Brukerguide: Vi lager nettkabler - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 96 av 96
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den beste strømkabelen jeg har hatt i huset,har prøvd grøftekabel,orginale kabler med forskjellige kvadrater, men convflex kabelen var noe helt for seg selv,roligere lydbilde,mørkere bakgrunn,mere detaljer.Det går an å prøve øpvc-jz-cy (ølflex-cy) mere fleksibel men den har ikke folie skjerm den fungerer ok, men ikke på høyde med convflexen.Absolutt å anbefale,kabelen leveres til grossistene av Elis elektro as Elis Elektro AS - www.eliselektro.no

counterpoint nps400 hybrid ,dynaudio,electrocompaniet,kimber monocle x,harmonic tech prosilwey mkII,denon AVC-A10SE, anthony gallo,optoma hd800x,ps3,hk avr7000 ,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solar Cable
    Dette e den eg bestilte, 3x2.5mm2, den står riktig nok kje i sortemanget hos solar men den er på lager i oslo. Trur den kostet meg 18-20m pr meter..

Sitat Opprinnelig postet av BMW-M5
    Den beste strømkabelen jeg har hatt i huset,har prøvd grøftekabel,orginale kabler med forskjellige kvadrater, men convflex kabelen var noe helt for seg selv,roligere lydbilde,mørkere bakgrunn,mere detaljer.Det går an å prøve øpvc-jz-cy (ølflex-cy) mere fleksibel men den har ikke folie skjerm den fungerer ok, men ikke på høyde med convflexen.Absolutt å anbefale,kabelen leveres til grossistene av Elis elektro as Elis Elektro AS - www.eliselektro.no

counterpoint nps400 hybrid ,dynaudio,electrocompaniet,kimber monocle x,harmonic tech prosilwey mkII,denon AVC-A10SE, anthony gallo,optoma hd800x,ps3,hk avr7000 ,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at dei er ikkje heilt like.
    Tok totalt feil på navnene..

Sitat Opprinnelig postet av BMW-M5

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger å ta en liten dråpe loddetinn på endene. Ikke alle er enige og mener at loddetinnet kan smelte mens kabelen er koblet til og forårsake kortsluttning. Jeg har slike kabler som er flere år gamle og ingen av de har på noen måte vist at loddetinnet kan smelte.

Det skal man ikke være bekymret over. Vi gjorde noen innledende tester på jobben hvor vi skulle varmerate et komponent til 200°C. Loddebolten klarte å bryte tinnet med press på rundt 180° (det varierer selvsagt med forskjellige typer tinn). Smeltepunktet er langt over.
    Skal tinnet smelte og renne noe sted må mao kontaktpunktet være så overopphetet at tinnet er det minste problemet du har akkurat da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balarsen
    Ser nå at dei er ikkje heilt like.
    Tok totalt feil på navnene..
    Det var det jeg mente,denne kabelen finnes ikke 3x2,5 du må opp i 4x4 og klippe en leder, og leveres til solar og andre grossister kun av Elis elektro tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NOTAM
    Ting som er kjekt å ha litt forståelse om.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Skjermen på kabelen???

Skjermen burde vel ikke være koblet til den enden apparatet l kobles til?
    Om den kabelen der fanger opp støy på veien sendes jo det til chassi og ikke til jord i kontakten før det har vært om chassi.
    Koble skjermen til jord i stikk kontakt enden og sett på en ferrit kjerne....
    Det man tjener aller mest på er et galvanisk skille altså en trafo.
    Men du har laget noen veldig pene kabler, har ikke noe annet en pene ord å si om dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men dersom skjermen er koblet til jord i begge ender vil ikkje denne da fungere som ein extesion av chassiet?
    Eg har ikkje testet ut dette, det eg har koblet til nå av DIY så har eg hermet etter ein power cable som eg sprettet. Og den hadde kun skjermen koblet i stikk enden.. Det er ikkje til å bli kloke på alt dette her

Sitat Opprinnelig postet av madkillerbunny
    Skjermen burde vel ikke være koblet til den enden apparatet l kobles til?
    Om den kabelen der fanger opp støy på veien sendes jo det til chassi og ikke til jord i kontakten før det har vært om chassi.
    Koble skjermen til jord i stikk kontakt enden og sett på en ferrit kjerne....
    Det man tjener aller mest på er et galvanisk skille altså en trafo.
    Men du har laget noen veldig pene kabler, har ikke noe annet en pene ord å si om dem.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?!?

Hva er vitsen med dette? Blir det noe bedre når der er bare en enkle ledninger inne i veggen... Det er jo kablene i veggen som burde fått en oppgradering... Har eg ikke litt rett? Kabler skal ikke ligge fremme etter min meining, skjul kablene så godt som muligt...

Men man får jo en fin kontakt om kablene ligger å driver rundt omkring...:-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler vel kanskje LITT mer om å unngå støy i anlegget. Og da er dårlige/uskjermede strømkabler liggende rundt alle de andre signalkablene bak forsterkeren en dårlig idé...

Det er gjerne der og ved punktet inn i den elektriske enheten at kilden til støy KAN oppstå.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tjaa...

Men om kablene inne i veggen går kryss og tvers over andre kabler da er jo kansje problemet også inne i veggen...:neutral: Har sett hvor mange kabler som skal inn til sikringsskapet på nye hus... Alle kabler møttes jo ved sikringsskapet før de går inn... Det er mer kabler ved sikringsskapet da en ved stikkontakten... Men om du klarer å hindre litt støy med lage noen slike kabler hjelper det jo litt på...:-D

Om eg hadde bygget meg en dedikert kino hadde eg funnet en vei der strømmen hadde gått direkte til sikring boksen og hadde hatt en god avstand til andre ledninger i veggen, bare for å være på den sikre siden. tviler litt på at de dedikerte på topplisten, har koblet seg rett til sikringskapet med strømmen, ungått alt annet eletrisk...

Smak og behag...

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er vel gjerne ikke så mange signal kabler som går rundt inne i veggen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er ikke helt uvanlig å legge signalkabler i veggen nå, men de fleste som gjør dette er forhåpentligvis smarte nok til å ikke trekke de i samme rør som strømkablene.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tjaa...

Nå skal ikke eg si for mye, når eg ikke har målt eller hørt fra noen sikre kilder. Men alt elektrisk gir vel utslag i en eller en annen form... Kan godt tenke meg at når det er over 200 rør som kommer inn i et sikringsskap så kan det vel kansje ha en påvirkning på strømmen... Strømkabelen som går inni veggen er jo ikke rare saken...

Det er bare at eg syns det er litt sesielt når folk bruker tusenvis av penger på utsiden av veggen og ikke på innsiden også...:???:

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg være kværulant, men skulle likt å se 200 rør inn i ett boligskatt

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur me avslutter denne diskusjonen...

MEN først så skal eg si deg at moderne eneboliger har så ekstremt med rør som går overalt, alle røyra som skulle til sikringsskapet gikk først gjennom et wc. Vi måtte lekte ned mange ekstra cm en normalt... Det var kanskje litt under 200 elektriker rør...:-P Eg har aldri sett slik klyse av røyr, røyra hang godt ned i rommet også, var en god kamp å få alt opp under taket...:twisted:

God Kveld...

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •