"Wi-Fi" - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 106 av 106

Tråd: "Wi-Fi"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rolfrander
    Hei,

hos meg har jeg en slik arkitektur (altså bygningsarkitektur, ikke nettverksarkitektur) samt tetthet av g-nett i lokalmiljøet at jeg tror jeg bør ha flere aksesspunkt rundt i huset for å få tilstrekkelig kapasitet. (Jeg ser for meg ett i hver etasje).

Hvordan bør dette gjøres? (Helst uten å måtte kjøpe profesjonelt utstyr...)

Eller litt mer konkrete spørsmål:
    • hvis jeg har flere aksesspunkt med samme SSID, vil klientene håndtere dette eller blir de forvirret? (Jeg antar alle må ha samme kryptering og samme passord for at dette skal gi mening...)
    • bør AP-ene bruke samme kanal, eller forskjellig?

hilsen rolf rander

(hvis dette har vært diskutert tidligere i tråden beklager jeg, jeg har ikke finlest alle innleggene...)
    Ja, du kan ha alle aksesspunktene med samme SSID, og med samme innstillinger vil klientene håndtere dette. Kanalvalg kommer an på hva som er ledig, men i utganspunktet bør du ha forskjellige kanaler.

Om huset er så stort (eller styrken på aksesspunktene så lav) at de som er lengst borte fra hverandre ikke ser hverandre, kan de gjerne stå på samme kanal.

Jeg ville installert InSSIDer og fått en oversikt over hvilke kanaler som er i bruk på de forskjellige stedene der du tenker å ha aksesspunkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Ja, du kan ha alle aksesspunktene med samme SSID, og med samme innstillinger vil klientene håndtere dette. Kanalvalg kommer an på hva som er ledig, men i utganspunktet bør du ha forskjellige kanaler.

Om huset er så stort (eller styrken på aksesspunktene så lav) at de som er lengst borte fra hverandre ikke ser hverandre, kan de gjerne stå på samme kanal.

Jeg ville installert InSSIDer og fått en oversikt over hvilke kanaler som er i bruk på de forskjellige stedene der du tenker å ha aksesspunkter.
    Supert, takk for tips. Jeg har tatt i bruk InSSIDer, så jeg har god oversikt over kanalene i nabolaget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rolfrander
    Supert, takk for tips. Jeg har tatt i bruk InSSIDer, så jeg har god oversikt over kanalene i nabolaget.
    Som nevnt tidligere, det er vanskelig å få en kanal helt for seg selv i tettbygde strøk. Da er det beste (utenom å gå for 802.11a eller 802.11n på 5 ghz) å finne en kanal med lite "adjacent channel interference".

Har du en eller to naboer på kanal 1, mens kanal 2-5 er tom, er det bedre å velge den enn f.eks kanal 6 er ledig, men både kanal 5 og 7 er i bruk. Du ser dette tydelig i InSSIDer, hvilke kanaler som overlapper og hvilke som ikke.

Er greit å bruke InSSIDer når man har installert aksesspunktene også, så ser men hvordan det går med overlapping etc.

Newcomer eskil_b sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trøbbel med nedlasting

jeg har en D-link DGL-4300, og den fungerer bort imot normalt med unntak av en ting. det går ikke ann å laste ned trådløst med den. (eks: hvis jeg skal foreta en programoppdatering på mac´n begynner den å søke etter nye oppdateringer, og så låser den seg etter ca 3-10 sekunder. så jeg får aldri lastet ned noe større enn en torrent fil.
    det rare er at jeg kan av og til bruke uTorrent, men der må jeg også bare gi opp av og til)

hva kan være galt?

Newcomer eskil_b sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trøbbel med nedlasting

jeg har en D-link DGL-4300, og den fungerer bort imot normalt med unntak av en ting. det går ikke ann å laste ned trådløst med den. (eks: hvis jeg skal foreta en programoppdatering på mac´n begynner den å søke etter nye oppdateringer, og så låser den seg etter ca 3-10 sekunder. så jeg får aldri lastet ned noe større enn en torrent fil.
    det rare er at jeg kan av og til bruke uTorrent, men der må jeg også bare gi opp av og til)

fikk heller ikke lagt inn dette innlegget før jeg satte i kabelen...

hva kan være galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0