fra pc utgang til scart i tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fra pc utgang til scart i tv

Heisann

Jeg har en dell inspirion denne har kun pc utgang, hva kan jeg gjøre om jeg vil se film på tv fra pc ? Jeg kjøpte noe på elkjøp, tror ikke det funker, pc ut, men fargene på kablene i andre enden (de som skal i scart leddet) er rød blå og grønn, inn i en scart adabtor, men det funker ikke ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vga to scart, Video Cables items at low prices on eBay.co.uk

Det finnes scart til vga, men de kan ikke brukes. Det må være vga til scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det ikke det jeg har ?

jeg har denne: VGA – RGB - Biltema som går inn i denne scart adapteren : Scartadapter - Biltema

Marchus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whycliffes
    jeg har denne: VGA – RGB - Biltema som går inn i denne scart adapteren : Scartadapter - Biltema

Marchus
    Den vil ikke fungere da scartadapteret har s-video og kompositt ingang for bilde, samt to lydkanaler. Overgangen du setter inn er fra VGA til Komponent (RGB).
    Jeg har dårlig erfaring med å finne noe som faktisk funker mellom VGA og SCART.
    Mener å huske at Dell Inspiration har en s-video utgang. Den kan passe i adapteret ditt. Da må du i tillegg hente lyden fra hodetelefon utgangen. med dette adapteret 3,5 mm – 2 RCA - Biltema

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp stemmer fikk ikke vga til scart til å fungere, jeg har ei heller s video på min inspirion.

Frustrerende at en såpass ny pc ikke lager bedre løsninger for å kobles til tv enn dette

Men hva er grunnen til at denne ikke fungerer Scart – VGA - Biltema ? det forstår jeg ikke ?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står jo ingenting om hva den Biltema kabelen er ment å brukes til. Mulig det er med hensikt, nå de selger kanskje mange, noe de ikke ville gjort hvis det klart hadde stått "Denne har et sterkt begrenset bruksområde".
    Det er jo mange som kjøper kabler kun ut fra om pluggene passer sammen.

VGA signalet fra en PC er ikke av en slik karakter at det gir mening for en TV. Men for 30 år siden, da VGA kom på markedet, var det nok enkelt å få PC til å gi et interlaced signal med 15 kHz. De første PC fargeskjermene (CGA) var egentlig en TV skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt i villrede - hva kan jeg egentlig da gjøre for å komme meg fra en pc utgang og inn i en tv som har scart ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whycliffes

Frustrerende at en såpass ny pc ikke lager bedre løsninger for å kobles til tv enn dette
    Forstår godt frustrasjonen din.
    Nyere tv'er (LCD etc) har gjerne egen VGA inngang for PC, så da er ikke problemet like aktuellt.

Et problem man ikke tenker så mye på er retningen signalet skal gå. Der er flere løsninger for SCART til VGA, men de fungerer da ikke i ditt oppsett :-(

Disse gutta har hjulpet noen tidligere. Merk at ikke alle grafikkort støttes. Du kan evt kontakte de direkte og høre om andre løsninger...

AV-advance VGA - RGB Scart Kabel (Produkt specifik), AV-Connection A/S

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •