tw5000, denon 1610 og 2310. component hdmi hdcp frustrasjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question tw5000, denon 1610 og 2310. component hdmi hdcp frustrasjon

Sitter hjemme med en epson tw 5000, denon 1610 bd spiller, denon 2310 reciver, dreamscreen 10m hdmi kabel og en proson 15m component kabel.

Prosjektoren ble kjøpt i sommer og nå på fredag fikk jeg endelig kjøpt bd spiller og reciver, hadde sett for meg uker med asosial filmtitting, men så enkelt ble det ikke.

HDMI kabel
    Først hadde jeg koblet opp det hele med dreamscreen 10m hdmi kabel. signalet falt konstant inn og ut. Etter mye kobling og trykking konkluderte jeg med at det måtte være kabelen. Så stabelt jeg bord og stol under prosjektoren og koblet 1610 til med en 1m lang argon hdmi kabel og det hele fungerte bra.

component kabel
    Så koblet jeg utstyret sammen med en proson 15m component kabel. Og til stor irretasjon finner jeg ut at pga hdcp nekter spilleren og sende ut signalet over 1080i. Noe annet rart er at signalet blir dobbelt (objekter får en skygge av seg selv med 10% styrke litt til høyre).
    - Er det noen som vet hva som kan være grunnen til det doble signalet?
    Senere tok jeg ned hdmi kabelen veggen og koblet den opp igjen da fungerte den ganske bra, så grunnen kan være at den lå paralellt med en strømkabel. Fortsatt synes jeg det er mye blinking i oppstarten før signalet "fester" seg.

component vs hdmi
    - tingen nå er at jeg synes component bildet ser mye bedre ut enn hdmi bildet. Har spilt av watchmen og 2001 space odyssey på blue ray med begge kablene. Problemet er at jeg synes filmene blir seende ut som en billig tv produksjon skutt på HD med HDMI kabelen (en slags kunstig skarphet jeg ikke opplever på kino). Er det slik at fargedybde og signal kvalitet kan gå tapt i en hdmi kabel (ser en bort fra at bildet faller inn og ut på billige kabler)?
    - Dette problemet med "billig tv produksjons look" forsvinner med component kabelen, men har da problemer med det doble bildet. Hadde blitt fryktelig glad om noen visste problemet til dette.
    - Bør jeg kjøpe en enda dyrere HDMI kabel? Trodde dreamscreen kabelen skulle være bra nok.
    - finnes det en hack for å fjerne hdcp på en denon 1610?

Om noen har orket å lese hele innlegget så takker jeg udmyk for all hjelp jeg kan få.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har lignende problem. I hjemmekinoen så har jeg strekt 3 stk billig HDMI kabler på 15 meter. Før hadde jeg ikke problemer med kablene, men når jeg byttet projector til TW-5000 så fikk jeg problemer.

Det kan virke som at TW-5000 trenger litt mer renere/stabilt signal inn enn f.eks Panasonic AE2000 som jeg hadde før.

Etter litt testing så fant jeg ut at kun en av tre kabler klarte 1080p.
    Dette er oppløsningen med høyest bitrate (datainformasjon).
    Kablene jeg har er kun godkjent for 1080i, så det kom ikke som noen bombe.

Derfor har jeg nå bestillt en "Category 2" kabel som er godkjent for 1080p og venter fortsatt på dette.

Component har jeg ikke testet.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva var det største problemet du hadde med de kablene?

- Var det at bildet falt inn og ut
    - Eller at selve kvaliteten på bildet så dårlig ut (fargedybde, kontrast, framerate osv).
    - eller begge deler

Nå skal begge de kablene jeg har støtte 1080p, men det er jo ikke alltid ting fungerer som beskrevet. Synes dreamscreen kabelen er fin, men sitter ganske dårlig i inngangen.

- hvilken kabel har du bestillt?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil vel aldri få 1080p på komponent, har ingen ting med hdcp å gjøre. Nesten ingen kan sende d ut, og ingen jeg vet som kan ta imot.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    DreamScreen-kabelen har for stor "kappe" for TW5000en, bare å fjerne den (den metallkappen som sitter på pluggen), så er problemet løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, skjønner. Da skal jeg prøve det så fort jeg kommer hjem i dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_
    Hei

Hva var det største problemet du hadde med de kablene?

- Var det at bildet falt inn og ut
    - Eller at selve kvaliteten på bildet så dårlig ut (fargedybde, kontrast, framerate osv).
    - eller begge deler

Nå skal begge de kablene jeg har støtte 1080p, men det er jo ikke alltid ting fungerer som beskrevet. Synes dreamscreen kabelen er fin, men sitter ganske dårlig i inngangen.

- hvilken kabel har du bestillt?
    Problemet mitt var enten bilde eller ikke.

Kabelen jeg har bestillt er denne:
    ps.no - PROFIGOLD SKY 1080p HDMI interconnect HDMI M - HDMI M 15.0m
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •