Driver og jobber med en løsning for en større LED skjerm som består av 6 eller flere elementer. Disse klarer fint jobben selv med kontrollsystemet som regulerer hvilken del av bildet som skal hvor. Problemet her er jo at man får varierende oppløsning avhengig av hvordan man bygger de opp og jeg ønsker mulighet til å kunne vise bilde fra alle kilder uansett hva oppløsningen inn er.

Slik det er idag styrer en Dell workstation hele greia med software, videosignal ut og RS422 for sensorer. Alt som spilles av i software som videofiler, bilder og lignende vil bli automatisk skalert til korrekt oppløsning.

Systemet er satt opp med et quadro skjermkort hvor skjerm 2 er koblet opp mot videoprosessoren. Denne henter ut det som til enhver tid vises øverst til venstre på skrivebordet basert på oppløsningen skjermen takler. Eksempelvis 240x180.

Dette er vel og greit når jeg kjører ting som allerede er produsert. Problemet oppstår når man skal kjøre live video fra eksempelvis et kamera. Slik det er idag har jeg en løsning hvor vi kan skaffe en Indy 400HD scaler til ca 8000 dollar og denne kan skalere ned til uansett oppløsning jeg vil ha fra hvilken som helst kilde. Jeg har dog fundert litt på 2 andre løsninger som muligens kan fungere og lurer på om noen har innspill og erfaring fra tilsvarende forsøk:

- sett i en videoinngang på datamaskinen som lar meg kjøre live video rett inn. Trenger da mulighet til å skalere visningsvinduet korrekt i software slik at avspillingen skjer øverst til venstre på skjerm 2 og at man enkelt og greit kan skifte total oppløsning på vinduet. Hva finnes av gode og rimelige løsninger her som oppfyller dette?

- benytt en videoredigeringspc som kan streame live med 1gb rett inn på kontrollermaskinen i eksempelvis WMV format. Finnes det noen løsning hvor jeg kan "lure" et program som støtter statiske WMV filer til å klare å spille dynamiske filer som endrer seg (altså da streaming)? Evt finnes det en god og enkel avspiller som jeg kan sette til å spille av fast øverst til venstre på skjerm to i korrekt oppløsning?