3D Briller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20

Tråd: 3D Briller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D Briller

Veldig usikker på hvilket subforum dette skulle i, så noen må gjerne flytte den hvis jeg har havnet feil.

1. Hvor kan man få kjøpt private 3D briller? Har vært på kino noen ganger nå, og kan ikke skjønne annet enn at det må finnes noe bedre der ute enn de man får låne når man går på kino?

2. Kan disse filmene som nå kommer/har kommet i 3D vises på en vanlig projektor hjemme?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen slike Gucci du tenker på?
    3D Briller-3d-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gunnberg
    2. Kan disse filmene som nå kommer/har kommet i 3D vises på en vanlig projektor hjemme?
    Jepp, men du må ha to projektorer med hvert sitt polariseringsfilter foran (med omvendt polarisering).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Jepp, men du må ha to projektorer med hvert sitt polariseringsfilter foran (med omvendt polarisering).
    I følge Dolby trenger man bare en prosjektor slik jeg skjønner det. Eneste tilleggsutstyret er polariseringsfilteret, en digital filterboks samt brillene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 3D film på en prosjektor uten noe annet en brillene. Fungerte fint det. Muligens det er noe annet på kino da men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    I følge Dolby trenger man bare en prosjektor slik jeg skjønner det. Eneste tilleggsutstyret er polariseringsfilteret, en digital filterboks samt brillene.
    Ok, da har teknologien kommet et stykke videre. Og det er jo bra! Projektoren som benyttes må støtte ganske høye oppfriskningshastigheter da, iom. at halvparten "forsvinner".

Sitat Opprinnelig postet av erlingkolbjorn
    Jeg har sett 3D film på en prosjektor uten noe annet en brillene. Fungerte fint det. Muligens det er noe annet på kino da men.
    Det finnes mange teknologier for å skape et 3D bilde. Noen er gode. Noen er svært bra. Noen er elendige. Briller med røde og grønne farger er eksempler på sistnevnte...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme litt tilbake til spørsmålet.
    DealExtreme har jo noen 3D briller i utvalget sitt...
    DealExtreme: Sunglasses & Eyeglasses (Page 1)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

benQ W10000 og 3D

siden det er så mye snakk om 3d for tiden så hiver jeg meg på bølgen.

sitter for tiden med en BenQ W10000 som prosjektor på hjemmekioen min som har en refresh rate på opp til 60Hz (foretrekker og bruke 24Hz for film. noe den støtter)

har brukt noe fargede briller så langt men fant raskt ut at det ikke var noe for meg siden det blir alt for stort kontrast å farge tap når du setter briller med grøn og rød farge rett framfor ansiktet (slitsomt for øyet er det og). men har nå kommet over noe som blir kalt stereoscopic shutter glass briller ? blir brukt på 3D kinoer nå for tiden med den nye avatar filmen. har lest meg fram til at den foretrukne refresh ratioen skal da være 120Hz på monitor/prosjektor. men har ikke funnet noe godt svar på hvorfor akkurat 120hz, kan det være pga "hakking/flicker" om det er under 120hz, eller greier ikke brillene og synce med noen annen refresh rate. vist ikke kan det ikke da være mulig å kjøre filmen i 48hz (eller 60Hz) å fortsatt bruke brillene og faktisk få 3d effekt ut av det hele siden kilde matereiale er i 24hz ?

er ikke så lysten på å handle enda en ny prosjektor bare for det formålet, er så fornøyd med den jeg allerede har men har fortsatt veldig lyst å utforske 3d litt mere. håper noen hær har ett godt insspill og komme med

Newcomer MekkeMikkel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en norsk nettbutikk som selger 3d briller

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere.

Interoptik selger nå 3D brillene til Polaroid for kroner 295,- pr stk. Det finnes flere størrelser og farger, samt modeller beregnet for å ha utenpå egen brille.

Passformen er god og glassene oppleves lysere enn mange av brillene man får låne på kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d briller utenpå vanlige briller?

Hei!
    Jeg lurer på om det finnes noen løsning for oss som har briller?
    Synes det er litt kjipt å har brillene fra kino utenpå mine egne briller... finnes det ikke noen glass man kan klipse på?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theGreatest
    Hei!
    Jeg lurer på om det finnes noen løsning for oss som har briller?
    Synes det er litt kjipt å har brillene fra kino utenpå mine egne briller... finnes det ikke noen glass man kan klipse på?

Interoptik selger nå 3D brillene til Polaroid for kroner 295,- pr stk. Det finnes flere størrelser og farger, samt modeller beregnet for å ha utenpå egen brille.

Passformen er god og glassene oppleves lysere enn mange av brillene man får låne på kino.
    Kanskje de også har Clip-ons.
    Hvis ikke anbefaler jeg deg å prøve de modellene hos Interoptik som er beregnet for å ha utenpå egen brille.

Clip-ons på nett: (merk de på amazon for skikkelig slakt, de fungerer ikke i det hele tatt) må ha en god brille som backup for å ta sjansen på clip-ons kjøpt på nett.

Link: 3D Glasses
    3D Briller-clip-ons-reald-jpg

Amazon.com: Clip on 3D Glasses - Circular Polarized 3D Glasses for RealD Theaters Slakt

Her er 3D-brillene til Polaroid: (er vel de som selges i Interoptik butikker)
    RealD 3D glasses | Polaroid 3D | Ultimate cinema 3D experience

3D-briller fra Gucci og Oakley:
    Nå kan moteløvene gå på 3D-kino - teknofil.no

ps: det er briller for RealD 3D-kinoerVedlegg 75215, de vil ikke fungere på Dolby 3D-kinoerVedlegg 75216

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Clip-ons på nett: (merk de på amazon for skikkelig slakt, de fungerer ikke i det hele tatt) må ha en god brille som backup for å ta sjansen på clip-ons kjøpt på nett.
    Takk for heads-up'en!

Amazon-brille-linken min var bare et første-og-beste-eksempel på at slikt finnes. Jeg må innrømme at jeg ikke ofret 3 sekunder på omtalen av dem ops:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Takk for heads-up'en!

Amazon-brille-linken min var bare et første-og-beste-eksempel på at slikt finnes. Jeg må innrømme at jeg ikke ofret 3 sekunder på omtalen av dem ops:
    Real3D brillene på Sandnes kino river godt på ørene og på nesen. Det jeg gjorde sist jeg var på 3D film, var å ta med noen strimler med bobleplast fra innsiden av en av de maange konvoluttene jeg har fått opp gjennom tiden, og så snurret jeg plaste etpar ganger rundt over ørene. Funka gull d.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larskr
    Hei dere.

Håper de fortsatt er å få kjøpt hos Interoptik.

Har forventninger om bra 3D på Pirates og Transformers, og kunne tenke meg å teste de ut da.

Link til brillene: RealD 3D glasses | Polaroid 3D | Ultimate cinema 3D experience

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd disse polaroid brillene?

Lurer spesielt på om de er noe bedre på crosstalk enn standard reald briller

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikaur
    Håper de fortsatt er å få kjøpt hos Interoptik.

Har forventninger om bra 3D på Pirates og Transformers, og kunne tenke meg å teste de ut da.

Link til brillene: RealD 3D glasses | Polaroid 3D | Ultimate cinema 3D experience
    Jeg forsøkte å bestille briller fra polaroid men INGEN er på lager.
    Forsøkte også fra Amazon, men de sender ikke til Norge.

Har ikke vært på Interoptik enda, men ser ikke for meg at butikken i Arendal har noe slikt inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TRONDHEIM KINO AS
    Forfatter: Trondheim Kino
    Dato: 08.02.11 10:31
    Hei.
    Vi selger 3D briller til barn. Dette er Polaroid briller som også fungerer som solbriller. Pris kr.198,- pr. stk.
    Dessverre så produseres det ikke 3D briller i den rimelige varianten til barn (så langt i alle fall).
    Skal prøve polaroid(hvis de er å få tak i) vs. rimelige realD briller på Dark of the Moon.

Nye Dolby briller:

New Dolby 3D glasses for cinemas

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg forsøkte å bestille briller fra polaroid men INGEN er på lager.
    Forsøkte også fra Amazon, men de sender ikke til Norge.

Har ikke vært på Interoptik enda, men ser ikke for meg at butikken i Arendal har noe slikt inne.
    Hvis ingen av Interoptik butikkene i nærheten av Arendal har Polaroid 3D briller inne
    så er denne nettbutikken en mulig plan B:

Polaroid Solbriller: Mote Eyewear: Polaroid Sunglasses Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •