Vits i å kalibrere TV-inngangen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vits i å kalibrere TV-inngangen?

Jeg har en Samsung TV som er kalibrert på HDMI 1-inngangen, hvor PS3 er koblet til, men ikke kalibrert på HDMI 2-inngangen, hvor Get-boksen er koblet til. Er det noen vits i å kalibrere HDMI 2-inngangen som bare viser vanlig TV-bilde? Jeg har forstått det sånn at kalibrering først og fremst er viktig nå man skal se DVD/Blu-ray.

TV-en viser nå at den har 1080i/50 Hz fra Get-boksen. TV-en har støtte for 100 Hz så vidt jeg har forstått. Er det noen grunn til at det ikke er 1080i/100 Hz?

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg har en Samsung TV som er kalibrert på HDMI 1-inngangen, hvor PS3 er koblet til, men ikke kalibrert på HDMI 2-inngangen, hvor Get-boksen er koblet til. Er det noen vits i å kalibrere HDMI 2-inngangen som bare viser vanlig TV-bilde? Jeg har forstått det sånn at kalibrering først og fremst er viktig nå man skal se DVD/Blu-ray.

TV-en viser nå at den har 1080i/50 Hz fra Get-boksen. TV-en har støtte for 100 Hz så vidt jeg har forstått. Er det noen grunn til at det ikke er 1080i/100 Hz?

Kalibrering har ALLTID noe for seg Lek deg med innstillingene på skjermen og se om du synes det blir bedre. Jeg synes det ble dag og natt uansett kilde på min Sony hvertfall

Att skjermen viser 50Hz i stedet for 100Hz tipper jeg er en innstilling som du kan gjøre i menyen på skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste et innlegg, og der var det en som skrev at signalene som sendes til TV-en alltid er 50 Hz, og at det er TV-ens interne oppdateringsfrekvens som er 100 Hz, så selv om det står at kilden gir 50 Hz, har TV-en allikevel en intern oppdateringsfrekvens på 100.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •