"Wi-Fi"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 106

Tråd: "Wi-Fi"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Wi-Fi"

Når det gjelder det meste innen AV har jeg ikke så mye å bidra med, jeg er en for det meste lykkelig og uvitende bruker. Derfor har jeg ikke allverden å bidra med av teknisk innsikt når det kommer til lyd og bilde. Derimot har jeg en viss peiling på nettverk, jeg jobber som uavhengig konsulent innen nettverk og sikkerhet, og tidvis som instruktør (holder Cisco-kurs om det betyr noe for noen). For å gi litt tilbake for all den kunnskapen jeg har tenkt å snylte på når vi nå bygger nytt hus med opp til flere tilhørende AV-prosjekt tenkte jeg at jeg kan ”gi litt tilbake” med å lage en liten guide for trådløst.

Kablet nettverk er bedre enn trådløst på alle måter, bortsett fra mobiliteten man får med trådløst (og kabelstrekket med tilhørende hull i veggen man sparer seg for). Om det er et alternativ å legge kabler er det med andre ord praktisk talt alltid bedre. Dersom det IKKE er et alternativ med kablet, får man gjøre det beste ut av det med trådløst, og det kan forhåpentligvis denne guiden hjelpe til med (etterhvert).

Jeg ser for meg en del forskjellige temaer, og skal se om jeg ikke kan svare på andre ting om ønskelig også.

Temaer jeg kommer til å legge ut poster på:

1) Generelt om trådløst. Know your enemy!

2) Forskjeller på radiostandardene (802.11a, 802.11b, 802.11g og den relativt nye 802.11n). Spekteret er som fra en skikkelig hjemmekino til en svart-hvitt reise-tv der man bare får inn NRK1 på godværsdager (og ikke noe annet, er ikke tapet av NRK1 på uværsdagene som er problemet). Kanskje bør du oppgradere, kanskje kan vi tyne litt mer ut av det du allerede har.