Kopiering av Laserdisc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer locasto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kopiering av Laserdisc

Hei.
    Jeg har en liten samling laserdisker og en Pioneerspiller. Jeg har ikke lenger plass til å ha spilleren samen med anlegget på stua. Noen av tittlene jeg har er ikke å oppdrive på andre medier, og jeg savner å kunne avspille dem.
    Er det noen som har tips om hvordan best å få kopiert/rippet innholdet på en LD til PC/DVD-opptager?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare snakk om analoge signaler, kompositt. Så det må gjøres manuellt, akkurat som med VHS.
    Er ikke verre enn å koble den til inngangen på en DVD opptaker og trykke på opptaksknappen.

'Rippe' er derimot en prosess man gjør med digitale medier.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Det er jo bare snakk om analoge signaler, kompositt. Så det må gjøres manuellt, akkurat som med VHS.
    Mnja, det er ikke bare analoge signaler. Mange laserdiscer har AC3-lyd, og det er jo en fordel å få med skikkelig lyd når man først skal digitalisere diskene. Ikke er det bare kompositt, heller. De fleste spillere har da S-video utgang, så jeg ville definitivt brukt denne fremfor komposittutgangen.

Newcomer locasto sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Er ikke verre enn å koble den til inngangen på en DVD opptaker og trykke på opptaksknappen.
    Takk for svaret. Jeg hadde prøvd dette tidligere uten å lykkes. Prøvde igjen i går, og det viste seg at det bare var noen innstillinger for å mottta NTSC som manglet. Kvaliteten ble så som så, men denne gangen var det innholdet som var viktig. (Japans utgave av Rolling Stones "Voodoo Lounge" på to disker. Betalte over 1.000,- for den på Akers mic i 1996.....):-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer LD-spiller som hadde en funksjon som gjorde opptak fra scart'en ubrukbare. Men en kabel loddet mellom to punkter så ble den multisone på DVD og man kan gjøre direkte opptak fra LD'en uten dårlig kvalitet.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    ...Ikke er det bare kompositt, heller. De fleste spillere har da S-video utgang ...
    Det har da ingen betydning. Signalet som lagres på platen er kompositt. Det blir ikke noe bedre av at det konverteres til S-Video etterpå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •