Guide: Ta gode bilder av din hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 149
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott Guide det her..Masse nyttige tips til samtlige her på forumet..Noen er veldig flinke, andre ikke fullt så flinke..Kvalitetsinntrykket blir i alle fall hevet flere hakk hvis bildene er bra av en kino..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig tråd, må jeg si!
    Det er lett å ødelegge inntrykket av et godt anlegg med dårlige bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyttig artikkel dette. Jeg skal sporenstraks finne frem arbeidslampa mi og ta noen nye bilder. Ikke lett å få bra kvalitet på bildene når kjellerstua er mørk samt at alle komponentene er sorte. På toppen av det hele så har jeg pianolakk på en del elementer (fronter, center + subwoofer).

Ellers bør det også legges til at poenggivning ofte er påvirket av bildene som vises, og ikke bare utstyret som vises frem. Dette leser jeg ofte i kommentarfeltet hvor folk skriver at poeng gis først når flere og bedre bilder legges frem. Det eldgamle uttrykket "et bilde sier mer enn 1000 ord" gjelder tydeligvis fremdeles ;-)

For meg er det ikke det viktigste om utstyret er ekstremt dyrt og kraftig. Mange har overkill av utstyr i et rom på under 10 kvm, men dette blir selvsagt en smakssak. Jeg lar meg heller imponere av anlegg / oppsett som er planmessig integrert i en stue eller kjellerstue. At anlegget er tipp topp er selvsagt ikke et minus :smile:

MinHjemmekino er etter mitt syn en utstillingsplass som kan gi tips og inspirasjon for andre som ønsker å bygge en hjemmekino eller som ønsker å forbedre sitt nåværende oppsett. Jeg har selv hentet mye inspirasjon fra andre sine oppsett. Og da er det greit at bildene forteller "sannheten" og viser hjemmekinoen fra sin beste side. :smile:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin artikkel, men det kan være greit å komme med et par tilleggsopplysninger:

Jeg er ikke ubetinget enig i det du skriver om blitz, men dersom du begrenser det til "direkte rettet blitz uten diffusering" så er jeg enig. Har man f.eks ekstern blitz med mulighet for å "skyte" i taket og/eller lager en softbox så er det ikke gitt at blitz er ubrukelig.

Arbeidslamper er heller ikke av det gode, siden de har en lei tendens til å lage harde skygger. Dagslys er på mange måter det beste. Om du likevel må bruke en slik arbeidslampe, så pass på å bruke den indirekte (altså pek den mot tak eller en annen vegg), og pass på hvitbalansen på kameraet. Det beste er om kameraet har mulighet for å sette hvitbalansen mot f.eks et hvitt ark som er plassert ved siden av motivet ditt, men om du ikke kan det så sett for all del hvitbalansen til "Incandescent", ikke bruk auto!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial guide 8-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hjelp til å laste inn noen bilder..

Hei aktor.. Meget bra Oppsett du har hjemme :-)) la meg bare gratulerer hjerltelig.. Det må ha stått mye arbeid bak ditt hjemmekino... Elegat og ryddig..

Jobben du gjør her er meget bra..... som å gi gode tips til nye brukere..keep up the godwork..

Jeg prøver også legge inn mine bilder som er tatt fra en Ixus. men siden de er forstore får jeg ikke lateopp noen. Kan du tipse meg om hva slags komprimerings verktøy jeg burde bruke og hvor jeg kan eventuelt finne den??? ;;

mvh
    Worrior....

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du har microsoft photo editor? I menylinjen øverst står det image. Under der ligger resize som du bruker for å komprimere bildene dine.Den bruker jeg hvertfall.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av worrior
    Jeg prøver også legge inn mine bilder som er tatt fra en Ixus. men siden de er forstore får jeg ikke lateopp noen. Kan du tipse meg om hva slags komprimerings verktøy jeg burde bruke og hvor jeg kan eventuelt finne den?
    Adobe Photo Album 2.0 er et fint lite program, Googles Picasa for også mye skryt...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Arbeidslamper er heller ikke av det gode, siden de har en lei tendens til å lage harde skygger. Dagslys er på mange måter det beste. Om du likevel må bruke en slik arbeidslampe, så pass på å bruke den indirekte (altså pek den mot tak eller en annen vegg)...
    Her forklarer jo akto bruk av et hvitt laken noen meter mellom lampen og fotoobjektet.
    Dermed vil harde skygger bli lite framtredende og man får et mer difust arbeidslys.

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fotografering er morsomt! Kjøpte meg et digitalt speilreflekskamera like før nyttår og har aldri angret på det. Selvom jeg startet som totalt uvitende fikk jeg flere bilder jeg selv anser som akseptable etter ca en ukes testing. Ser at Akto presiserer at fantasien og kreativitet er viktig. Det er jeg helt enig i. Tar mange bilder av objektet, og er jeg heldig får jeg noen fine. Man må bare prøve seg fram. Håper selvsagt på å lære litt mere etterhvert, slik at jeg øker prosenten av akseptable bilder, men veien frem til gode bilder er like artig som bildene i seg selv

Fin guide, som har vært til stor hjelp for en newbie

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempetopp Akto

Ja for dette var en nyttig guide.
    Veit ikke hvor mange titalls bilder i alle mulige vinkler å fasonger jeg har prøvd meg på,men med blandede resultater.
    Nå bruker jeg bare et kompakt kamera, men skal sette meg litt bedre inn i bruksanvisningen å andre fototriks å laste opp nye bilder siden jeg har et par stykker som jeg ikke er helt fornøyd med.

Newcomer ZyNc sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en veldig nyttig guide. Skal henvende meg til denne når jeg skal ta bilder av ny høytalerne som kommer utpå sommeren

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott guide Akto! Har har jeg lært mye!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var lærerikt. Måtte knipse noen nye bilder av stoltheten etter å ha lest her :wink: Eneste som er litt surt er at jeg ikke kan justere blenderåpning på kameraet mitt.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rett å slett NICE!

En viktig tråd for alle på AVforum, minHjemmekino og minHiFi... Godt jobba AKTO... Forresten takk for hjelpa!

Mvh
    OscarOT

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten... Om dere vil vite mer om fotografering, så kan dere også gå inn på Fotodilla sine hjemmesider!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OscarOT
    Forresten... Om dere vil vite mer om fotografering, så kan dere også gå inn på Fotodilla sine hjemmesider!

Hvilken del av siden er det du mener? Synes ikke akkurat det var mye informativt der.

Forøvrig mener jeg at http://www.foto.no og http://www.akam.no er noen av Norges beste og største nettsteder for forografering og digital bildebehandling.

Mvh.
    Andreas

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gix
    Hvilken del av siden er det du mener? Synes ikke akkurat det var mye informativt der.

Forøvrig mener jeg at http://www.foto.no og http://www.akam.no er noen av Norges beste og største nettsteder for forografering og digital bildebehandling.

Mvh.
    Andreas
    På forumet sitter det en del erfarne personer å svarer på spørsmål fra alle. De kan svare på alt fra belysning, til fotoredigering. Men noen av spørsmålene er på sunnmørsdialekt, det kan være litt vanskelig å forstå for andre.

Klart at det finnes mange gode, og bedre sider. Dette er bare en hobbyhjemmeside for et par gutter som driver en butikk i en småby som heter Ulsteinvik utenfor Ålesund.

Mvh
    OscarOT

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, Sunnmørsdialekt er ikke noe problem Men fra spøk til revolver, det er tross alt ikke postet i det forumet siden 19 mars!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som kan fortelle meg hva man kan oppnå med digital speilrefleks som man ikke kan med et vanlig digitalkamera? Tenker da på aspekter vedrørende ren skjær bildekvalitet, ikke hva man fanger inn i linsen, og heller ikke praktiske muligheter som kan gjøre det lettere å ta gode bilder..

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •