3D på Blu-ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    James Cameron ville jo ha Avatar i 48hz , pga han mente det ville være minimalt med flimmer i 3d da. Men filmselskapet avslo og kjørte i 24hz. Hvorfor skal trenger vi hjemmebrukere noe mer da enn 60hz

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yuri555
    James Cameron ville jo ha Avatar i 48hz , pga han mente det ville være minimalt med flimmer i 3d da. Men filmselskapet avslo og kjørte i 24hz. Hvorfor skal trenger vi hjemmebrukere noe mer da enn 60hz
    Er forskjell på hvilken frekvens noe filmes i og hvilken frekvens den vises i. Spillefilmer filmes som regel i 24 Hz og vises i 48 Hz. Hadde den blitt vist i 24 Hz ville en bare sett et forferdelig blinkende lys.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge Camron så ble den vist i 24hz , men han ville ha den i 48hz , jeg merket selv når jeg se den at det var litt flimer rundt forbi.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som noen har nevnt:
    Grunnen til at man vil filme med høy framerate er for å få med detaljer i bevegelser.

Grunnen til at man vil vise film med høy oppfrisking kan bl.a. være for å redusere flimmer, men dette er veldig avhengig av display-teknologi. LCD og kino-projektorer kan ikke direkte sammenlignes i så måte.

Med sekvensiell 3D så får man en ny type "flimring" som går på at høyre og venstre øye mottar informasjon på forskjellig tidspunkt. Jeg vet ikke hvor kritisk denne faktoren er i forhold til de tradisjonelle, men jeg vil anta at økt framerate (som alltid) er fordelaktig.

Det har blitt hevdet at gevinsten ved å gå fra 48fps til 60fps er minimal for 2-D progressivt materiale avspilt med optimal skjermteknologi. LCD er ikke optimal (mhp tidsrespons) og derfor prøver man å interpolere seg fram til troverdige mellom-frames.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg leser at standarden blir HDMI 1.4, og PS3 er oppgraderbar til å avspille 3-D. Kan man oppgradere fra HDMI 1.3 til HDMI 1.4 via firmware, da??
    Jepp, PS3 kan firmware oppgraderes til 1.4; Interview with Sony about the Stereoscopic 3D Support for PlayStation 3 - 3D Vision Blog

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kult dette, tror jeg. VG omtaler saken fra CES.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med HDMI 1.4 vil altså si at ...

1. jeg må oppgradere ps3'en min
    2. jeg må bytte ut skjermen min
    3. jeg må ta valget mellom 3d bilde og å beholde lineær pcm lyd siden jeg kjører dette via forsterkeren min på hdmi 1.3 ..... Hvis jeg da ikke kjøper meg en ny receiver i samme slengen.

Huff dette blir jo SKREKKELIG dyrt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett Avatar på Tønsberg Kino i 3D, der bruker de briller som det står Dolby Digital THX godkjent på, bilde var helt supert.
    Det er nok denne løsnignen de har valgt:
    Dolby - Dolby 3D Digital Cinema

Min elste søn glemte igjen lua i kino salen og da vi fikk komme inn for å hente den traff vi på Kino maskinisten.

Måtte da spører han hvordan det fungerte hos dem:

Den digitale projectoren sender med 52bilder i sekundet halvparten til hvert øye.
    (Vil da tro at det er 48Hz og da et bilde på 24 til hvert øye)

sigurdi

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dolby 3D bruker en oppdateringsfrekvens på 144Hz. For 24hz materiale vises hvert bilde 3 ganger for hvert øye.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D blu-ray med 66 GB;

Blu-ray.com - Sony, Panasonic Propose Blu-ray Capacity Increase

66 GB Blu ray Coming Soon - Smarthouse

Blu-ray 3D standard og hdmi 1.3

Fra hdguru3D;

In an email response to questions regarding the new Blu-ray 3D standard, a BDA representative revealed players may output 3D 1080p HD at a 48 frame per second rate (fps). This output represents sequential alternate frames of the left and right 24fps motion picture film. 3D Blu-ray players can also output 3D as 1080p/120 Hz
    Blu-ray Disc Association Announces Final 3D Specification - Page 30 - High-Def Digest Forums

While HDMI 1.4 is in the specification for 3D Blu-ray, it’s not a requirement for sending a 3D Blu-ray signal from a player to a television. That’s why Sony’s Playstation 3 can be firmware upgraded to be 3D Blu-ray compatible while only having HDMI 1.3 built into its hardware. What is required is a minimum bandwidth allowance in order for the player to send the signal out to the TV.
    LG`s 3D projektor har HDMI 1.3 (2 stk.)

”If it really only has HDMI 1.3 this may limit it to accepting only dual 1080p/24 streams while the new BD spec. for 3D allows for both dual 1080p/24 and dual 1080p/60 output streams.”

Men den har dual engine , 2 projektorer i ett kabinett.
    -1zg9jso-jpg
    LG CF3D Is First Full HD 3D Single Lens Projector

Må ikke ha ny reciever;

Blu-ray Disc Association Announces Final 3D Specification - Page 30 - High-Def Digest Forums

One possible workaround the source suggested would be for Blu-ray players to include two HDMI outputs, one that would go directly to the 3D compatible display, and one to take the high-quality Blu-ray audio formats
    to the receiver

:
    The Panasonic DMP-BDT350 is the only player with dual HDMI outputs

That's important because 3D Blu-ray players will use the new HDMI 1.4 standard, and existing AV receivers only support HDMI 1.3. That means you won't be able easily connect a new 3D Blu-ray player to an existing AV receiver. With the DMP-BDT350, you can send the high-bandwidth 3D video directly to the display and the audio directly to the AV receiver. It seems like the best option if you don't plan on buying a new HDMI 1.4 receiver.
    3D over HDMI:

Vedlegg 61490

http://www.hdmi.org/download/press_kit/PressBriefing_HDMI1_4_English_100609.pdf (Launch of HDMI 1.4 Specification)

http://www.hdmi.org/devcon2009/DevCon_Presentation_HDMI_LLC-Final_091809.pdf (An Update from HDMI Licensing, LLC)

HDMI :: Manufacturer :: HDMI 1.4 :: FAQ for HDMI 1.4

Mere om de forskjellige 3D formatene: Meant to be Seen - View topic - HDMI 1.4 does NOT support checkerboard

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...med 66GB kapasitet på disken vil jo de aller fleste filmer på plass i Full-HD 1920x1080 i to "lag" på 24FPS, altså som i dag, bare dobbelt opp med data. DET er jo positivt... Hvorvidt oppskaleringen av hver bildesekvens skjer i selve projektoren eller Blu-ray-spilleren trenger jo ikke å være avgjørende, men en projektor må jo ha temmelig greit med prosesseringskraft om den skal klare å kjøre f.eks. quadrupling av hvert bildesignal... For ikke å nevne FI (Frame Interpolation), der det vil kreve det dobbelte av dagens kapasitet...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som vet om denon og onkyo sine høyere modeller av receivere vil bli oppgraderbar til 1.4 standarden eller at man rett og slett bare må bytte ut poduktet sitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok ikke mulig å uppgradere nei, siden kablene er fysisk forskjellig. Men PS3 skal spille 3D uten HDMI 1.4. På andre sider har det stått noe om at det blir mer manuelt oppsett siden man ikke har 3D info i 1.3, om det stemmer vet jeg ikke.
    Se denne linken:
    BPBS: Do consumers need HDMI v1.4 end-to-end in order to take full advantage of Blu-ray 3D?

AP: It's not required to use 1.4 as long as everything in the signal path is capable of handling the 3D payload. This means, for example, that HDMI 1.3a can be used if all components, including cables and HDMI switching devices (such as A/V receivers) are "High Speed HDMI." It's important to check with the manufacturer of any switching device to see if it complies with High Speed data rates. If not, then the 3D player's video output should be connected to the 3D display directly using High Speed HDMI cables, with audio connected to the A/V receiver via analog or other digital outputs

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •