Irritert på ny TV2 logo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Irritert på ny TV2 logo

Er det bare meg, eller er det noen andre som har sluttet å se TV2 etter at dei byttet fra en gjennomsiktig logo til en hvit statisk logo??

Har en Pioneer Plasmaskjerm som jeg absolutt ikke vil ha innbrenning på.
    Forstår ikke hvorfor en kanal som tildigere virket seriøs kjører inn slike logoer som er kjent for å gi innbrenning på plasmaskjermer!
    Vi har helt sluttet å se på TV 2 for å forhindre at vi får innbrenning.
    Den nye logoen er jo også svært irriterende fordi den er så markant/spesiellt på en 50" blir den et irritasjonsobjekt.

Heldigvis har alle dei andre norske kanalene gjennomsiktige logoer som er best både for seeren og for skjermen.

Synd for TV2 at dei mister seere pga et idiotisk skifte av logo, men jeg er ikke alene. Kjenner faktisk 2 familer med lignende skjerm som har slettet kanalen fra mottakeren sammen med TV2 zebra pga akkurat samme sak. En av disse har fått innbrent zebra logoen og det er derfor jeg er så skeptisk.
    Vi så mye på TV2 før, men det er igrunnen godt å kunne se litt mindre tv.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgund
    Er det bare meg, eller er det noen andre som har sluttet å se TV2 etter at dei byttet fra en gjennomsiktig logo til en hvit statisk logo??

Har en Pioneer Plasmaskjerm som jeg absolutt ikke vil ha innbrenning på.
    Forstår ikke hvorfor en kanal som tildigere virket seriøs kjører inn slike logoer som er kjent for å gi innbrenning på plasmaskjermer!
    Vi har helt sluttet å se på TV 2 for å forhindre at vi får innbrenning.
    Den nye logoen er jo også svært irriterende fordi den er så markant/spesiellt på en 50" blir den et irritasjonsobjekt.

Heldigvis har alle dei andre norske kanalene gjennomsiktige logoer som er best både for seeren og for skjermen.

Synd for TV2 at dei mister seere pga et idiotisk skifte av logo, men jeg er ikke alene. Kjenner faktisk 2 familer med lignende skjerm som har slettet kanalen fra mottakeren sammen med TV2 zebra pga akkurat samme sak. En av disse har fått innbrent zebra logoen og det er derfor jeg er så skeptisk.
    Vi så mye på TV2 før, men det er igrunnen godt å kunne se litt mindre tv.

jeg har ikke merket noe problematikk ang innbrenning / IR ved slike logoer, men tar poenget.. det vil uansett bli IR før det blir permanent innbrenning, så et lite varsko vil du uansett få før det er for seint.. :-)

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

En kan vel sende en mail til Tv2 hjelper deg

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Dette med innbrenning er vel egentlig et billigmerke problem
    da de fleste anerkjente TV-merker nå har innebygd pixelforflytning for å forhindre innbrenning av logoer og stillestående grafikk.

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som plager meg, er at logoen er så inn i helv... svær! Kunne fint ha vært slik den var....

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tesnev
    Dette med innbrenning er vel egentlig et billigmerke problem
    da de fleste anerkjente TV-merker nå har innebygd pixelforflytning for å forhindre innbrenning av logoer og stillestående grafikk.
    Men det systemet har jeg ikke særlig troen på.
    For selv om man flytter logoen et par-ti pixel både til høyre, venstre, opp og ned, så er logoen i samme område.
    Så selv om man ikke får logoen skarpt brent inn, så blir det området av skjermen slitt mere enn resten, så man får et område med helt andre egenskaper på skjermen der.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt O.T ,men om du er plaget med innbrenning så forsøk litt snøstorm på skjermen nå og da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spør, så er det nok bare du som faktisk har sluttet å se på tv2 pga faren for innbrenninger.....

Må minne om at tv er en bruksgjenstand, og livet går faktisk videre selv om man får "skygge" på panelet....

Se på de kanalene du ønsker, og gi f... om det skulle dukke opp en skygge i hjørnet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens utvikling er det vel et forbigående problem. TV'er byttes vel i gjennomsnitt hvert tredje år - eller ?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Siden du spør, så er det nok bare du som faktisk har sluttet å se på tv2 pga faren for innbrenninger.....

Må minne om at tv er en bruksgjenstand, og livet går faktisk videre selv om man får "skygge" på panelet....

Se på de kanalene du ønsker, og gi f... om det skulle dukke opp en skygge i hjørnet.....
    Så er du ikke perfeksjonist som mange av oss er her inne.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Med dagens utvikling er det vel et forbigående problem. TV'er byttes vel i gjennomsnitt hvert tredje år - eller ?
    Ja, og så skal gamle tv-en selges.
    Får det litt vanskeligere og et prisdropp hvis annonsen inneholder "innbrent logo".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Så er du ikke perfeksjonist som mange av oss er her inne.
    Perfeksjonisme er en fin ting, helt til den tar over for gjenstandens egentlige bruksområde.....

Men for all del, det er greiest å ha en tv uten innbrenninger.....

Selv lar jeg min Panasonic 46" G10 stå på tv2 i flere timer uten den minste bekymring..... Det er herlig å slippe slike bekymringer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt overdrevet å si at jeg ikke ser på TV2 lenger (noen programmer kommer vi ikke unna), men er litt mer obs på at den ikke står på for lenge og ser gjerne mer på NRK av den grunn.. En helt hvit logo blir etter hvert innbrent, og/eller sliter ned panelet uansett om man har aldri så mye orbitering. Er enig i at tv'er er til for å byttes, men en så lenge er det ikke noe alternativ som er i nærheten til siste generasjon Pioneer (som har blitt relativt vanskelig å få tak i..).. Så den vil jeg ha ship shape inntil 3D er kommet som en erstatning..

Er nok litt perfeksjonist, her er folk forskjellig...
    Lysende logoer er uansett som tidligere skrevet distraherende når man spesiellt ser mørke filmer. Iallefall på en TV hvor sort faktisk er sort.
    Så hvorfor legge inn en så irriterende logo når den gamle var perfekt mht styrke (lys grå), "gjennomsiktig" og dempet slik f.eks NRK og tv 3 har.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det er slik at man må endel generasjoner tilbake i Plasmaverden før man kommer til paneler som får og ikke klarer og kvitte seg med "innbrenning"...

Her har PS3 stått på med statisk tekst med stor kontrast på skjermen i 18timer eller mer (ved et uhell, sovnet i sofaen)...
    Omrisset/skyggene vistes i noen timers bruk senere, men kom helt bort når tvn fikk bli varm igjen.....

Så ja/Nei, TV er en bruksgjenstand å man slutter ikke å se på en Kanal pga logoen til kanalen...

Skulle jeg tippe så bytter de snart ut logoen også...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Her har PS3 stått på med statisk tekst med stor kontrast på skjermen i 18timer eller mer (ved et uhell, sovnet i sofaen)...
    Sov du på sofaen i 18 timer eller mer?...:shock:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Scorpioen84]Mener det er slik at man må endel generasjoner tilbake i Plasmaverden før man kommer til paneler som får og ikke klarer og kvitte seg med "innbrenning"...

QUOTE]

jeg har faktisk sett flere 5090 Kuro skjermer med innbrenning, samt en del LGer av ganske ny type som hadde merkbar innbrenning.. har også sett flere annonser hvor demo skjermer av siste Kuro skjermer skal selges ut, hvor det står at de har innbrenning..

selv har jeg det i bakhodet når TV brukes, men ikke noe mer enn det, har ikke merket noe enda:-)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVn hadde allerede stått lenge med det samme bildet før jeg sovnet også...

Men i etterkant har jeg nå da fikset så den går i skjermsparer greier... :roll:
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda, siste generasjon Pioneer kan få innbrenning

Jeg fekk en modell (5090) som hadde stått i butikk, den så slik ut.. Ble selvfølgelig byttet i en ny, men det viser hva som kan skje..:?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    TVn hadde allerede stått lenge med det samme bildet før jeg sovnet også...

Men i etterkant har jeg nå da fikset så den går i skjermsparer greier... :roll:
    Et statisk bilde med høy kontrast i 18 timer er vel ikke spesiellt heldig, men er vel ikke helt sammenlignbart med et helt hvitt TV2 logo.
    Problemer med logo er at disse vil belaste samme området hver gang man er inne på kanalen, og ser man f,eks på tv2 i noen hundre timer i løpet av et år, så vil det bli noen hundre timer med store forskjeller i belastning innenfor et lite området i skjermen, helt uavhengig om man bruker skermen flere hundre timer med annet materiale. Dette takler selv nye plasma skjermer pr. deffinisjon dårlig, pga måten lyset genereres i hvert pixel.

Synes derfor at slike helt hvite logoer er en uting, både pga inbrenning, og fordi de forstyrrer for mye av resten av bildet.

Problemer med innbrenning er ikke nødvendigvis at de blir så veldig synlige, i løpet av skjermens f.eks en 3 års periode, men blir de først synlige, vil det virke som et stort irritasjons moment hver gang man legger merke til dem.

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Når det gjelder innbrenniing så er jo det en diskuisjon for seg selv, men jeg er dog HELT ENIG I at den nye logoen er idiotisk stor og prangende... Minner meg om nittitallets loger. Nei, la oss heller høre med TV2 om hva de har å si om saken... Sender dem en mail jeg og poster svaret så fort jeg får det.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •