Signal fra PC til to TVer via 1 HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signal fra PC til to TVer via 1 HDMI?

Har INGEN aning hvor jeg skal plassere denne;

Har seg slik at jeg skal koble opp to store TVer til ÈN pc. Denne pcen (laptop) har kun 1 stk HDMI. Ene TVen vil ha distanse på ca 5m, mens andre vil ha minst 20m. Dette skal settes opp i en butikk.

TVene skal vise diverse reklamer for bedriften, og skal kjøre synkronisert, så to pcer er out of the question. HDMI-splitter og laaaang hdmikabel? Eller må det noe annet humbug her til?

Kan IKKE bruke VGA+HDMI, da der kun finnes HDMI på TVen (2x50PQ1000)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres ut som hdmi splitter og lange kabler er beste alternativ for deg her ja. Du finner antagelig 1x2 splitt for en ganske lav pris, kanskje bare et par tre hundrelapper eller deromkring.

Tips: om strekket til den ene skjermen er over 20 m kan det være du må forsterke signalet på veien for å få stabilt bilde. Ser at avshop.no har et pakketibud på 2 stk. dreamscreen hdmi kabler + en 'ultrabooster', så mulig dette kan være aktuelt for deg?
    De kablene fås i svart eller hvitt og er av den flate typen som ser penere ut langs vegger, lister o.l. Men de er også ganske stive så det er litt værre å få dem på plass rundt hjørner o.l. enn mange andre hdmi kabler.
    (Dreamscreen kabler finnes også i en annen modell med såkalt 'HDLock').

Disse kablene er av god kvalitet, men jeg har ingen erfaring med denne boosteren, så vet ikke hvor bra den fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •