RedEye Dock/Remote

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RedEye Dock/Remote

Hvor lenge har du ønsket å kvitte deg med alle fjernkontrollene du har liggende? Om du ikke allerede har funnet deg, eller i det minste prøvd å finne deg en løsning på dette, kan det jo hende at RedEye vil være svaret på dine bønner?

Først og fremst vil jeg fortelle litt om hva RedEye Dock er. Det er rett og slett en type universal fjernkontroll som kan benyttes til å styre lyd/bilde-anlegg i flere rom. Det kreves at du stiller med trådløst nett i hjemmet, samt en Apple Ipod Touch/Iphone/Ipad. Man laster så ned en gratis applikasjon fra appstore ved navn "RedEye", innstallerer den på den av de apple-produktene du har, og presto: Full kontroll over hele anlegget, uten å være avhengig av fem fjernkontroller, samt at det ikke lengre er nødvendig å peke på produktet du ønsker å styre. Eller i alle fall er det slik det skal være i teorien...

Dag 1 med RedEye:
    Litt spent på hva det er jeg går i møte pakker jeg pent opp min nye dockingsasjon. Den minner først og fremst om en type IR-blaster av utseendet. Den tilhørende applikasjonen finner jeg raskt, og får den på plass i min eldre Iphone 3G. For å få kontakt med dockingen, må man velge bort det nettverket iphonen er tilkoblet, og velge det nye nettverket som dockingen skaper. Så er vi igang. Det følger med en enkel guide med 5 enkle trinn for å kunne ta produktet i bruk. Disse følges til punkt og prikke. Men det dukes raskt opp til problemer. Punkt 3 ber deg nemlig om å sette opp produktet mot din trådløse router. Høres kanskje ikke så vanskelig ut, men det skal vise seg å være temmelig vrient. Etter at man har lagt til RedEye-produktet på nettverket mitt, så forsvinner den fra all software. Vipper raskt frem routerens verktøy-side (i mangel av noe bedre ord) og kikker over de aktive DHCP-klientene for å se om den kan ha dukket opp der. Nei, det har den ikke. Jaja - hva gjør man så? Vi resetter dockingen. Etter å ha flyttet iphonen over til RedEye-nettverket igjen så finner jeg den på nytt. Forsøk 2 gjør at jeg nå får den over på nettverket i heimen. Jess, da er vi igang! Skal bli deilig å legge alle de tre fjernkontrollene mine dypt nede i en eller annen skuff, for så å glemme rotet de utgjorde på stue-bordet!

Neste trinn er å lære opp RedEye-dockingen til å styre de produktene jeg har.

Produkter som brukes i denne testen er:
    TV: Toshiba Regza 40XF355
    TV-Tuner: Canal Digital kabel-tv PVR (Sagem)
    Forsterker: Nad C350

Først velger jeg hva slags produkt-type jeg skal legge inn: TV, deretter merke; Toshiba. Dette går bra tenker jeg. Så legger jeg inn det jeg vil at produktet skal hete i applikasjonen. Kanskje man har en Samsung BDP1600 blu-ray-spiller stående, og da er det lettere at det står Blu-Ray, i stedet for produkt-navnet. I alle fall om flere i husstanden skal kunne skjønne hva som er hva. Etter dette er på plass vil RedEye gjerne ha modell-navn. Jeg taster gledelig inn, og får så opp en melding om at den laster inn passende koder. Hepp, hepp dette går strøkent. Så kommer det opp en liste over ca 20 forskjellige passende kode-sett. Her starter hode-bryet. Omtrent alle 20 kode-settene har power-knappen som test-knapp. Problemet er bare at 19 av de 20 kodesettene`s power-knapp får TV-apparatet mitt til å reagere. Hvordan skal en vite hvilken som passer mitt apparat best? Her ser det ut til at prøv-og-feil-metoden er eneste alternativ. Etter en times-tid har jeg fortsatt ikke funnet noe passende kodesett til hverken TV, forsterker eller kabel-tv tuner. Jeg har kommet så langt som at jeg kan justere volum på TV, samt endre kanal på tuneren. Av/På-bryter fungerer også på alle apparatene. Etter dette finner jeg ut at det er mulig å legge inn signalene manuelt, ved å peke dine gamle fjernkontroller mot dockingen. Det reddet muligens kvelden, men trøttheten var meget påfallende, og bestemte meg for å se på den igjen neste kveld.

Dag 2 med RedEye:
    Kveldens mål: Legge inn alle IR-koder jeg trenger fra orginale fjernkontroller. Det viser seg at det ikke finnes noen åpenlys metode for å starte på scratch med å legge inn egne koder. Du må tilsynelatende velge et kodesett, for så å "finpusse" det. Etter slitet fra dagen før, bestemmer jeg meg raskt for å droppe å lete etter passende sett. Jeg tar bare et, og legger inn alt selv. Det kjedelige da er at du må slette alle upassende IR-koder. TV-apparatet mitt har eksempelvis ikke bruk for eject eller play (tydeligvis var kodesettet jeg valgte et som tilhørte en TV med innebygget DVD-spiller) Etter ca en times tid er alle funskjoner tilhørende de tre apparatene jeg har i stua på plass. Pussig forøvrig at det ikke finnes noen koder for vanlige stereo-forsterkere. Nærmeste man kommer er faktisk A/V-Receivere. Noe som gjorde at nesten alle forslag til knapper måtte slettes. Vel , vel. Nå virker alle produktene hver for seg, og jeg begynner å dra på smilebåndet. Dette ser jo ut til å gå fint. Riktignok synes jeg det har tatt meg lang tid å komme hit, men pytt pytt. Det neste jeg vil gjøre er å legge inn aktiviteter. Det jeg mener med det er at jeg ønsker å legge inn en knapp (macro) ved navn "Se På TV" slik at hvem som helst kan trykke på denne ene knappen for å starte opp alle nødvendige bokser, samt velge riktig inngang, slik at du kan starte TV-tittingen med ett tastetrykk. Dette er også noe RedEye stolt viser frem i sin video av produktet. Men her svarer min RedEye med å falle ut av nettverket, og ikke dukke opp igjen. Jeg går raskt lei, og finner ut at det er leggetid i stedet.

Dag 3 med RedEye:
    Mål for dagen: få dockingen tilbake på nett, og konfigurer alle nødvendige macroer/aktiviteter. Kjører på nytt resetting av docking-stasjon for å få kontakt med den igjen. Etter å ha fulgt hele smørbrød-listen med 12 punkter på Thinkflood/RedEye`s hjemmesider for nettverks-problemer finner jeg likesågodt ut at det er greit å gi opp. Jeg har nå prøvd 2 forskjellige routere, og mer eller mindre tullet til det meste av innstillinger jeg kan i routernes menyer. Jeg finner så ut at det er mulig å la RedEye stå som eget nettverk, og droppe å flytte den over til annen trådløs router. Jeg tror jeg vet hva som er grunnen til at den ikke vil over på nettverket mitt, men går ikke inn på detaljer her, da denne testen allerede begynner å dra ut. Men, nå er jeg altså klar for å legge inn aktiviteter. Her virker det som om RedEye har gjort jobben sin. Å sette opp dette går raskt, og mer eller mindre som en drøm. Det skal sies at Bambi på isen er mere stabil enn nettverket til RedEye her i huset, men det kan ha noe med at jeg har mye annet trådløst dill som forstyrrer. Bestemmer meg for å følge opp dette med å få den flyttet over på hjemmenettverket etter hvert.

Nå virker "Se på TV"-aktiviteten! This is good news. Bruker resten av kvelden på å teste ut funskjoner på aktivitetene mine, og finpusse hvor og hvilke knapper som skal være synlig. Her også har RedEye fått det til. Enkelt og ryddig oppsett. Drag and drop av knapper og ellers bare velstand. Sliter fortsatt med litt ustabilt nettverk, slik at applikasjonen stopper et par ganger. Men ikke mer enn at det er middels irritabelt. Det gikk som regel ikke galt før jeg hadde laget flere endringer, noe som gjorde at jeg måtte starte på nytt. Fant derfor ut at det holdt med et par endringer om gangen, før jeg gikk tilbake til fjernkontroll-funksjonen for å prøve dem. Natta faller på, og jeg bestemmer meg for å plukke opp tråden igjen dagen etter.

Dag 4 med RedEye:
    I dag må alt på plass. Det skal ikke være nødvendig med 4 kvelder for å få satt igang slikt utstyr. Jeg har tidligere jobbet en del med Logitech universl-fjernkontroller. Og de har jeg stort sett fått 100% på plass etter et par timers jobb. Stort sett får man til de første 90%-ene på 20 min, og så bruker man et par timer på å finjustere alt for å bli 110% fornøyd.

Etter litt videre knot med RedEye ser det endelig ut til at alt virker. Det er forholdsvis enkelt å bruke, samt at å legge dette inn på samboerens Iphone gikk som en drøm. Det var bare å laste ned applikasjonen og starte den. Så fant den alt jeg hadde lagt inn av seg selv. Så har man flere styrings-enheter i hjemmet er det ikke noe problem å "klone" all info over til disse. Men! Det er fortsatt ustabilt nettverk ute å går. Kommer du hjem og skal se noe på TV umiddelbart er det fortsatt lettere å bruke orginal-kontrollene (eller en Logitech) Jeg har i alle fall ikke tid til å vente på at fjernkontrollen min skal "finne" dockingen på nettverket til enhver tid. Sitter du og ser på TV kan du også oppleve midt i switchingen at fjernkontrollen faller ut, og bruker 10-15 sek på å komme seg igjen. Dette kan by på ytterligere irritasjoner. Det virker heldigvis hakket bedre på Iphone 3GS. Raskere respons, og mindre dropouts. Men desverre hender det forstatt.

Konklusjon:
    Konseptet i seg selv er genialt. Har du tre slike dockinger til tre forskjellige anlegg i hjemmet, har du på en måte en multiroms-løsning. Man velger bare "stue" for å styre lyd/bilde-systemet du har i nevnte rom, og så er man i gang. Selv bestemor skal klare å trykke på èn knapp ved navn "Se på TV". Problemet kommer bare frem når den plutselig faller ut. Dette skjer også for ofte til at jeg kan anbefale denne som den daglig-dagse måten å styre ditt lyd/bilde-oppsett. Hadde RedEye klart å fjerne disse barnesykdommene, samt herme Logitech i hvordan man legger til et spesifikt produkt i softwaren sin, så ville jeg gitt produktet en vesentlig høyere score enn jeg gjør nå.

"Terningkast" på en skala fra 1-10:

Verdi for pengene: 5
    Brukervennlighet: 5
    Stabilitet: 2
    Samlet vurdering:4

NB: Det skal vel også bemerkes at man nok kan installere dette i heimen uten å møte på noen av disse nettverks-problemene som jeg har hatt/har. Gjør man det, så sitter man sikkert igjen med en litt bedre følelse av produktet enn det jeg gjør nå.s
    Sist endret av Administrator_Asia; 10-08-2013 kl 14:12

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akuratt skaffet meg en slik idag, setter den opp i kveld. Spent på hvordan den funker! .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dem samme problemene med nettverk og at den tidvis ikke vil sende kommandoer.

Konseptet er i utgangspunktet genialt, men det hjelper lite når den ikke er stabil nok.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Jeg har dem samme problemene med nettverk og at den tidvis ikke vil sende kommandoer.

Konseptet er i utgangspunktet genialt, men det hjelper lite når den ikke er stabil nok.
    Det er samme opplevelsen som jeg sitter igjen med mao. Det finnes som nevnt en smørbrød-liste med 12 punkter som du kan gå igjennom for å finne løsning. For om du løser nettverks-problemene, så er man i mål :-)

Network Troubleshooting – RedEye Support

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har akuratt skaffet meg en slik idag, setter den opp i kveld. Spent på hvordan den funker! .
    Krysser fingrene for at du styrer unna nettverks-problemer :-)

Tips: Det står en klistrelapp oppå produktet om at man bør ha iphone i flymodus når man oppdaterer software ved førstegangs-bruk. Det burde ikke stått som en oppfordring. Heller som et krav :P Gikk dårlig uten å gjøre det for å si det slik

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som har erfart de samme problemene med ustabilt nettverk?
    Dette må jo være ett stort minus, håper dette er noe de tar tak i vis det er ett kjent problem.

håper flere kommer med tilbakemeldinger ang produktet!

Bra omtale foresten! jeg krysser fingrene for at det er du som har nettverks problemer og ikke RedEye

Stian

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Bra omtale foresten! jeg krysser fingrene for at det er du som har nettverks problemer og ikke RedEye
    Stian
    Det krysser jeg også fingrene for :P Om det skulle være noe RedEye kan gjøre ved det, så vedder jeg på at det sitter noen skarpe hjerner et sted og fikser på det as we speak :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Det er samme opplevelsen som jeg sitter igjen med mao. Det finnes som nevnt en smørbrød-liste med 12 punkter som du kan gå igjennom for å finne løsning. For om du løser nettverks-problemene, så er man i mål :-)

Network Troubleshooting – RedEye Support
    Takk for linken, forøverig var jeg i kontakt med kundeservice hos Thinkflood.
    Her er svaret fra dem på mine problemer:

Hi Andre,

Great, thanks for the extra info. Is there anything in your home that could be causing wireless interference, like a 2.4GHz cordless phone or multiple routers near the RedEye? If so, that could be causing the network timeouts. However, you could also try rebooting your router to see if that helps.

If that does not solve the problem, we can do a hard reset of your RedEye. This will roll back the software version and reset the unit to ad hoc, so when you join it again you should see the software update automatically. This should not erase any of your configuration, but to be safe if you'd like to backup your configuration through a browser I've included those instructions below.

To backup your configuration:
    From a computer on the same network as the RedEye unit, open a browser:
    1. Go to the RedEye base station's home page. The URL looks like this:

http://redeye_[serialnumber].local/

where [serialnumber] is the serial number printed on the bottom of the unit. For example, mine is this:
    http://redeye_xxxxx-xxxxxx.local/
    *** If you are using a PC with Windows you can try to type RedEye's IP address instead of the URL above. RedEye's IP address can be found within the application in setup menu under your network details. You'll tap setup, your RedEye room, the network row, and then hit the blue arrow next to the selected network to get the unit's IP address.*

2. Next you should see link/tab towards the middle labeled Setup. From here you will want to click on "maintenance," and from there select the link "BACKUP DATA." Click this link and save the Backup_RedEye.tgz file when prompted.

In order to restore a backup to another unit, or this unit, all you have to do is return to this page and use the "Restore Data" link instead of "Backup Data."

To do a hard reset:
    1. Unplug the RedEye from wall power
    2. Using a paperclip, press and hold the reset button
    3. While continuing to hold the reset button, plug the unit back into power
    4. Continue holding the reset button until the blue lights flash - about 20-30 seconds

After you do the hard reset, the unit will reboot to the RedEye ad hoc network. When you join that network and open the App, let it sit and you should see a software update begin. When that is finished your unit may drop out of the Rooms list, in which case you'll want to close the App, rejoin the RedEye network and open it up again to see your room. This should solve your timeout issues. If it does not please let me know.

Regards,
    Sarah

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette viste seg å bli et "farlig" produkt for meg... testet litt. Lyngdorf er ikke i listen over allerede lagrede produsenter .

Uansett, kan lære den opp.. prøvde med volum opp.. så ned... den tok imot og godtok det, men det skjedde fint lite når jeg testet dette med ipod'en.. MEN plutselig dudra Lyngdorfen min ifra 55 (som er normal opsptarts volum) og opp til MAX 99.9 :S. Heldigvis er den gaina relativt lavt uansett, og at jeg har en rimelig kraftig forsterker (Parasound A21), så det gikk bra med Helicon 800mk2.

Produktet er pakket ned og klar for å leveres inn igjen .

IDE'en: 10
    Utfølelse for dem med litt "unormal" elektronikk: 1 .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min RedEye for 2 dager siden og den funker MEGET bra! Har ikke hatt noen nettverksproblemer, og den kjører stabilt. Fikk satt den opp på en dag, men måtte etter hvert ty til instruksjonsvideoer på hjemmesiden.

Kveldens mål: Legge inn alle IR-koder jeg trenger fra orginale fjernkontroller. Det viser seg at det ikke finnes noen åpenlys metode for å starte på scratch med å legge inn egne koder. Du må tilsynelatende velge et kodesett, for så å "finpusse" det.
    Du har nok bommet litt her. Dette gikk veldig greit for meg. Konfigurerte samtlige av mine koder manuelt (projektor, receiver, Blu-ray, og effektforsterker) og lagde alt fra scratch.
    For å få til dette må du; når du har søkt etter koder, IKKE "merke av" noen kodesett ved å teste de, men bare trykke save med en gang. Da laster den ikke ned noen koder, og du kan lage alt fra scratch

Jeg har et lite problem med å få skrudd av projektoren min. Må da trykke 2 ganger på avknappen, men dette funker ikke over RedEye. Noen som har erfaringer med dette, eller har en idé om hvordan jeg kan få det til?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt ut ca en uke med Red-eye. Problemet foruten nettverksproblemet som jeg også opplevde var bla. at jeg bruker "Remote" for å styre Itunes. - Bytter du låt og vil dempe volumet litt må du ut av "remote for itunes" og inn i red eye og innen du har fått kontakt og endret volumet er du allerede 20 sekunder inn i den nye sangen. Og hva gjør du hvis du får en telefon og ønsker å skru ned lyden litt før du svarer?

Hvis dette skal fungere bør man belage seg på at iphonen/ipoden din er 100% dedikert til oppgaven som fjernkontroll. Du bør også la telefonen/ipoden og programmet stå på hele tiden hvis du skal ha rask tilgang til "fjernkontrollen", noe som tapper batteriet ditt raskt hvis du ikke har dokken i armlengdes avstand fra sofaen og tilfeldigvis også riktig prassert i forhold til hvor komponentene står.

Jeg hadde en red eye som jeg kjøpte fra USA før den kom til Norge. Opplevde at wifi sluttet å virke etter en måneds tid. Dette oppdaget jeg først da jeg skulle selge den på finn og skulle bare teste at alt var i orden før jeg sendte den avgårde.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Takk for linken, forøverig var jeg i kontakt med kundeservice hos Thinkflood.
    Her er svaret fra dem på mine problemer:
    Har prøvd resettingen et par ganger selv. Men uten hell. Tror grunnen til min ustabilitet her må være andre trådløse ting rundt 2,4Ghz. Skal prøve å bytte frekvenser på ting her etter hvert. Ble bare en virkelig drøy jobb-uke jeg gikk inn i her :P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette viste seg å bli et "farlig" produkt for meg... testet litt. Lyngdorf er ikke i listen over allerede lagrede produsenter .

Uansett, kan lære den opp.. prøvde med volum opp.. så ned... den tok imot og godtok det, men det skjedde fint lite når jeg testet dette med ipod'en.. MEN plutselig dudra Lyngdorfen min ifra 55 (som er normal opsptarts volum) og opp til MAX 99.9 :S. Heldigvis er den gaina relativt lavt uansett, og at jeg har en rimelig kraftig forsterker (Parasound A21), så det gikk bra med Helicon 800mk2.

Produktet er pakket ned og klar for å leveres inn igjen .

IDE'en: 10
    Utfølelse for dem med litt "unormal" elektronikk: 1 .
    Man kan heldigvis legge inn egne IR-koder her da :P Så du kan jo legge inn "korte" trykk på volum i stedet for lange. Om du skjønner hva jeg mener. Så bør du styre unna slike ting. Men om du allerede har returnert den, så spiller det jo ingen rolle :P

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    Du har nok bommet litt her. Dette gikk veldig greit for meg. Konfigurerte samtlige av mine koder manuelt (projektor, receiver, Blu-ray, og effektforsterker) og lagde alt fra scratch.
    For å få til dette må du; når du har søkt etter koder, IKKE "merke av" noen kodesett ved å teste de, men bare trykke save med en gang. Da laster den ikke ned noen koder, og du kan lage alt fra scratch

Jeg har et lite problem med å få skrudd av projektoren min. Må da trykke 2 ganger på avknappen, men dette funker ikke over RedEye. Noen som har erfaringer med dette, eller har en idé om hvordan jeg kan få det til?
    At man kunne trykke save uten å ha valgt noe kodesett tenkte jeg ikke på i det hele tatt :P Det gjør jo biffen litt lettere. Ikke det at det endrer hele mitt syn på produktet, men et lite løft gir det

Det høres ut som om av-knappen på fjernkontrollen din sender ut 2 forskjellige IR-signaler på samme knapp om man trykker på den igjen. Da kan du løse det ved å legge inn 2 knapper på RedEye. Kan godt bruke on/off-logoen to ganger ovenfor hverandre bare. Har gjort dette med flere Logitech-kontroller med hell :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg holdt ut ca en uke med Red-eye. Problemet foruten nettverksproblemet som jeg også opplevde var bla. at jeg bruker "Remote" for å styre Itunes. - Bytter du låt og vil dempe volumet litt må du ut av "remote for itunes" og inn i red eye og innen du har fått kontakt og endret volumet er du allerede 20 sekunder inn i den nye sangen. Og hva gjør du hvis du får en telefon og ønsker å skru ned lyden litt før du svarer?

Hvis dette skal fungere bør man belage seg på at iphonen/ipoden din er 100% dedikert til oppgaven som fjernkontroll. Du bør også la telefonen/ipoden og programmet stå på hele tiden hvis du skal ha rask tilgang til "fjernkontrollen", noe som tapper batteriet ditt raskt hvis du ikke har dokken i armlengdes avstand fra sofaen og tilfeldigvis også riktig prassert i forhold til hvor komponentene står.

Jeg hadde en red eye som jeg kjøpte fra USA før den kom til Norge. Opplevde at wifi sluttet å virke etter en måneds tid. Dette oppdaget jeg først da jeg skulle selge den på finn og skulle bare teste at alt var i orden før jeg sendte den avgårde.
    Om man har et nyere OS på iphone så bør en bruke vesentlig mindre enn 20 sek på å skifte da. Kan jo evt ha to programmer åpne samtidig, og switche mellom. Det bør vel gå relativt raskt. Men skjønner hva du mener her. Jeg har gammelt OS på min Iphone, og bruker fort en del sekunder på å skifte mellom eksempelvis Sonos-app og RedEye-app. Må jo inn på RedEye for å styre "master"-volumet, så kan jeg styre resten fra Sonos i etterkant. Litt tungvint

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi-nevøen
    Om man har et nyere OS på iphone så bør en bruke vesentlig mindre enn 20 sek på å skifte da. Kan jo evt ha to programmer åpne samtidig, og switche mellom. Det bør vel gå relativt raskt. Men skjønner hva du mener her. Jeg har gammelt OS på min Iphone, og bruker fort en del sekunder på å skifte mellom eksempelvis Sonos-app og RedEye-app. Må jo inn på RedEye for å styre "master"-volumet, så kan jeg styre resten fra Sonos i etterkant. Litt tungvint
    Hadde ikke fått med meg at multitasking hadde blitt mulig på iPhone enda...
    Det smarteste hadde uansett vært om redeye kunne overstyre volumklappene på siden av telefonen og bruke dem til mv. Flere andre programmer kan overstyre disse.

Går det an å skru av skjemen på iphone uten at telefonen går i standby og mister wifi forbindelsen?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Går det an å skru av skjemen på iphone uten at telefonen går i standby og mister wifi forbindelsen?
    Ikke det jeg vet, faktisk. Men er ingen Apple-geek, desverre. Så skal ikke si noe for sikkert :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne enheten, og får dessverre problemer...

Når jeg starter opp programmet (har installert redeye fra appstore) så begynner den å oppdatere software på enheten. Går gjennom step 1 og step 2, men ås slutter den og jeg får først denne meldingen:

Update Recommended
    We strongly recomend that you update your redeye device software before continuing to use this application.
    OK

Jeg trykker OK og får denne:

Software Update Failed
    The RedEye device software dailed to update. Please restart your RedEye unit and try again.
    OK

Jeg har prøvd i både flymodus og uten flymodus, jeg har skrudd enheten av og på flere ganger. Jeg har prøvd å holde inne reset-knappen inne 10 sekunder slik at den blinker. Jeg har prøvd å gjøre det mens den er i dockingen og uten dockingen.
    Jeg har også prøvd med både en iphone 3gs og en nyere ipod.

Får ikke stilt inn noe, denne prosessen med å prøve å oppdatere software går i loop...

Prøver jeg å koble til enheten så spretter jeg bare ut av programmet og havner i startskjermen til apple med alle apps...

Noen med samme problem?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •