Fra VHS spiller til PC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra VHS spiller til PC

Hei.

Min far har en hel del eldre opptak på videofilmer om han ønsker å legge inn på PCen å redigere for så å brenne ut på DVD.

Men hva trenger man får å få til dette? Har en VHS spiller, men hva slags kabler/kort i PCen behøver han? Fungerer det med et "Videokort" i PCen med skartinnganger?

Hva er den enkleste løsningen?

Kan jo også nevne at jeg har en DVD opptaker og en VHS opptaker i samme enhet, men vet ikke om denne kan brukes.

Hadde satt stor pris på tips til den rimligste og beste løsningen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel tro at det enkleste for deg vil være å først kopiere vhs'n rett over med dvd opptakeren for så å sette plata inn i maskinen og legge inn filmen. Da slipper du hele styret med å kjøpe noe kort til pc'n eller legget opp nye kabler. Når du først har fått filmen over på en dvd finnes det jo mange forskjellige programmer å redigere den med.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, artig at det er noen som driver på med VHS i disse HD-tider hvor mange ikke ser en DVD om de så blir tvunget til det

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hehe, artig at det er noen som driver på med VHS i disse HD-tider hvor mange ikke ser en DVD om de så blir tvunget til det
    Joda kan skjønne det, mange filmer som aldri kom lengre enn VHS ,noe som er synd. Har selv kjøpt meg Pinnacle Dazzle for å føre over noen av disse filmene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorkman
    Skulle vel tro at det enkleste for deg vil være å først kopiere vhs'n rett over med dvd opptakeren for så å sette plata inn i maskinen og legge inn filmen. Da slipper du hele styret med å kjøpe noe kort til pc'n eller legget opp nye kabler. Når du først har fått filmen over på en dvd finnes det jo mange forskjellige programmer å redigere den med.
    ja, det ville nok vært det enkleste, men virker som det ikke er mulig å spille av og ta opp på denne spilleren samtidig. Og litt tungvint da det er jeg som har denne spilleren og bruker den som en tuner i kinoen min..

Han kan jo eventuelt koble til enda en VHS spiller på min recorder og ta opp på denne måten..

Men finnes det ingen billige kort til PCen? Sånn ala Pinnacle Dazzle? tenker da for kun et par hundrelapper..

Newcomer ICE_84 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du løsningen... 8)
    Sjekket tilfeldigvis en nettside jeg ikke hadde vært på en stund og fant denne.... VHS til PC - Gadgets.no
    Litt stiv pris, men genialt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Joda kan skjønne det, mange filmer som aldri kom lengre enn VHS ,noe som er synd. Har selv kjøpt meg Pinnacle Dazzle for å føre over noen av disse filmene.
    Skal gjøre det samme selv, har masse gamle familieopptak på VHS kassetter, og har en gammel videospiller.

Min spiller har kun SCART utgang. Som jeg har forstått så kan SCART faktisk overføre component.

Men med en Pinncle Dazzle må det bli SCART ut fra spilleren - overgang til kompositt(gul) + lyd (rød+hvit). (Har vel også sett SCART med overgang til S-video) Og deretter til USB + software på PC. Helt ok! MEN: Gir dette best mulig bildekvalitet?

Kompositt er jo det dårligste man kan få. S-video er hakket bedre, og komponent veldig bra. Finnes det et produkt som overfører dette med komponent bilde og dermed bedre resultat?

Eller er forskjellen uvesentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ICE_84
    Her har du løsningen... 8)
    Sjekket tilfeldigvis en nettside jeg ikke hadde vært på en stund og fant denne.... VHS til PC - Gadgets.no
    Litt stiv pris, men genialt...
    Har sett at denne har fått dårlige kritikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dorkman
    Jeg gjorde dette, men hverken pc eller andre spillere borsett fra dvd opptakeren klarte å lese av dvd'en :-? Det er en packard bell dvd opptaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp ett ekstremt enkelt tv-kort til pc'n som har vanlige komponent innganger (gul - rød og hvit). Koble VHS-avspilleren til den, via scart -> komponent kabel.

Og så tar du opp det du spiller av

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Kjøp ett ekstremt enkelt tv-kort til pc'n som har vanlige komponent innganger (gul - rød og hvit). Koble VHS-avspilleren til den, via scart -> komponent kabel.

Og så tar du opp det du spiller av

forslag til kort?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer

HVA! Sannhetens tid har ennå ikke kommet, en vakker dag vil dere forstå at VHS er det beste!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter. Har en vhs spiller. Har en easycap usb ting.
    Koblet fra scart til en kabel jeg tror heter rca (rød, hvit og gul) via easycap og inn i usb kontakten på pc'n.

bruker Ulead programmet som følger med men får ikke bilde.
    Prøvd diverse instillinger.

noen som har samme produkt og fiksa det, vennligst fortell

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •