsenter har i dag 9 kanals receivere hvor du har de 7 vanlige kanalene pluss to i høyden eller bredden i front. Noen har også 11(Yamaha z11), da er det høydekanaler også bak. Denne koster da også 50000+kr. Onkyo har mange gode priser på sine 9 kanalere nå(1007,3007 og 5007) Disse får du fra rett over 10000kr(1007). Pioner har så vidt jeg vet ikke noe 9 kanalere enda bortsett fra susano(10 kanaler) i samme prisklasse som z11.
    Jeg er i allefall ingen stor fan av pioneer, men det er jo smak og behag.

Om du kan si litt mer om hvordan musikk du hører på, design interesse osv. vil det bli litt lettere for oss å hjelpe deg videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for velkomsten Jeg er ute etter å spre balansert vellyd i ett rom på 20-25kvadratmeter, dette er ett nybygg, så det er mange muligheter for å bygge det opp etter tips ifra dere

Takker for alle tips så langt, skal ta en titt på Klipsch Reference også.

Hva om budsjettet er opptil 100000, eller 100000 og oppover,hva ville du anbefalt da?

Jeg liker det meste, men hører mest på Rock Designmessig kan jeg tenke meg 4 høytallere bak, 4 i front og muligens 3 eller 4 suber med passelig mellomrom, for virkelig å spre lyden i rommet.
    Er det mulig å legge til høytallere i taket også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Yamaha Z11 så vil du ha mulighet til det.
    Da får du de 2 vanlige front HT + de 2 presence kanalene oppunder taket eller ved siden av fronter + senter høyttaler.
    Bak får du de vanlige bak høyttalerne +2 presence HT oppunder taket bak, du får også 2 side surround høyttalere.
    Z11 har 2 utganger for sub og dette signalet kan du lett splitte opp til 4 ganger så du kan ha 2 suber forran og 2 bak feks.

Har du råd er det vel bare og kline til med en Z11, den går vel for og være verdens råeste hjemmekinoreceiver
    Hvis du ser på en av hjemmekinoene som er lagt ut her på forumet,(tror det er stapedius) så ser du der hvordan det blir med presence forran og bak.Ligger langt opp under "min hjemmekino" fanen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips,Strapedius har ett fantastisk system
    Jeg tror jeg får ta det litt pø om pø, siden jeg ikke er lottomillionær

Hvordan hørest dette oppsettet ut?
    Yamaha Z11
    4xB & W CM9 i front
    PSB Platinum C4 i front-center eller B & W Centerhøytaller?
    PSB Imagine S i taket bak eventuelt PSB CW600 intergrert i veggen bak?
    PSB Imagine T på gulvet bak
    3 Subwoofere bak(1 på hver side av sofaen+1 som står 1 eller 2 meter unna de andre, nærmere hjørnet på veggen)+1 fremme?
    Eller 2 Subwoofere bak som står på hver side av sofaen og 2 fremme?
    Eller ville dere gått for B & W på alt?Og hva slags subwoofere anbefaler dere, som spiller både rent og har godt trykk når det trengs?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips,Strapedius har ett fantastisk system
    Jeg tror jeg får ta det litt pø om pø, siden jeg ikke er lottomillionær

Hvordan hørest dette oppsettet ut?
    Yamaha Z11
    4xB & W CM9 i front
    PSB Platinum C4 i front-center eller B & W Centerhøytaller?
    PSB Imagine S i taket bak eventuelt PSB CW600 intergrert i veggen bak?
    PSB Imagine T på gulvet bak
    3 Subwoofere bak(1 på hver side av sofaen+1 som står 1 eller 2 meter unna de andre, nærmere hjørnet på veggen)+1 fremme?
    Eller 2 Subwoofere bak som står på hver side av sofaen og 2 fremme?
    Eller ville dere gått for B & W på alt?Og hva slags subwoofere anbefaler dere, som spiller både rent og har godt trykk når det trengs?
    z11 trår du ikke feil med uansett om du har råd til denne. Det har sine fordeler og kjøre alt fra ett merke, siden du får mer sammenheng i lydbildet ditt. la oss si det slik: en motorsykkel kjører fra høyre og over i venstre side av skjermen din. Den høres ut som en r sykkel på høyre siden, en moped i midten og en r sykkel igjen på venstre siden. Dette er satt litt på spissen, men det er mye i det.

Jeg tror egentlig ikke du burde satse på 4 stk front høyttalere(cm9). Det er ingen lydformater som støtter dette. Vi har jo wide kanalene til Onkyo f.eks, men da er det såpass mye mindre informasjon til de ytterste kanalene at du like gjerne kan kjøre med cm 5. Om du vil ha lyd rundt deg, burde du se på dipole høyttalere som sprer 180 grader.

Om film og rocke musikk er din greie vil jeg igjenn presisere at du kommer langt bedre ut med klipsch! Et foreslått system:

Front: rf83 (ca23000kr)
    center: rc64 (ca 9000kr)
    surround: 2 par rs62(ca10000pr par) disse er dipole.
    presence: 2 par rs52(ca6000pr par) dipole.
    Subber: svs for DYP bass eller Klipsch for bedre musikk og god film bass.

Dette blir en del kr, men regn med i allefall 10-15% rabatt på et helt system.

z11 kan dra dette, men effekt på i allefall fronter anbefales=)

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

Håper dette var til noe hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, det hørest jo fornuftig ut, å kjøre på samme systemet, har bare en forkjærlighet for PSB bakhøytallere

Jeg har nå ett 14år gammel sorroundsystem, uten center og sub:
    Pioneer Receiver/Forsterker, husker ikke modellen
    Technics SBM-1000
    PSB Alpha
    Gir fremdeles meget bra lyd etter mine ører, men vil ha ett nytt system.

Jeg har da to komplette anlegg å vurdere, men tar gjerne imot tips fremdeles, spesielt til Suber, mulig jeg venter litt med de

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subber kan være ganske vanskelig å få til, og jeg har ikke så mye erfaring med det, så her er det nok andre som kan hjelpe bedre=)

Psb er flotte ht, men jeg liker i allefall å ha et likt oppsett. bakhøyttalere er da også der du vil merke det minst om du har annet fabrikat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så langt hvilke suber anbefaler dere?3-4 av samme produsent eller 3-4 ulike?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så langt hvilke suber anbefaler dere?3-4 av samme produsent eller 3-4 ulike?
    Hvis du skal ha bra lyd både på film og Surround, ville jeg heller ha sjekka ut En surroundreceiver til 10-15K og en god integrert med prosessorinngang. Feks. Hegel H200 som du nå kan få til 23K inkludert DAC'en som har fått en masse skryt!
    Du havner i sånn ca samme prisklasse som Pioneer, men mener at du vil tjene endel på stereolyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, kan Hegel H200 drive rundt 11 høytallere?

Hva med Subwoofere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •