"Wi-Fi" - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106

Tråd: "Wi-Fi"

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Flotte greier den inSSIDer. Her er mitt eksempel.

Vedlegg 61735

Er en del naboer der jeg bor så det ble ikke plass til alle i et bilde.
    Ser at det er tre ider som heter Viking, er de dine alle tre?
    Og en av de er på 5Mhz båndet? (som hodepine prøver å lære oss er mye bedre! )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Ser at det er tre ider som heter Viking, er de dine alle tre?
    Og en av de er på 5Mhz båndet? (som hodepine prøver å lære oss er mye bedre! )
    Ja, det har du helt rett i. Det la jeg ikke merke til, jeg studerte bare bildet som var Signal Strength-kurven uten listen.

Det ser ut til at du har to aksesspunkter, som begge sender både på 2.4 GHz og 5 GHz. Siden det ene aksesspunktet står langt unna ser vi det bare på 2.4 GHz, siden 5 GHz som nevnt har noe kortere rekkevidde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, jeg kjørte scannen igjen, og den hopper fra -50 til -55 ca...jeg brukte ikke internett veldig aktivt da, og da virker det som regel konstant...skjønte ikke hvordan jeg skal skifte kanal...og den hopper ut når jeg f.eks spiller nettspill, eller når reklamen på spotify kommer:S jeg vet, heelt på trynet, kan heller nesten ikke laste ned ting, for internetten hopper ut før det blir ferdig, når jeg kobler til med kabel funker alt fint, og når internetten hopper ut, så blir den ute til programmet jeg kjører har sluttet å prøve å bruke internett...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nadden
    hmm, jeg kjørte scannen igjen, og den hopper fra -50 til -55 ca...jeg brukte ikke internett veldig aktivt da, og da virker det som regel konstant...skjønte ikke hvordan jeg skal skifte kanal...og den hopper ut når jeg f.eks spiller nettspill, eller når reklamen på spotify kommer:S jeg vet, heelt på trynet, kan heller nesten ikke laste ned ting, for internetten hopper ut før det blir ferdig, når jeg kobler til med kabel funker alt fint, og når internetten hopper ut, så blir den ute til programmet jeg kjører har sluttet å prøve å bruke internett...
    Hvordan ser den "last seen" ut når det slutter å virke? Blir den stående på et klokkeslett eller oppdaterer den seg hele tiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg skifta på noen instillinger..siden nå kom dette opp (bildet)

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Ja, det har du helt rett i. Det la jeg ikke merke til, jeg studerte bare bildet som var Signal Strength-kurven uten listen.

Det ser ut til at du har to aksesspunkter, som begge sender både på 2.4 GHz og 5 GHz. Siden det ene aksesspunktet står langt unna ser vi det bare på 2.4 GHz, siden 5 GHz som nevnt har noe kortere rekkevidde.
    Jeg bruker primært 5GHz. Foreløbig den eneste på denne frekvensen her. 2.4 er litt busy for å si det mildt.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei "trådstarter"

Jeg leverer endel nettverksløsninger på trådløst, og da har jeg ofte brukt en teknologi som heter WDS for å sette opp flere basestasjoner som "roamer" hverandre. Dette fordi flere leiligheter og eneboliger har store problemer med å bære wifi igjennom 40cm tykke betongvegger, spesielt er dette et problem i gamle leiligheter i Oslo. Har cisco noe gode løsninger på dette?

Gjerne en løsning som ikke koster så mye mere en hva jeg leverer i dag, tre basestasjoner fordelt over tre etasjer til 2850,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hei "trådstarter"

Jeg leverer endel nettverksløsninger på trådløst, og da har jeg ofte brukt en teknologi som heter WDS for å sette opp flere basestasjoner som "roamer" hverandre. Dette fordi flere leiligheter og eneboliger har store problemer med å bære wifi igjennom 40cm tykke betongvegger, spesielt er dette et problem i gamle leiligheter i Oslo. Har cisco noe gode løsninger på dette?

Gjerne en løsning som ikke koster så mye mere en hva jeg leverer i dag, tre basestasjoner fordelt over tre etasjer til 2850,-.
    Cisco har en del "mesh"-løsninger som bruker wireless distribution system (1500-serie aksesspunkter), men det er ment for utendørs installasjoner, og de blir langt, langt, dyrere enn det du har i dag.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Hei "trådstarter"

Mener å huske at Apple sine nettverks produkter støtter WDS. 3 + 4 Airport express burde ikke overskride ditt budget med bonus ad du kan koble noen aktive høyttalere på de for litt distribuert musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cisco har en del "mesh"-løsninger som bruker wireless distribution system (1500-serie aksesspunkter), men det er ment for utendørs installasjoner, og de blir langt, langt, dyrere enn det du har i dag.
    For å presisere: De fleste (om ikke alle, men tar et forbehold om eldre/obskure modeller) støtter en form for WDS, men da blir det som repeater, og med halvering av throughput pr aksesspunkt man har i kjeden. Cisco vil selge mesh-aksesspunkter i en løsning hvor man ikke har kabling frem til hvert aksesspunkt. Mesh-aksesspunktene kan forresten også brukes innendørs, typisk i store fabrikkhaller eller terminalhaller, så det er helt noe annet enn det vi bruker i privatmarkedet.

Selv med vanlige aksesspunkt fra Cisco vil du knapt få ett aksesspunkt for prisen du har for hele løsningen din, hvor alt jeg vet er at det er WDS. Har du noe kablet utstyr hengende på de andre aksesspunktene? I så fall begynner det å ligne på det Cisco kaller "workgroup bridging".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hodepine, her er mitt resultat av networkscan... Har en dlink dir-655 router og netgear wpn311 netverkskort. Noen gode tips til instillinger jeg burde ha, tenker kanal/bånd og 802.11 mode og sånne ting:?: :lol:

Mitt netverk er det som heter "persen":-)

Vedlegg 61817

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomtenisse
    Hei hodepine, her er mitt resultat av networkscan... Har en dlink dir-655 router og netgear wpn311 netverkskort. Noen gode tips til instillinger jeg burde ha, tenker kanal/bånd og 802.11 mode og sånne ting:?: :lol:

Mitt netverk er det som heter "persen":-)

Vedlegg 61817
    For meg ser det ut som DIR-655 ruteren er 802.11n, mens kortet du har er 802.11b/g. Siden 2.4GHz båndet er stappfullt her, vil jeg anbefale å oppgradere nettverkskortet ditt til et 802.11n-kort, slik at du kan flytte over i 5 GHz båndet. Ta gjerne en scan av 5 GHz båndet også, du skifter øverst i høyre hjørne i InSSIDer, men det er "alltid" plass der.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som DIR-655 ruteren er 802.11n, mens kortet du har er 802.11b/g. Siden 2.4GHz båndet er stappfullt her, vil jeg anbefale å oppgradere nettverkskortet ditt til et 802.11n-kort, slik at du kan flytte over i 5 GHz båndet. Ta gjerne en scan av 5 GHz båndet også, du skifter øverst i høyre hjørne i InSSIDer, men det er "alltid" plass der.
    DIR-655 støtter så vidt jeg vet ikke Dual Band så da må det nok byttes aksesspunkt også. Min funker i alle fall ikke på 5Ghz

C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    DIR-655 støtter så vidt jeg vet ikke Dual Band så da må det nok byttes aksesspunkt også. Min funker i alle fall ikke på 5Ghz

C
    Ok, jeg så etter info om 2.4/5 GHz hos D-Link, men fant ikke noe. Er utrolig at man kan selge noe man kaller 802.11n uten at det er støtte for 5 GHz. Selve 802.11n standarden definerer jo at det er dual band.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En scan av 5 GHz-nettet krever et 802.11a eller 802.11n-kort, forresten, så det får du ikke gjort med 802.11g-kortet ditt. Men som nevnt, der det er 3 ikke-overlappende kanaler i 2.4 GHz båndet er det 19 ikke-overlappende kanaler i 5 GHz båndet, så har ennå til gode å se et overfylt 5 GHz bånd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for tipsan8) Blir nok oppgradering siden jeg skal prøve å få til å streame video fra første etasje og ned til kjelleren:P Jeg greide å streame sånn passe greit på 720p, men 1080 var heilt håpløst, så må nok ha noe kjappere:twisted:

Så litt rundt på dlink sine rutere og den dir-855 har dualbånd, så må vel oppgradere både ruter og kort Noen gode alternativer til dlink som er litt penere priset?:roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomtenisse
    takk for tipsan8) Blir nok oppgradering siden jeg skal prøve å få til å streame video fra første etasje og ned til kjelleren:P Jeg greide å streame sånn passe greit på 720p, men 1080 var heilt håpløst, så må nok ha noe kjappere:twisted:

Så litt rundt på dlink sine rutere og den dir-855 har dualbånd, så må vel oppgradere både ruter og kort Noen gode alternativer til dlink som er litt penere priset?:roll:
    I utgangspunktet var jeg ikke tenkt å gå inn på produkter spesifikt her, men siden det tydeligvis finnes 802.11n uten 5 GHz er det tydeligvis behov for å lage en oversikt.

Skal (ved anledning) ta for meg aksesspunktene som ligger til salgs på de største nettbutikkene og sammenligne specs på dem, så man har noe å sammenligne.

Og med penere priset mener du dyrere?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linksys sin WRT610N har både 2.4ghz og 5ghz Radio som stilles individuelt med egen ssid og alt sammen, samt gigabit switch. Jeg har en slik hjemme og det har enda ikke hatt et eneste hikk siden det ble slått på.
    Det er en fordel med to radioer siden man da kan kjøre N-standard på 5ghz og g på 2.4ghz i en fase hvor man har begge deler men likevel ønsker full ytelse.
    Merk at jeg kun bruker den som et aksesspunkt, og alt av ruting, dhcp, nating, firewall og tilsvarende funksjonalitet er slått av og ikke i bruk så langt det er mulig. På billige rælaksesspunkt som vi forbrukere oftest sitter igjen med så er det dette som oftest lager ustabilitet av typen "nappe-ut-kontakta".

Det hjelper også på feelgood'en at Linksysen har Cisco-logo, selv om det neppe finnes et snev av Cisco der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet var jeg ikke tenkt å gå inn på produkter spesifikt her, men siden det tydeligvis finnes 802.11n uten 5 GHz er det tydeligvis behov for å lage en oversikt.

Skal (ved anledning) ta for meg aksesspunktene som ligger til salgs på de største nettbutikkene og sammenligne specs på dem, så man har noe å sammenligne.

Og med penere priset mener du dyrere?
    tja, kommer vel ann på hvordan man ser på det:-D Den dlink'en er til en ~1500 spenn elns. Har da ikke sjekket priser på andre produkter da, men om man får sånne med dobber bånd til under tusenlappen og sånt, men ja detta er nok litt off topic så ikke noe stress for min del med det, kan sjekke det selv sida det som regel står på spesifikasjoner

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    802.11n (oppgitt til 150/300/600 mbit/sek): maks 35/75/140 mbit/sek

... uhm.. nå forer jeg bare accesspunktet mitt med bare en 100Mbit port, men med 40Mhz båndbredde så topper jeg GLATT 100Mbit porten ved 300Mbit trådløst rate.

Man får jo stort sett i praksis halve av oppgitt trådløsrate ved godt signal og lite forstyrrelser, så den estimaten der stemmer ikke....

Har også satt opp trådløs bridge med 2x Cisco 1252 med bare èn antenne på hver (altså ingen mimo) og med 40Mhz båndbredde så hadde jeg 100Mbit rate og 50Mbit i praksis.

Jeg skrev forøvrig en guide for flere år siden om trådløst:
    WIFI og kanaler - Forum - Hardware.no

... dette var leeenge før det var noe som het 802.11n, så den er litt utdatert, men fullt brukar dog.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •