Test: Xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test: Xbox 360

Vet at det er nok av andre tester av dette produkte på internet,men jeg gjør det alikevel jeg (crazy) :-P

Xbox 360 - ikke core

Som en ivrig spiller er det altid morro å komme hjem fra butikken med en helt ny spill maskin.Gleden av å åpne esken med masse deler som er nydelig pakket in i plast ,og duften av ny elektronik er bare helt utrolig.

Jeg har testen xbox 360 på en LG 42PX4R
    --------------------------------------------------------------------------
    Dette følger med når du kjøper den store 360 pakken.

1: Xbox 360 consol
    2: Trådløs kontroll (med 2 stk AA baterier)
    3: Media Center fjernkontroll (med 2 stk AA baterier)
    4: 20GB hardisk
    5: Headset med microfon
    6: Netverkskabel 3m sirka
    7: Strøm tilførsel
    8: Component Kabel
    Oppkobling:
    Dette er noe hvem som helst burde klare det , ganske vanskelig å koble feil her egentlig.

Oppstart:
    Når du starter maskinen for første gang møtes du av noen spørsmål rundt temaer som Xbox live , tids sone , navn og adresse osv ....
    Dette er relativt fort gjort men vis trangen til å komme igang med å spille er for stor å du trykker bare inn en masse vilkårlig skit så er det ikke så farlig , du kan etterpå gå til settings for xboxen og kjøre hele denne prosessen på nytt.Om du har et tv eller projector som støtter HD signaler så husk å sette component kabelen til HD-tv før du starter maskinen.

Dashboard:
    Dashboarden er bygd opp av 4 fliker som har ver sin frisk og fin farge , som er nydelig å se på i HD.Og du beveger deg enkelt mellom disse ved å gå til høyre eller venstre ,enklere kan det vell ikke bli.

1: Xbox Live
    Her kan du gå inn på noe som heter Live Marketplace vor du kan laste ned demoer eller video trailere av spill og andre artige ting.Du kan åsså kjøpe frks gammle klasikere eller forskjellig materiale til de spillen du har .
    Jeg syns vel at Microsoft har vert litt vell griske når det gjelder live, til og med små bilder som du kan bruke til gamertaggen din skal de ha betalt for .Dette var bare noen av funskjonene som er på live ,det mange fler!

2: Games
    Her har du oversikt over spill du har spillt of demoer som du har lastet ned fra Live netverket, og en poeng sum som øker ettervert som du kommer vidre i spillene dine .Du kan åsså se på frks pokaler eller medaljer osv som du har vunnet etter alle de timen du har brukt forran xboxen.

3: Media
    Xbox 360 er jo mye mer en en ren spill maskin,og det er på Media fliken dette merkes.Her kan du spille av alle video filene som er lastet ned fra Live netverket,høre musiken du har rippet fra cdene dine eller fra iPoden din.Du kan åsså koble til et digital kamera eller en PSP å se på bildene dine .
    Streaming på 360 har vert mye diskutert her på forumet , vis du har en vanlig Windows XP basert pc i hjemmet dit kan du streame musik og bilder fra pcen (IKKE VIDEO)
    Men vis du har en pc med windows media center edition så kan du i tilleg til bilder og musik åsså streame video.Xbox 360 støtter kun wmv wmv-hd og mpeg-2 filer.

4: Settings
    Denne forklarer seg selv , her kan du juster xboxen din etter behov .
    Trådløs Kontroll:
    Den trådløse kontrollen er et must rett og slett , det er så vanvittig behaglig å slippe den dumme ledningen.For meg har det altid vert hunden min som har plaget meg mest når jeg spiller , det finnes jo ikke noe mere iriterende en en hund som springer forbi tven og napper ut kontakten til kontrollen akkurat i det du ligger bred rundt en sving på frks PGR.Med den nye kontrollen er dette bare gammle vonde minner som kan få de fleste til å ty til fosterstilling.Den funker akkurat som den skal ,i tilleg kan den brukes til å slå av/på consolen.*Supert*
    Fjernkontroll:
    Er vel ikke så ille mye å si om denne ,de har kansje brukt litt mye gummi på knappene. De er lissom litt for høy så når du trykker de ned så hender det at man trykker knappen enten forover eller bakover istede for ret ned .
    Men elllers en helt grei sak.
    Spilling:
    Jeg har "bare" testet Project Gotham Racing 3.
    Grafikken er jo bare helt konge,og detaljene er det heller ikke noe å si på.
    Tidliger når jeg har spilt bil spill og skjørte lit nerme vanntet fikk jeg en følelse av at jeg befant meg i et paralelt univers vor alle mensker var totalt bevegelses hemmet og laget av papp.Men når er det nye tider , vis du kjører i vanntet nå så flytter tilskuerne seg faktisk å blir lit skremt
    Det sies jo at spillene som er ute nå utnytter 1:3 av 360 sine krefter,så vordan spille vil se ut om 1 år eller to det tør jeg ikke tenke på.

+ Med Xbox 360

*Enormt bra grafik
    *Støtter Wmv-HD
    *Spillene er i HD
    *Trådløs kontrollene er konge
    *Kan vise bilder og spille musik
    *Tar alt som er av brente plater DVDR-CDR osv..
    *Bra som DVD spiller

- Med Xbox 360
    *Bråker noe helt sykt når man spiller spill fra dvd.
    *Støtter så få video formater
    *Må ha MCE for å streame video
    *Må IKKE røres når du spiller

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Divx/Xvid

xvid/divx burde bli støttet over streaming på denne boxen. Men det kommer kanskje senere.. MS vil jo helst at vi bruker WMV .
    Og støyen syns jeg er overdreven, greit nok, det suser godt, men med normal lydstyrke på spill, og at du ikke sitter 1 meter unna boxen, så er ikke dette noe problem syns jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan bruker jeg kontrollen til og slå den av?
    På får jeg til men ikke av. av med fjernkontroll går også bra, emn hvordan av med spill-kontrollen?

Newcomer Catch-22 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er i dashen så holder du den ring of life knappen på kontrollen inne en stund så kommer det opp en sak på høyre side.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Catch-22
    Når du er i dashen så holder du den ring of life knappen på kontrollen inne en stund så kommer det opp en sak på høyre side.
    Det trickset fungerer forøvrig uansett hva du gjør. Trenger nødvendigvis ikke å være i dashboard, men midt i et spill f.eks.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Catch-22
    Oppkobling:
    Dette er noe hvem som helst burde klare det , ganske vanskelig å koble feil her egentlig.

*Bråker noe helt sykt når man spiller spill fra dvd.
    Kan jo være verdt å ta med at selve komponentkabelpluggen som går i konsollen har en liten bryter som definerer HDTV eller SDTV.

Bråker sinnsykt fra DVD er varierende.
    PGR3 høres ut som et helikopter. Kameo derimot er langt mer stille og ikke særlig støy å påpeke.

Har merket mange debatter der noen påstår at DVD-rom bråker, og andre sier den ikke er så gale.
    Ofte viser de debattene at de som snakker om støy har PGR3 som "sitt" spill, mens de som påstår den er stille har ikke testet PGR3.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, varierer litt ifra spill til spill men synes denne bråkingen er sterkt overreagert!
    De som sier "jamen PS2 bråker jo nesten ingen ting", nei så har ikke PS2 en 3 kjerne prosessor, et over gjennomsnittet anstendig skjermkort og harddisk heller ;-)

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbox 360 sin grafikkbrikke= ATI X1900 serien som kommer i januar-februar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men helt seriøst, hvordan kan man lage en + og - liste uten å nevne den gigantiske strømadapteren?
    Siterer ign på den: ca 1000 ganger større enn jordkloden. Helt utrolig at ms får til noe sånt.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett den strømadapteren, og jeg kan ikke si at jeg ser det helt store problemet med den.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ikke jeg heller.
    Er vel stort sett litt større enn en adapter man finner til hvilken som helst bærbar pc uten at folk skriker av den grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrollen

Lurer på en ting når det gjelder den trådløse kontrollen til xbox 360, ser den går på AA-batterier, er det mulighet å få ladet de når du ikke bruker xboxen? ser for meg det er et mas å bytte batterier "hele" tiden...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du kan enten lade de mens du spiller via en såkalt Play'n'Charge kabel, eller ha en seperat batterilader du legger batteriene i før neste gang du skal spille.

Nå må jeg få arrestere deg på å bytte batterier "hele tiden".
    Jeg kjøpte XBox360 2. desember. Den er nå spilt på totalt i ca 60-70 timer og jeg bruker fortsatt sett nr 2 med batterier.
    Vil anta varigheten på batterier er i sjiktet 40-50 timer spilling.
    Med 2 timer spilling HVER dag blir det batteribytte etter ca 25 dager.
    Vet ikke om det er verdt det en gang å styre med ledning til kontroller, klattlading osv når det tar 15 sekunder å bytte batteri den ene dagen i måneden behovet melder seg.
    Man får jo 12-pack Duracell-batterier til 60 spenn, og det blir en månedskostnad på 10,- i batterier og en pakke varer i et halvt år.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et spørsmål; er det kabel for digital lyd med i pakken, eller må dette kjøpes separat?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpes separat.
    Optisk kabel.

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det egentlig satt

noe dato for når x-box 360 kommer med nettleser og HD DVD??
    Har lest litt om forskjellige lanserngs datoer,men fortsatt ikke helt klok..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nettleser vet jeg ikke, men HD-DVD er vel fortsatt ikke bekreftet og kun på ryktestadiet.
    Det verserte både rykter om en versjon 2.0 av 360 med HD-DVD, og rykter om å kunne kjøre ekstern HD-DVD addon.
    Så vidt meg bekjent er ingen av disse tingene bekreftet, men kun spekulasjoner.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra test dette,
    Følger det med fjernkontroll i den premium pakken ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Bra test dette,
    Følger det med fjernkontroll i den premium pakken ?
    Nope, det gjør det nok ikke, desverre. Men den er ikke så dyr da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, den har en fin pris. ble jo overlykkelig over at det var wireless kontroll jeg.
    Så ikke det når jeg bestilte.

Blir jo fort noen kr i ekstra utstyr gitt, med wii,fjernkontroll, ekstra kontroller. men hva gjør man ikke for å fylle fritiden og tømme konton.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •